kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmintézet-Pelikán Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 248 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 27 cm x 19 cm |
ISBN: | 963-809-541-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Előszó a végleges kiadáshoz | 9 |
Bevezetés az 1966-os kiadáshoz | 11 |
egy | 21 |
a gyermekkor | |
a felügyelő bezárt | |
testi fenyítések | |
azt mondtam: mérnök | |
eljött a nap | |
egy befejezetlen film: Tizenhármas szám | |
Nő a nőhöz | |
jövendő feleségem | |
Michael Balcon megkérdezte... | |
A gyönyörök kertje | |
hogyan zajlott az első forgatási napom | |
A hegyi sas | |
kettő | 29 |
A titokzatos lakó: az első igazi "Hitchcock Picture" | |
a tisztán vizuális forma | |
üvegpadló | |
bilincs és szex | |
miért jelenek meg saját filmjeimben | |
Lefelé a lejtőn | |
Könnyed erkölcsök | |
A szorító | |
"Egymenetes Jack" | |
A farmer felesége | |
Pezsgő | |
kicsit, mint Griffith | |
A Manszigeti ember, utolsó némafilmem | |
a vászon téglalapja érzelemmel telítődik | |
három | 39 |
Zsarolás, az első hangosfilmem | |
a Shuftan-eljárás | |
Junos és a páva | |
miért nem forgatom le soha a "Bűn és bűnhődés"-t? | |
mi a suspense? | |
Gyilkosság | |
az amerikai szóhasználat | |
A bőrre menő játék | |
Gazdag és különös | |
Párizsban Mrs Hitchcockkal | |
Tizenhetes szám | |
egy macskát sem... | |
Hitchcock, a producer | |
Bécsi keringők | |
"véged van, pályád lehanyatlott" | |
komoly lelkiismeretvizsgálat | |
négy | 51 |
Az ember, aki túl sokat tudott | |
amikor Churchill rendőrfőnök volt | |
M | |
hogyan támadt a cintányérütés ötlete | |
egyszerűsíteni és tisztázni | |
A harminckilenc lépcsőfok | |
Buchan hatása | |
mi is az az understatement? | |
egy tréfás régi történet | |
Mister Memory | |
az élet és a tortaszelet | |
öt | 61 |
Titkos ügynök | |
mijük is van a svájciaknak? | |
Szabotázs | |
A gyermek és a bomba | |
kérjük, hogy a közönség gyilkolni vágyjon | |
felkelteni és megőrizni az érzelmeket | |
Fiatal és ártatlan | |
példa a suspense-re | |
Londoni randevú | |
barátaink, a "valószerűek" | |
David O. Selznick távirata | |
utolsó angol filmem, A Jamaica fogadó | |
igazán kétségbe estem | |
Charles Laughton, a kedves viccelődő | |
az angol periódus tanulságai | |
hat | |
A Titanic terve elsüllyed, a Rebeccával helyettesítjük | |
Hamupipőke | |
soha nem kaptam Oscart | |
Boszorkánykonyha | |
Gary Cooper ráfázott | |
mijük van a hollandoknak? | |
A vérző tulipán | |
ismeri a MacGuffint | |
Végre egy jó házasság | |
miért mondtam, hogy minden színész marha? | |
Gyanakvó szerelem | |
a pohár tej | |
hét | |
ne tévesszük össze a Szabotázst a Szabotőrrel | |
egy rakás ötlet még nem elég | |
a gyanú árnyékában | |
köszönet Thornton Wildernek | |
"a víg özvegy" | |
egy idealista gyilkos | |
Mentőcsónak | |
a háború mikrokozmosza | |
kutyafalka | |
visszatérés Londonba | |
kis hozzájárulásom a háborús erőfeszítésekhez: a Jó utat és a Madagaszkári kaland | |
nyolc | |
visszatérés Amerikába | |
Elbűvölve | |
együttműködés Salvador Dalíval | |
Forgószél | |
"a lángok dala" | |
a MacGuffin-uránium | |
az F. B. I. nyomoz utánam | |
"feleségül akar venni" | |
ötletem egy filmről szóló filmről | |
A Paradine-eset | |
Gregory Peck nem angol ügyvéd | |
érdekes felvétel | |
kampós ujjak, mint az ördögé! | |
kilenc | |
Kötél: 19:30-tól 21:15-ig | |
egy film - egy beállítás | |
üvegfelhők | |
a szín és a térhatás - félrecsúsznak a falak | |
lényegében nincsenek is színek | |
a filmet vágni kell | |
mit értünk az utcai zajeffektusok "felhozásán" | |
A Baktérítő alatt | |
ostoba voltam és gyerekes | |
három tévedésem | |
"run for cover" | |
szégyelltem magam | |
"de Ingrid, ez csak film!" | |
Rémület a színpadon | |
egy hazug flash-back | |
minél sikerültebb a rossz ember, annál sikerültebb a film | |
tíz | |
Idegenek a vonaton, avagy a látványos felívelés | |
enyém volt a suspense monopóliuma | |
a ringlispíl alatt mászó mutatványos | |
a szajha-feleség | |
Meggyónom | |
kevés a humor | |
lehet, hogy agyafúrt barbár vagyok? | |
a gyónási titok | |
a puszta tapasztalat még kevés | |
mindig is rettegtem a rendőrségtől | |
egy háromszögtörténet | |
tizenegy | 121 |
Gyilkosság telefonhívásra | |
a térhatású mozi | |
a színdarabok koncentráltsága | |
Hátsó ablak | |
Kulesov kísérlete | |
mindannyian voyeurök vagyunk | |
a kiskutya halála | |
meglepetés-csók és suspense-csók | |
a Patrick Mahon-ügy | |
a Crippen-ügy | |
Fogjunk tolvajt | |
szex a mozivásznon | |
Harryvel mindig baj van | |
az understatement komikuma | |
Az ember, aki túl sokat tudott | |
kés a hátban | |
az összeütött cintányér | |
tizenkettő | |
Tévedés | |
a lehető legnagyobb hitelesség | |
térjünk fölötte napirendre... | |
Szédülés | |
ez maga a színtiszta nekrofília | |
Kim Novak szeszélyei | |
elvetélt tervek: A Mary Deare roncsa és A flamingó tolla | |
hogyan kellene izgalmas politikai filmet csinálni | |
Észak-északnyugat | |
ez még Griffith idejére nyúlik vissza | |
a dokumentáció jelentősége | |
a tér és az idő kezelése | |
vonzódás az abszurdhoz | |
a semmiből előbukkanó hulla | |
tizenhárom | |
nagyon is jól nevelt álmaim vannak | |
az éjszaka támadt ötletekről | |
hogyan és miért került az a hosszú csók a Forgószélbe | |
az exhibicionizmus szép példája | |
nem szabad a teret elpocsékolni | |
a nagyközeli utaztatása | |
Psycho | |
Janet Leigh melltartója | |
a "vörös hering" | |
hogyan kell lóvá tenni a nézőket | |
Arbogast meggyilkolása | |
a hős idős anyját leviszi a pincébe | |
gyilkosság a zuhany alatt | |
kitömött madarak | |
hatalmas tömegekben kelteni érzelmi hatásokat | |
a Psycho csak a miénk, filmrendezőké | |
tizenhárom millió dollárnyi bevétel | |
Thaiföldön egy ember áll a mozivászon mellett.. | |
tizennégy | 169 |
Madarak | |
az idős ornitológusnő | |
kivájt szemek | |
a néző mindig ki akarja találni, mi lesz a folytatás | |
Melanie Daniels aranyketrece | |
teljesen átadtam magam a rögtönzésnek | |
elektronikus zörejek | |
a jajgató furgon | |
nagy tréfamester voltam | |
az idős hölgy mint geg | |
féltem, hogy valaki lekever egy nyaklevest | |
tizenöt | 179 |
Marnie | |
fetisiszta szerelem | |
három elvetélt forgatókönyv: A három túsz, Mary Rose és R.R.R.R. | |
Szakadt függöny | |
a gonosz autóbusz | |
a gyárbeli jelenet | |
sohasem ismételtem magam | |
a cselekmény felívelő ága | |
helyzetfilmek és jellemfilmek | |
csak a londoni "Times"-t olvasom, mást nem | |
a gondolkodásom merőben vizuális | |
Ön katolikus filmrendező? | |
életem a mozi | |
huszonnégy óra egy nagyváros életéből | |
tizenhat | 193 |
Hitchcock utolsó évei | |
Grace Kelly abbahagyja a filmezést | |
visszatérés a Madarakhoz, a Marnie-hoz és a Szakadt függönyhöz | |
Hitch sajnálja a sztárokat | |
a "beteg nagy filmek" | |
egy félbehagyott terv | |
Topáz, avagy a teljesíthetetlen felkérés | |
visszatérés Londonba: a Téboly | |
a pacemaker és a Családi összeesküvés | |
Hitchcock a megbecsülés és a tisztelet béklyójában | |
szerelem és kémkedés: Rövid éjszaka | |
Hitchcock rosszul van, Sir Alfred meghal | |
A vég | |
Alfred Hitchcock filmjei | 211 |
Válogatott bilbiográfia | 236 |
Mutatók | 237 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.