kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kairosz Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 256 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | 978-963-662-044-8 |
Bevezetés | 5 |
A terminológiáról | 11 |
A hiperaktív gyerek - fárasztó gyerek | 15 |
Egész más? - Figyelemzavar hiperaktivitás nélkül | 32 |
Csak negatívumok? | 40 |
Mit tudunk a tünet-együttesről? | 47 |
Okai és felismerései | 47 |
A tünetek megjelenési formái és hatásuk a tanulási folyamatokra | 59 |
A tünetek és a tanulási folyamat | 74 |
Egy hiperaktív, figyelemzavaros gyerek verse | 75 |
Tényleg egyre gyakoribb? | 77 |
Az én gyerekem nem ilyen súlyos eset! | 79 |
A diagnózis | 81 |
Hogyan mondjam el a gyereknek, hogy mi a baj vele? | 92 |
Néhány kritikus megjegyzés a differenciál-diagnózishoz | 94 |
A diagnózis elkészült - és most? | 99 |
Amikor a szülő maga is érintett - Előny vagy hátrány? | 101 |
Tréning a szülőknek | 109 |
Gyökeresen meg kell változtatnom a véleményemet? Szemléletváltozás és elfogadás | 111 |
Mit várhatok el a gyermekemtől? | 115 |
Mit tehetünk otthon? | 119 |
Hogyan érhetem el, hogy nyugodt és kiegyensúlyozott maradjak? | 123 |
A házi feladat kínos témája | 130 |
Szabályok - Az önirányítás segédeszközei | 133 |
A napirend szabályai | 135 |
Mindennapi problémák | 138 |
Testvérféltékenység | 138 |
Házi feladat | 143 |
A kevéssé kedvelt téma: tanulás | 149 |
Válsághelyzetek | 154 |
Mit mondjak a rokonoknak, szomszédoknak? | 159 |
Rendcsinálás | 160 |
A motorikus nyugtalanság | 164 |
A figyelemzavaros gyerekek nem tudják kitombolni magukat | 166 |
A hiperaktív gyerek különösen fárasztó | 169 |
A figyelemzavaros tinédzser - egy egész másfajta kihívás | 176 |
Jótékony szabadidős tevékenységek | 182 |
Mit tehetünk az iskolában? | 184 |
Képes-e helytállni manapság egy figyelemzavaros gyerek az iskolában? | 187 |
Szüksége van-e a figyelemzavaros gyereknek könnyítésekre? | 194 |
Miként sikerülhet a szociális integráció? | 196 |
Figyelemzavaros gyerekek kívánságlistája tanáraikhoz | 201 |
Milyen szakma jöhet szóba? | 202 |
Diéta | 303 |
A gyógyszeres kezelés | 206 |
Milyen tényezők indokolják a gyógyszeres kezelés elkezdését? | 207 |
Gyógyszerek | 208 |
Mellékhatások | 213 |
Nem kockázatos dolog gyerekeket pszichopharmakonokkal kezelni? | 216 |
Milyen terápiafajták léteznek még? | 222 |
Analitikus gyermek-pszichoterápia - mélypszichológiára alapozott pszichoterápiás eljárások | 222 |
Játékterápia | 224 |
A rendszeres családterápia | 225 |
A klasszikus és a kognitív viselkedésterápia | 227 |
Az ergoterápia | 231 |
A pszichomotorika | 238 |
A terapeuta mint "szuperinger" | 240 |
Mi segíthet még? | 243 |
Az ölelő-terápia | 243 |
Az edu-kineziológia | 247 |
Zárszó | 250 |
Utószó a magyar olvasóhoz | 253 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.