1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsuk a fizikát a 8. osztályban?

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 206 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5924-5
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83036. 55 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv egy sorozat harmadik és egyben utolsó tagja. Célja és feladata megegyezik az előző kötetekével. Most a 8. osztály fizika tanayagát az új tanterv szerint tanítóknak szeretnénk segíteni... Tovább

Előszó

Ez a könyv egy sorozat harmadik és egyben utolsó tagja. Célja és feladata megegyezik az előző kötetekével. Most a 8. osztály fizika tanayagát az új tanterv szerint tanítóknak szeretnénk segíteni gondolataink és tapasztalataink közreadásával.
Mivel az előző segédkönyvekkel kapcsolatos észrevételeikben a kartársak nem kértek alapvető változtatást, ezért ennek a kötetnek a felépítése megegyezik a 7.-es segédkönyv felépítésével. Most is az elképzelésünk szerint várható "miért"-ekre, "hogyan"-okra és "mivel"-ekre igyekszünk válaszolni. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Mit kell tudni a fizika tanításához a 8. osztályban?
A testek mozgása5
A mechanikával kapcsolatos néhány általános kérdés5
A klasszikus mechanika felosztása5
Vonatkoztatási rendszer; koordináta-rendszer6
Skalár- és vektromennyiségek; műveletek vektorokkal7
A differenciálokról10
Megjegyzések a 8. osztályos mechanika tananyaghoz13
A mozgó anyagi pont pályája, útja, elmozdulása13
A sebesség fogalma. Egyenes vonalú, egyenletes mozgás és egyenletes körmozgás sebessége14
A gyorsulás fogalma. Egyenletesen változó mozgás és egyenletes körmozgás gyorsulása19
Tömegpont mozgásegyenlete25
Inercia- és nem inerciarendszerek. Tehetetlenségi erők26
Lendület, lendületmegmaradás33
A tapadási súrlódásról42
Rezgések és hullámok43
Fényjelenségek52
A fény anyag53
A fény fogalmának fejlődése53
Mit mondhatunk a fényről a 8. osztályban?55
A testek színe57
Az elektromos áram hatásai. Az indukció58
Az elektromos áram hatásai58
Egyensúlyi folyamatok59
A "fogyasztók" teljesítménye59
A mágneses mező ábrázolása60
Az elektromos áram vegyi és élettani hatása61
Az elektromágneses indukció61
Einstein gondolatai a 13 éven felülieknek61
Az elektromágneses indukció63
A távvezeték-rendszer64
Tanári és tanulói kísérleti eszközök65
A testek mozgása65
Fényjelenségek73
Az elektromos áram hatásai. Az indukció77
A tanítás anyaga79
A 8. osztály fizikatanterve79
Javaslat a tananyagbeosztásra82
A fizika 8. osztályos tananyagának feldolgozásakor megvalósítandó legfontosabb nevelési feladatok85
A tananyag részletes feldolgozása89
A testek mozgása89
1. óra: 1. Emlékeztető: Mozgás, erő, tömeg89
2. óra: 2. A sebesség91
3. óra: 3. Az átlagsebesség94
4. óra: 4. Az út és a menetidő kiszámítása95
5. óra: 5. Az egyenletesen változó mozgás96
6. óra: 6. A hely és a mozgás viszonylagos100
7. óra: 7. Az inerciarendszer alapgondolata103
8-9. óra: 8. A lendület. A lendület megmaradásának törvénye106
10. óra: 9. A lendületváltozás108
11. óra: 10. Az erő és mértékegysége112
12. óra: 11. A lendület és a mozgási energia116
13. óra: 12. Szabadesés, közegellenállás118
14. óra: 13. A súrlódás120
15. óra: 14. Forgó mozgás, körmozgás122
16. óra: 15. A rezgő mozgás125
17. óra: 16. A hullámmozgás127
18. óra: 17. Összefoglalás: A testek mozgása129
A fényjelenségek130
23. óra: 1. A fény130
24. óra: 2. A fény visszaverődése. Síktükör134
25. óra: 3. Gömbtükrök. A domború gömbtükör képalkotása138
26. óra: 4. A homorú gömbtükrök képalkotása142
27. óra: 5. A fénytörés144
28. óra: 6. Fénytani lencsék147
29. óra: 7. Fizikai gyakorlat. A gyűjtőlencse képalkotása149
30. óra: 8. Fénytani eszközök150
31. óra: 9. A testek színe152
32. óra: 10. Összefoglalás: A fényjelenségek154
33-34. óra: Ellenőrzés: A fényjelenségek155
Az elektromos áram hatásai. Az indukció157
37. óra: 1. Emlékeztető: Az elektromos kölcsönhatás, az elektromos áram157
38. óra: 2. Az elektromos áram hőhatása158
39. óra: 3. Az elektromos mező munkája és a fogyasztók teljesítménye160
40. óra: 4. A feszültség, az áramerősség és az energiavoltozás kiszámítása163
41. óra: 5. Fizikai gyakorlat: Az elektromos berendezések teljesítményének meghatározása164
43. óra: 6. Az elektromos áram mágneses hatása165
44-45. óra: 7. Az elektromágnes és gyakorlati alkalmazása167
46. óra: 8. Elektromágneses indukció169
47. óra: 9. Az indukált feszültség172
48. óra: 10. A váltakozó áram174
49. óra: 11. A transzformátor177
50. óra: 12. Transzformátor alkalmazása a gyakorlatban179
52. óra: 13. Mikrofon, telefon, magnetofon, a rádió és a televízió elve (Olvasmány181
53. óra: 14. Összefoglalás: Az elektromos áram hatásai és az indukció182
Az általános iskolai fizikaórákon tanult ismeretek összefoglalása184
A feladatlapok megoldása193
1.A Gyakorló feladatlap193
1.B Gyakorló feladatlap193
2.A Gyakorló feladatlap194
2.B Gyakorló feladatlap195
3.A I. Témazáró feladatlap195
3.B I. Témazáró feladatlap196
4.A II. Témazáró feladatlap197
4.B II. Témazáró feladatlap198
5.A Gyakorló feladatlap199
5.B Gyakorló feladatlap199
6.A III. Témazáró feladatlap200
6.B III. Témazáró feladatlap200
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem