Köszönetnyilvánítás | 7 |
A szerző előszava a harmadik kiadáshoz | 9 |
Dr. Bácskai Tamás egyetemi tanár előszava | 11 |
Beköszönő (A szerző bevezetője) | 13 |
Karrierfilozófiai alapvetés - avagy néhány szó az életpályatervezésről, karriermenedzsmentről; a főbb karrier-periódusok; karrierfilozófiai axiómák, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 17 |
Életpályatervezés - karriermenedzsment | 17 |
Karrier-periódusok | 22 |
Karrierfilozófiai axiómáők, illetve a karriercsinálás 3+1 módja | 26 |
Menni vagy maradni? Az állandó dilemma - avagy néhány csapda és jó tanács, hogy mikor nem szabad, illetve mikor célszerű új állás után néznünk | 29 |
A helyben maradás csapdái: az okok, amiért nem szabad maradni | 33 |
A "félek a visszautasítástól" csapdája | |
A "félek, hogy a mostani munkahelyemen rájönnek" csapdája | |
A "rettegek az újtól, a változástól" csapdája | |
A "félek, hogy csalódást okoznék a főnökömnek" csapdája | |
Az "a munka csak eszköz és nem élvezet" csapdája | |
Az "úgysem fizetnek jobban másutt sem" csapdája | |
A "mielőtt megmozdulnék, még több tapasztalatra van szükségem" csapdája | |
A változtatás csapdái: okok, amiért viszont nem szabad mozdulni | 38 |
A "másutt sokkal jobban kereshetnék" csapdája | |
A "másoknak sokkal jobban megy, mint nekem" csapdája | |
A "bármi áron el akarok innen menni", avagy a "belelovalás" csapdája | |
A "mindenki azt mondja, hogy több megbecsülést érdemelnék" csapdája | |
A "mások tehetnek róla, hogy sikertelen vagyok" csapdája | |
A "rengeteg áldozatot hoztam, de nagyon keveset kaptam cserébe" csapdája | |
A "megőrjítenek az újabbnál újabb, megoldhatatlannak tűnő problémák" csapdája | |
Amikor viszont változtatni kell, avagy amikor a szomszéd kertje tényleg zöldebb | 47 |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha ön nem sikeres a mostani munkahelyén | |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha - bár most még sikeresen végzi munkáját - azt tapasztalja, hogy jelenlegi munkahelye már nem tud önnek újabb kihívásokkal szolgálni | |
Akkor van értelme a változtatásnak, ha arra a meggyőződésre jut, hogy jelenlegi munkahelyén elérte a maximális előmenetei lehetőséget: ennél magasabb szintet már nem tudnak önnek felkínálni | |
Akkor van értelme változtatni, ha a munkája tulajdonképpen soha nem érdekelte önt, és nem is várható, hogy ez a jövőben megváltozzék | |
Akkor van értelme otthagyni egy állást, ha - bár korábban nagyon érdekesnek találta ezt a munkakört - ma már a munkája egyáltalán nem érdekli | |
Ha már nem érzi boldognak magát, itt az ideje a változtatásnak! | |
Nézzünk a jövőbe: a perspektívák elemzése | 51 |
Hogyan távozzunk? | 52 |
Amíg nincs meg a végleges, új állása, bármi áron maradjon a mostani munkahelyén! | |
Bármennyire is elege van mostani munkahelyéből és szeretne már eljönni, ne hagyja, hogy az álláskeresés időszaka alatt munkájának minősége romoljon! | |
Aktualizáljuk az önéletrajzot és gyűjtsük össze a szükséges dokumentációt: "Karrierdosszié" | |
Távozzunk békében, barátságban és - főleg - kulturáltan! | |
Amikor kénytelenek vagyunk menni: állás nélkül - avagy miért és kiket szoktak leépíteni, hogyan ismerhetjük fel idejekorán az elbocsátás jeleit, majd hogyan éljük túl lelkileg és anyagilag a munkanélküliség időszakát? | 56 |
Mikor és miért kerül sor leggyakrabban a leépítésre? | 60 |
Reggel 9:00: megvan még az állása? | |
Miért szoktak elbocsátani embereket, hogyan ismerhetjük fel ennek a jeleit? | |
Privatizáció/vállalatfúzió - új menedzsment | |
Az informális kapcsolatrendszer | |
Gazdálkodási problémák | |
Személyiségbeli összeférhetetlenség | |
Amikor ki tudja miért, de felmondanak nekünk | |
Hű, ezt megúsztam! | |
Ki vagyok rúgva? Szó sem lehet róla! | |
Kinek van veszélyben az állása és milyen aktív állásmegóvási praktikákat lehet bedobni? | 74 |
Kinek van veszélyben az állása? | |
Felkészülés a legrosszabbra | |
Női szemmel | |
Aktív állásmegóvási praktikák | |
Mit tegyünk, ha mégis rajta vagyunk a listán? | 82 |
Hogyan viselkedjünk, amikor közlik a hírt? | |
Miről tárgyaljunk a felmondás közlése után? | |
Mi képezi számunkra a tárgyalási alapot? | |
Hogyan távozzunk? | |
Hogyan éljük túl az elbocsátást? | 93 |
A lelki trauma túlélése | |
A helyzet őszinte megbeszélése a családon belül | |
Hogyan éljük túl anyagilag az állás nélküli időszakot? | |
Milyen az ön számára ideális munkakör? - avagy milyen képességekkel, személyiségvonásokkal, szakismerettel, negatív és pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, mire alkalmas ön, milyen cégnél és mit szeretne csinálni, tehát milyen állást keres voltaképpen? | 102 |
A "siker egyenlete" | 102 |
Mi leszek, ha nagy leszek | |
Ne sajnálja az időt! | |
Mit is akar és mire alkalmas ön? (17 gyakorlat az ön számára ideális munkakör meghatározására) | 107 |
Milyen karrier szeretnék? | |
1. sz. gyakorlat: az ideális munkakör szerkezeti felépítése, avagy a "3M": Munkafeltételek - Munkatartalom - Munkabér/javadalmazás | |
A múlt és a jövő, avagy a választást befolyásoló tényezők | 113 |
2. sz. gyakorlat: A munkával kapcsolatos preferenciák és diszpreferenciák (mit szeret és mit nem szeret egy bizonyos munkában?) | |
3. sz. gyakorlat: Élete eddigi legnagyobb sikerei/eredményei | |
4. sz. gyakorlat: Életcélok (mit szeretnék elérni rövid- közép- és hosszútávon?) | |
Mi leszek, ha nagy leszek? | |
A Munkafeltételek | 119 |
5. sz. gyakorlat: Mi a fontos számomra? (Milyen tényezők biztosítják, hogy a munkám során folyamatosan motiválva érezzem magam?) | |
6. sz. gyakorlat: A szorosabb értelemben vett munkakörülmények (a szervezettel kapcsolatos tényezők; a szűkebb értelemben vett munkafeltételek; a munkahelyi környezet; egyéb környezeti szempontok) | |
7. sz. gyakorlat: Az emberi kapcsolatok; első rész: az ideális munkahelyi csapat; második rész: az ideális főnök; harmadik rész: azok az emberek, akikkel napi kapcsolatba kerülök | |
8. sz. gyakorlat: Az ideális szervezet (milyen tevékenységet folytató szervezetben szeretnék dolgozni, vagy esetleg milyen tevékenységet szeretnék önálló vállalkozásban folytatni?) | |
A Munkatartalom | 133 |
9. sz. gyakorlat: Milyen képességeim és készségeim vannak? (képességeim a különböző információk feldolgozása terén; képességeim az emberekkel való foglalkozás terén; képességeim a tárgyakkal végzett munkában; képességeim az alkotó munka terén) | |
A különböző személyiségtípusok és a pályaválasztás | |
10. sz. gyakorlat: Legfontosabb személyiségjegyeim (milyen típus vagyok?) | |
11. sz. gyakorlat: Szakmai felkészültségem (milyen tapasztalatokra, jártasságokra, ismeretekre tettem szert eddigi tanulmányaim és gyakorlatom során?) | |
12. sz. gyakorlat: Erősségeim, gyenge pontjaim (10-10 tényező) | |
13. sz. gyakorlat: Milyen tulajdonságaimat szereatném fejleszteni? (milyen ismeretekre, jártasságokra szeretnék szert tenni vagy melyeket szeretném továbbfejleszteni?) | |
A Munkabér/javadalmazás | 154 |
14. sz. gyakorlat: Munkabér és egyéb juttatások (hogyan lehet meghatározni a minimálisan szükséges jövedelmet; milyen lenne az "álomjövedelem" és ami a kettő között van: a reális javadalmazási csomag | |
Koncentráljon a leglényegesebbre | 156 |
15. sz. gyakorlat: A húsz legfontosabb tényező (avagy az "ideális munkakör" véglegesítése, az egyes rovatok finomítása) | |
16. sz. gyakorlat: Milyen karrierlehetőségeim vannak? (annak meghatározása, hogy az "ideális munkakör" alapján milyen konkrét állás-, illetve karrierlehetőségek kínálkoznak) | |
17. sz. gyakorlat: Alternatív karrierlehetőségek (a mostani munkakör keretein belül; azon kívül, illetve a magánéletben adódó lehetőségek) | |
Mit kell még elsajátítanom, hogy jobban érvényesüljek - avagy milyen ismeretekre, képzésre van ma szükség, hogy jobban eladhassuk magunkat, hogyan választhatunk menedzseriskolák, a nyelvtanfolyamok és számítógépes kurzusok "dzsungelében"? | 163 |
Mit kell tudni a különböző szaktanfolyamokról? | 167 |
Milyen nyelvet érdemes tanulni, hogyan és hol? | 168 |
Rövid áttekintés a nyelvoktatásról | |
Hogyan válasszunk nyelviskolát? | |
Mit kell tudni a menedzserképzőkről? | 173 |
A képzés szintjei | |
Graduális képzés | |
Posztgraduális képzés | |
Információs blokk: Továbbképzési intézmények, üzleti iskolák, nyelviskolák | 178 |
Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem MBA program | |
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mérnöktovábbképző Intézet | |
Euro-Contact Business School | |
IMC-Nemzetközi Menedzser Központ | |
Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet Humán képzés | |
Pinteer Institute & Managament Centre | |
Számal Open Business School | |
Berlitz Nyelvi Központ | |
Danubiusz Nyelviskola | |
Fast English (nyelviskola) | |
Oxford Hungária Nyelvstúdió | |
Milyen szinten kell értenem a számítógépekhez? | 179 |
Az első lépés a felvételi beszélgetéshez vezető úton: a sikeres szakmai önéletrajz elkészítésének mesterfogásai - avagy az önéletrajz típusai, a hatékony önéletrajz külalakja, terjedelme, trükkök: mit és hogyan írjunk vagy ne írjunk bele az önéletrajzba, hogyan rejthetünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? A kísérőlevél | 181 |
Miért fontos az önéletrajz? | 184 |
Az ellenérvek | |
A mellette szóló érvek | |
Az önéletrajz alkotóelemei | 187 |
Név, lakcím, telefonszám | |
A nyitó gondolatsor (a jelentkezés célja/ambíciók vagy pályakép) | |
A képességek (Készségek, tapasztalat, megkülönböztető jellemzők) | |
A szakmai pályafutás | |
Szakképzettség | |
Szervezeti tagságok/tudományos tevékenység/publikációk | |
Személyi adatok | |
Egyéb információk | |
Az önéletrajz különböző típusai | 201 |
A kronologikus (időrendi) önéletrajz | |
A funkcionális (szerepközpontú) önéletrajz | |
A "kombinált" vagy "hibrid" önéletrajz | |
Melyik típusnak milyen előnyei/hátrányai vannak; mikor melyiket célszerű alkalmazni? | |
Az önéletrajz külalakja és terjedelme | 208 |
Trükkök és tippek. Hogyan rejtsünk el egyes hátrányos életrajzi elemeket? | 210 |
Valamit mindig hagyjunk ki! | |
Hogyan készítse el a pályázatát, az aki túl fiatal egy megcélzott álláshoz? | |
Beírjuk-e rövid ideig tartó munkavállalásokat? | |
Írjunk-e a mellékfoglalkozásról vagy egyéni vállalkozói igazolványról? | |
Beírjuk-e, hogy jelenleg munka nélkül vagyunk? | |
Hogyan indokoljuk a félévesnél hosszabb ideig tartó "kihagyásokat"? | |
Beírjuk-e az önéletrajzba a társadalmi vagy a politikai tevékenységet? | |
Mivel és hogyan indokoljuk a gyakori állásváltoztatást? | |
Hogyan szerkessze meg önéletrajzát az, akinek kitűnő iskolái, de csak átlagos szakmai pályafutása volt? | |
Hogyan írja meg az önéletrajzát az, aki eddigi viszonylag jelentéktelen munkahelyei után most egy komolyabb beosztást szeretne megpályázni? | |
Hogyan írjuk meg, ha pályafutásunk kezdetén viszonylag rövid idő alatt sokat változtattunk? | |
Az önéletrajzok leggyakoribb hibái | 219 |
A túl hosszú önéletrajz | |
A túlrészletezett önéletrajz | |
A lényegtelen információkkal kezdődő önéletrajz | |
Ha azt hisszük, hogy önéletrajzunk tökéletes... | |
A kísérőlevél | 222 |
Záró megjegyzések az önéletrajzhoz | 227 |
Mikor, hol és hogyan, illetve mikor ne alkalmazzuk a "Pintér-féle professzionális önéletrajzot"? | |
Az internetes önéletrajzküldés | |
A második lépés: a rejtett álláslehetőségek megismerése - avagy mik azok a rejtett álláslehetőségek és milyen előnyt kínálnak; hogyan és kikkel építsük ki a személyes kapcsolatrendszerünket; milyen szervezetek segíthetnek nekünk az álláskeresésben; hogyan működnek a személyzeti tanácsadó és fejvadász cégek; mire figyeljünk, ha megkeres bennünket egy fejvadász? | 230 |
Mik azok a rejtett álláslehetőségek? Személyes kapcsolatépítés már diákkorban? | 232 |
Miért hívunk rejtettnek bizonyos álláslehetőségeket? | |
Miért érdemes elsősorban ezeket megcélozni: milyen előnyöket kínál ez a lehetőség? | |
Sosem lehet elég korán kezdeni, avagy a pályaválasztási tanácskéréssel kombinált kapcsolatépítés diákkorban | |
Személyes kapcsolatépítés lépésről-lépésre: később és folyamatosan | 237 |
A kapcsolatépítés lépései | |
A személyes kapcsolatépítés szintjei | |
A hatékony álláskeresés fontos eszköze az elegendő információt közlő magán-névjegy | |
"Kapcsolatépítő adatlap" | |
Milyen szervezetek segíthetnek még az álláskeresésben? | 245 |
Diákszervezetek; egyetemi/főiskolai "karrierközpontok"; Job Forumok, állásbörzék | |
Szakmai szövetségek, egyesületek, kamarák | |
Mit kell tudni a munkaközvetítőkről, a személyzeti tanácsadókról és a fejvadászokról? | 248 |
Munkaügyi Központok (állami munkaközvetítők) | |
Szakszervezeti munkaközvetítés | |
Munkaerő-kölcsönzés, "beugrók" | |
Magán-munkaközvetítők/önéletrajz-adatbankok | |
Személyzeti/kiválasztási tanácsadók | |
Vezetőfelkutatási tanácsadók ("fejvadászok") | |
Mire figyeljünk, ha kapcsolatba kerülünk egy fejvadásszal | 257 |
Mi is az a "fejvadászat"? | |
Mutasd magad, légy a kirakatban! | |
Hogyan reagáljunk a fejvadász telefonhívására? | |
A személyes találkozás | |
A harmadik lépés: a célcsoportos direkt álláskeresés és jelentkezés álláshirdetésre - avagy hogy jussunk be egy céghez, még ha nincs meghirdetve egy állás; az álláshirdetésre való jelentkezés legnagyobb esélyt biztosító mesterfogásai; "Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló"; hogyan adjunk fel mi magunk álláskereső hirdetést? | 263 |
A célcsoportos direkt álláskeresés | 263 |
A szisztematikus, célcsoportos direkt álláskeresés módszere | |
Hogyan jussunk be egy céghez, még ha nincs is meghirdetve egy állás? | |
Jelentkezés álláshirdetésre | 266 |
Mit kell tudni az álláshirdetésekről? | |
Milyen hirdetésekre és mikor jelentkezzünk? | 267 |
Szabad-e csak azokra a hirdetésekre jelentkezni, amelyek tökéletesen ránk illenek? | |
Annak szóljon a pályázat, aki dönthet az ön ügyében! | |
A beadott pályázat "utógondozásának" jelentősége | |
A hatékony álláskeresés folyamata | |
Hogyan pályázzunk a névtelen hirdetésekre | 270 |
Miért adnak fel a cégek névtelen hirdetéseket? | |
Hogyan deríthető ki mégis egy kis nyomozással, hogy ki áll a hirdetés mögött? | |
"Szisztematikus Álláskereső Határidőnapló" | |
Hogyan adjunk fel álláskereső hirdetést? | 272 |
Érdemes-e egyáltalán álláskereső hirdetést feladnunk? | |
Mikor és melyik lapban, milyen tartalommal kell a hirdetést fealdni? | |
Miért nem szabad jeligét megadni, hanem pontos elérhetőséget? | |
Hirdetésminta | |
A felvételi beszélgetés - avagy hogyan készüljünk fel rá; hogyan alakítsuk ki az image-ünket; hogyan jelenjünk meg; hogyan viselkedjünk; milyen kérdésekre számíthatunk az interjún; felvételi adatlapok és utómunkálatok; különleges interjúhelyszínek | 274 |
Hogyan készüljünk fel a felvételi beszélgetésre? | 276 |
Az image kialakításának mesterfogásai | |
Az image jelentősége a felvételi beszélgetésen | |
Az arcualatformálás alkotóelemei | 278 |
A helyes öltözködés (öltöny/kosztüm, ing/blúz, nyakkendő; cipő és zokni/harisnya, kabát, kalap, ékszerek/kiegészítők) | |
Mit vigyünk magunkkal a felvételi elbeszélgetésre? (táska, jegyzetfüzet, toll, zsebkendő, mobiltelefon) | |
A jólápoltság (haj, szakáll/bajusz, epilálás, illatosítók, smink, köröm/műköröm, a külső megjelenés és az önértékelés) | |
A testbeszéd (járás, kézfogás, szemkapcsolat, arckifejezés, a helyes testtartás, gesztusok) | |
Viselkedés és kommunikáció a felvételi beszélgetésen (hangszín, a viselkedés és a tesztbeszéd változatosságának jelentősége, nemcsak az interjún kell "viselkedni", de előtte és utána is!) | |
Információs blokk: az arculatformáláshoz ajánljuk | 292 |
Berwin Rt. - Öltönyház (felsőruházat) | |
Carlo Bonatti (öltönyök) | |
Chronos (határidőnaplók) | |
Giudi (bőrtáskák) | |
Lodenfrey (kabát és öltönyök) | |
Seiko (órák) | |
Hogyan tanulmányozzuk a leendő munkáltatót? ("Vállalatismereti Adatlap") | 299 |
Mire, milyen kérdésekre számíthatunk a felvételi beszélgetés során? | 301 |
Mely három fő tényezőre (ismeretek, tapasztalatok, képességek; motivációk, személyiségvonások) kiváncsiak a felvételiztetők a jelölteknél? | |
A felvételi beszélgetések és a felvételiztetők típusai | |
Milyen speciális kvalitások meglétét keresik a munkáltatók a jelöltek válaszaiban? | |
A felvételi beszélgetésen előforduló kérdések hat fő típusa | |
Konkrét kérdések - konkrét ("konzerv") válasz-lehetőségek (pl. hogyan válaszoljunk a "melyek az ön legfőbb gyengeségei?" vagy a "mi motiválta önt, hogy megpályázza ezt az állást?" kérdésekre) | |
A leggyakoribb kérdések (csoportosítva), amikre érdemes felkészülni! | |
20 kérdés, amelyeket a jelöltnek célszerű feltennie | |
Mit kell tudni a felvételi adatlapokról? | 317 |
Szükséges-e egyáltalán, illetve mely esetekben és hogyan kell kitölteni a különböző vállalati/felvételi adatlapokat? | |
Mit tegyünk a siker érdekében a felvételi beszélgetés után? | 319 |
Hogyan tudjuk a felvételiztatő "emlékezetébe vésni" magunkat? | |
Az emlékeztető levél jelentősége; szerkezete és stílusa | |
Különleges interjúhelyszínek | 322 |
Szálloda hallja - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
Étterem - mi a teendő, hogyan viselkedjünk? | |
Az állásajánlat és a jövedelemalku - avagy mi van és mi nincs benne a jövedelemben; hogyan készüljünk fel a jövedelemalkura és hogyan tárgyaljunk a leendő jövedelmünkről; mit tegyünk, ha más ajánlatunk is van? | 323 |
Mi van és mi nincs benne a jövedelemben? Miből áll össze a javadalmazási csomag? | 323 |
"A lista": a keresetet (alapbér + alapbér jellegű juttatások) érintő alapvető fontosságú alkutárgyak pl. garantált prémium; nyereségrészesedés; részvényjuttatás, hűségjutalom stb. | |
"B lista": nem alapvető (részben bérjellegű, részben béren kívüli juttatások), de fontos alkutárgyak (a munkáltatónak pénzbe nem kerülnek); pl. soros béremelést megelőző emelés; végkielégítési megállapodás; élet-, baleset-, nyugdíj-, biztosítás; külön iroda; továbbképzés; szakmai szervezeti tagságok, stb. | |
"C lista": olyan tételek, amelyek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe a munkáltató számára; pl.cím/rang; rugalmas munkaidő stb. | |
