1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsuk az írást az általános iskola alsó osztályaiban?

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 67 oldal
Sorozatcím: Az oktatás és nevelés kérdései
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 5301. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar nyelv az általános iskola egyik legfontosabb tantárgya. Kezdeti fokon ez a tantárgy öt, látszólag különálló területre oszlik: olvasás, írás, fogalmazás, nyelvtan és helyesírás,... Tovább

Előszó

A magyar nyelv az általános iskola egyik legfontosabb tantárgya. Kezdeti fokon ez a tantárgy öt, látszólag különálló területre oszlik: olvasás, írás, fogalmazás, nyelvtan és helyesírás, beszélgetés. Ez az öt fejezet a tárgyi ismeretek nyújtása mellett azt a célt is szolgálja, hogy a gyermek szóbeli és írásbeli kifejezőkészségét fejlessze.
Ezeken -az órákon tanulják meg a gyermekek a tudatos kifejező olvasást, a pontos, olvasható és helyes írást, a hibátlan, tartalmas beszédet. Ebből a megállapításból láthatjuk, hogy az anyanyelv tanításának egyes fejezetei szoros kapcsolatban vannak egymással, ugyanannak a kérdésnek más és más oldalai csupán.
Az a tanuló, aki jól olvas és helyesen fogja fel a szövegben kifejtett gondolatot, gyorsan és hibátlanul írja le a hallott szót, könnyebben sajátítja el az ismereteket. Könnyebbé válik számára a földrajz, a történelem, a matematika stb. tanulmányozása is.
Így kapcsolódik bele az. írás tanítása iskolai oktatásunk egész rendszerébe. A többi ismeret és készség elsajátításának eredményessége igen nagymértékben az írás helyes tanításától is függ. A nevelőnek tudnia kell, hogy milyen nagy és szép feladatot teljesít akkor, amikor a gyermeket az első betűvetésre, majd fokról fokra az olvasható, könnyed és gyors írásra; gondolatainak írásbeli kifejezésére tanítja.
El kell érnünk tehát azt, hogy tanítványaink kezeírása - valóban az emberekkel való érintkezés eszköze - jól olvasható legyen. Meg kell értetnünk velük, hogy a toll munkaeszköz, ezért el kell sajátítaniok helyes használatát, hogy a célt: a helyes és szép írást elérhessék.
Az írástanítás fontosságának felismeréséből következik, hogy mindannyiunknak behatóan kell foglalkoznunk az írástanítás módszerével is. Nem elég, ha felismerjük a tanítás jelentőségét, ugyanakkor meg kell ismernünk azt a módot is, amellyel a legkönnyebben a legnagyobb eredményeket érhetjük el. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Az írástanítás helyzete az elmúlt években 5
Az írástanítás célja és feltételei 6
Előkészület az írásórára 11
Szemléltetés az írásórán 14
Házifeladat 14
Az írástanítás kapcsolata más tárgyakkal 15
A sorminta 17
A füzetek használatáról 17
Az I. osztály írástanításának célja, anyaga és feldolgozása 23
A II. osztály írástanításának célja, anyaga és feldolgozása 36
A III. osztály írástanításának célja, anyaga és feldolgozása 55
A IV. osztály írástanításának célja, anyaga és feldolgozása 62
Az írástanítás további feladatai 67
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem