1.059.867

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 276 oldal
Sorozatcím: Pedagógus Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-16-2530-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: MK - 4400201. 4. változatlan utánnyomás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Robert Fisher a londoni tanulási és gondolkodási készségek fejlesztésére létesített intézet (Centre of Thinking Skills) igazgatója, a West London Institute, College of Brunel University tanára. Minden korosztályt tanított már Angliában, külföldön, és dolgozott iskolaigazgatóként is. Húsz könyve jelent meg, amelyek a gondolkodás és a tanulás elméletével és módszertanával foglalkoznak.

A Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? méltán aratott világsikert. Az e kérdésre adott válaszok sorában - mivel az információáramlás hagyományos útjai elavultak - igen előnyös helyet foglal el a kritikai gondolkodást előtérbe helyező, problémamegoldó, érvelő, a kreatív gondolkodáson és az ezzel szorosan összefüggő tanulási módszereken alapuló oktatási eljárás.

Az oktatás területén az egyik legfontosabb kérdés a 21. század iskolamodellje. Az iskoláknak és az ott tanító pedagógusoknak szembe kell nézniük a hagyományos oktatás háttérbe szorulásával, hatékonyságának csökkenésével. A... Tovább

Fülszöveg

Robert Fisher a londoni tanulási és gondolkodási készségek fejlesztésére létesített intézet (Centre of Thinking Skills) igazgatója, a West London Institute, College of Brunel University tanára. Minden korosztályt tanított már Angliában, külföldön, és dolgozott iskolaigazgatóként is. Húsz könyve jelent meg, amelyek a gondolkodás és a tanulás elméletével és módszertanával foglalkoznak.

A Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? méltán aratott világsikert. Az e kérdésre adott válaszok sorában - mivel az információáramlás hagyományos útjai elavultak - igen előnyös helyet foglal el a kritikai gondolkodást előtérbe helyező, problémamegoldó, érvelő, a kreatív gondolkodáson és az ezzel szorosan összefüggő tanulási módszereken alapuló oktatási eljárás.

Az oktatás területén az egyik legfontosabb kérdés a 21. század iskolamodellje. Az iskoláknak és az ott tanító pedagógusoknak szembe kell nézniük a hagyományos oktatás háttérbe szorulásával, hatékonyságának csökkenésével. A tanítás-tanulás folyamatában az elsajátítás módszertana fontosabbá válik a tényanyagnál. A gyerekek mind gyakrabban az iskolán kívül szerzik meg a számukra szükséges információkat, így a tanároknak hangsúlyos feladatává válik az információfeldolgozás megtanítása is.

Robert Fisher azt mutatja be, hogyan tanítható a gondolkodás, hogyan alkalmazható a gondolkodás tanítása az iskolában, s milyen eredményekkel jár a gyermek szempontjából. A könyv nem egy új módszert ismertet, hanem azokat a szemléletformáló eljárásokat elemzi, amelyek alkalmasak arra, hogy ne passzív befogadó, hanem önállóan gondolkodó felnőtt váljon minden gyerekből. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Mi a gondolkodás?13
Ismereteink a gondolkodásról16
A gondolkodás és az intelligencia7
Az intelligencia formái25
Kreatív gondolkodás41
Téveszmék a kreativitással kapcsolatban45
A kreatív légkör47
A kreatív gondolkodás folyamata50
Kreativitás a gyakorlatban56
Kritikai gondolkodás77
A kritikai gondolkodás alapelvei80
Problémamegoldás109
Mit tekintünk problémának?112
Sikeres problémamegoldás123
Metakogníció - arról, hogyan kell megtanulni tanulni131
A tapasztalat - a problémamegoldás kiindulópontja133
Gyarapodó eszköztár141
Miért vall kudarcot a gyermek?141
A közvetítés szerepe144
Hogyan segítsünk a gyermeknek?148
Eszközök154
Gyermekfilozófia167
Dialógus169
Vitavezetés174
A vita kiindulópontjai183
A gondolkodás tanítása: nyelv és matematika197
Nyelv201
Matematika219
Tanítsunk gondolkodni - minden tanórán233
Tudomány233
Tervezés és technológia240
Jegyzetek266

Robert Fisher

Robert Fisher műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Robert Fisher könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.