Hogyan alkudjunk a leendő jövedelmünkről? | 332 |
A legfontosabb a felkészülés: a háromlépcsős felkészülési folyamat | |
Első lépés: egy minimumjövedelem-terv kidolgozása | |
Második lépés: munkaerőpiaci információk beszerzése és egy elvárt reális jövedelemelképzelés kialakítása | |
Harmadik lépés: az "álomjövedelem" maghatározása | |
Tárgyalástechnikai mesterfogások a béralku lebonyolításához | |
A gépkocsihasználat: milyen fajtái vannak és mit lehet kérni? | |
Mit tegyünk, ha egy elfogadott állásajánlat után jobb lehetőség adódik? | 339 |
Első eset: ha valóban a "herceg jött el fehér lovon" az utolsó pillanatban | |
Második eset: ha a másik ajánlat "csupán" anyagilag kedvezőbb | |
Néhány megjegyzés a mellékletben található jövedelem-táblázatokhoz | 341 |
Kik tekinthetők menedzsernek? | |
A jövedelemtanulmány forrásai | |
A besorolás nehézségei | |
Az ifjú titánok kora | |
Főváros kontra vidék | |
Ágazati különbségek és a jövedelem-kiigazítás | |
Különböző jövedelem-összetevők (összefoglaló táblázat) | 345 |
Tudományos, illetve különleges kiválasztási módszerek - avagy mik azok a pszichológiai tesztek; milyen követelmények támaszthatók a különböző kiválasztási módszerekkel szemben; mi a szituációs interjú, a stresszinterjú, az Értékelő Központ; mit kell tudni a hazugságvizsgálatról; mi a grafológia? | 347 |
Mik azok a pszichológiai tesztek? | 347 |
A képességvizsgálatok | |
A teljesítménytesztek | |
A személyiségvizsgálatok | |
Milyen követelmények támaszthatók a kiválasztási módszerekkel szemben? | 350 |
Konzisztencia (következetesség+logikus összefüggés+mérési érzékenység) | |
Megbízhatóság (mindig ugyanazt a jellemzőt vagy ezek csoportját kell mérnie) | |
Érvényesség/validitás (legyen képes előre jelezni az alkalmassági megfelelést) | |
Szabványosság/standardizáltság (egy adott népességcsoportra legyen alakítva) | |
Az alkalmassági-vizsgálatok etikája és ára | |
Szituációs interjúk, gyakorlatok, stresszinterjúk | 354 |
A szituációs interjú | |
Milyen gyakorlatokat szoktak alkalmazni a vezetőkiválasztásnál? | |
Mi az a stresszinterjú és hogyan kell ezt kezelni? | |
Az "édes-keserű" interjú | |
Az Értékelő Központ (Assessment Centre) | 357 |
Története; a módszer lényege | |
Milyen tulajdonságok és képességek meglétét vizsgálják? | |
Tipikus gyakorlatok az ÉK-ban | |
Mit kell tudnia hazugságvizsgálatról? | 360 |
Történeti áttekintés; a módszer alapja | |
Mit vizsgálnak tulajdonképpen? | |
Hol, milyen körülmények között és milyen szabályozás mellett alkalmazható? | |
Mi az a grafológia? | |
A grafológia rövid története, iskolái és módszere | |
A kézírás felvétele és a vizsgálat etikája | |
A munkaszerződés - avagy mire kell figyelni a munkaszerződések és különösen a vezetői munkaszerződések (menedzserszerződések) megkötésénél | 366 |
A nem vezetői munkaszerződések legalapvetőbb elemei | 366 |
A 3 kötelező tartalmi elem | |
A munkavállaló felelőssége | |
A munkáltatói jogkör gyakorlása | |
A próbaidő | |
A munkaviszony időtartama | |
A munkavégzés helye | |
A bérezés | |
A munkaszerződés módosítása | |
A munkaviszony megszüntetése | |
Képzés, továbbképzés támogatása | |
A vezető állásúakra vonatkozó különleges szabályok | 371 |
Lemondjunk-e a megtámadás jogáról? | |
A vezetői felelősség mértéke | |
A vezetőkre vonatkozó végkielégítés | |
Vezetőkre vonatkozó különleges klauzulák (pl. a munkavállaló további munkavégzésére vonatkozó tilalmak és korlátozások; elhelyezkedési tilalom; titokvédelem; hozzátartozó munkaviszonya) | |
Zárszó | 374 |