A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsuk a számtant

Az általános iskola felső osztályaiban?

Budapest
Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 368 oldal
Sorozatcím: Az oktatás és nevelés kérdései
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Számtantanításunkban döntő változásnak kell történnie, ha teljesíteni akarjuk azokat az igényeket, amelyeket szocializmust építő társadalmunk ezen a téren iskoláinkkal szemben jogosan támaszt.... Tovább

Előszó

Számtantanításunkban döntő változásnak kell történnie, ha teljesíteni akarjuk azokat az igényeket, amelyeket szocializmust építő társadalmunk ezen a téren iskoláinkkal szemben jogosan támaszt. Hatalmas feladatainak megvalósítására sokoldalúan képzett, önállóan és logikusan gondolkodó, találékony, erősakaratú emberekre van szüksége, akik nem hátrálnak meg a nehézségek előtt, hanem ha kell, új eljárásokat, új módszereket alkalmaznak, de győznek a termelő munka frontján. Olyan emberekre van szüksége, akik eredményeiket - ha kell - áldozatok árán is képesek megvédeni.
Ezt az igényt konkretizálta Pártunk II. Kongresszusának határozata, amikor közoktatásügyünk legfontosabb feladatává az oktatás színvonalának emelését tette: «Meg kell javítanunk az iskolai oktatás színvonalát az általános iskoláktól a főiskolákig.» Ennek a feladatnak a teljesítésére hívta csatasorba nevelőinket az 1951. évi matematikai konferencia.
Ez a feladat oktató, nevelő munkánk egész területére vonatkozik, egész iskolai életünkre, sőt közoktatásügyünk egész területére. Megvalósítására tehát össze kell fognia mindenkinek, aki érdekelt az oktatás területén: a tanuló ifjúságnak, szülőknek, nevelőknek és a minisztérium dolgozóinak egyaránt.
Lássuk, hogy az oktatás színvonalának emelése milyen feladatokat ró ránk az általános iskolai számtantanítás területén. Elsősorban a hibákat, hiányosságokat kell feltárnunk és kiküszöbölnünk. Vissza

Tartalom

V. osztály
Előszó3
Néhány fontos kérdés6
Alapfogalmak14
Közönséges törtek15
A tört fogalma15
A tört alaptulajdonsága21
Tizesbeosztású mértékek24
Tizedestört szorzása és osztása 10-zel, 100-zal, 1000-rel30
Szöveges feladatok36
Nagy számok leírása, kimondása38
Számok kerekítése40
Számadatok grafikus ábrázolása41
I. Dolgozat44
Alapműveletek44
Összeadás45
Kivonás51
Összetett feladatok55
II. Dolgozat60
Szorzás60
Egész számok szorzása61
Tizedestörtek szorzása69
III. Dolgozat75
Osztás75
Egész számok osztása76
IV. Dolgozat80
Tizedestörtek osztása80
V. Dolgozat90
Típusfeladatok90
Mennyiségek meghatározása összegükből és különbségükből91
Három mennyiség meghatározása összegükből és különbségükből102
Kiegészítő feltételekkel bővített feladatok106
Az összeg és különbség változása tagjainak változásával106
Ellentétesen változó mennyiségekre vonatkozó feladatok113
Egységre következtetéssel megoldható feladatok118
VI. Dolgozat120
Számtani közép. Átlagszámítás120
VII. Dolgozat123
Összetett átlagszámítási feladatok124
Mennyiségek meghatározása összegükből és arányukból126
Mennyiségek meghatározása különbségükből és arányukból129
Mozgásra vonatkozó feladatok132
VIII. Dolgozat133
Nehezebb típusfeladatok133
Ismétlés138
VI. osztály
Oszthatóság145
Törzstényezőkre bontás150
A legnagyobb közös osztó kikeresése152
A legkisebb közös többszörös153
I. Dolgozat154
A törtek tanítása156
Valódi tört, áltört, vegyesszám162
Törtek ábrázolása164
Törtek bővítése166
Törtek egyszerűsítése168
II. Dolgozat170
Alapműveletek törtszámokkal170
Összeadás, kivonás172
III. Dolgozat172
A tört értékének változása180
Szorzás183
Osztás186
IV. Dolgozat189
Egy szám törtrészének (százalékának) kiszámítása191
A szám (az egész, a 100 %) kiszámítása adott törtrészből195
V. Dolgozat198
Arányosság198
Egyenes arány198
VI. Dolgozat198
Fordított arány199
VII. Dolgozat201
Következtetés201
Összetett következtetési feladatok203
VIII. Dolgozat205
Ismétlés205
VII. osztály
Az arány, aránypár206
Az aránypár felhasználása következtetési feladatok megoldására213
Típusfeladatok215
Két szám kiszámítása összegükből és arányukból215
I. Dolgozat218
Két szám kiszámítása összegükből és különbségükből219
Összeg és különbség változása tagjainak változásával220
Kiküszöböléssel megoldható feladatok223
Helyettesítéssel megoldható feladatok225
Feltevéssel megoldható feladatok227
Hogyan készítsünk típusfeladatokat?229
II. Dolgozat230
Mozgásra és együttes teljesítményre vonatkozó feladatok231
III. Dolgozat239
A százalékszámítás240
Adott szám százalékának (törtrészének) megállapítása240
IV. Dolgozat244
Egy szám kiszámítása adott törtrészből. (Az összeg kiszámítása)244
A százalékláb kiszámítása249
Felemelt ötéves tervünk adatai253
V. Dolgozat256
A grafikus ábrázolás257
Ezrelékszámítás258
VI. Dolgozat259
Összetett százalékszámítási feladatok
Százalékkal ismételten növelt összeg kiszámítása260
Százalékkal ismételten csökkentett összeg kiszámítása262
Adott %-al csökkentett és növelt összeg kiszámítása264
Adott %-al növelt és csökkentett összeg kiszámítása265
Hány %-kal kell emelni egy bizonyos %-kal csökkentett összeget, hogy újra az eredeti összeget kapjuk?267
Hány %-kal kell csökkentenünk egy adott %-kal emelt összeget, hogy újra az eredeti összeget kapjuk?267
Összetett százalékszámítási feladatok268
VII. Dolgozat270
A kamatszámítás270
A tőke és kamatláb kiszámítása271
Kamatos kamat évi tőkésítéssel275
VIII. Dolgozat275
Évvégi összefoglaló órák276
Vegyes feladatok megoldása277
VIII. osztály
Az algebra tanítása280
Ismétlés az év elején281
Alapismeretek281
I. Dolgozat291
Egyenletek292
II. Dolgozat311
Azonos átalakíások311
Azonosságok szemléltetése333
III. Dolgozat340
Előjeles számok345
Műveletek előjeles számokkal345
IV. Dolgozat351
V. Dolgozat355
Azonosságok alkalmazása egyenletek megoldásában356
VI. Dolgozat358
Ismétlés359
Százalékszámítás460
Kamatszámítás361
Mértani anyag ismétlése mértani tárgyú feladatokon362
Feladatok a tízes számrendszer számításmódjának gyakorlására364
VII. Dolgozat365
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem