1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A fényképezés technikája I-II.

Fényképezési kézikönyv kezdőknek és haladóknak - I.: A felvétel/II.: A felvétel kidolgozása

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: HAFA (Hatschek és Farkas) kiadása
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 1.031 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: 350 képpel - Kálmán Klára 170 rajzával és 180 fekete-fehér fényképpel - táblázatokkal és receptekkel illusztrálva. Hetedik, bővített és átdolgozott kiadás. Nyomtatta az Antiqua Nyomdai és Irodalmi Rt.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A FÉNYKÉPEZÉS PASSZIÖJA

Nem szükséges sokat bizonyítgatni annak igazságát, hogy a fényképezés a legszebb passzió. Mindenki elismeri ezt, az is, aki maga még soha nem is gyönyörködött benne. A... Tovább

Előszó

A FÉNYKÉPEZÉS PASSZIÖJA

Nem szükséges sokat bizonyítgatni annak igazságát, hogy a fényképezés a legszebb passzió. Mindenki elismeri ezt, az is, aki maga még soha nem is gyönyörködött benne. A fényképezés megtanít látni. Aki fényképezőgéppel kezében járja a világot, az előtt megsokszorozódik a világnak a szépsége. Nem megy el felszínesen az emberek, a dolgok, a világ szép és érdekes látványai mellett. Élénkebben, teljesebben látja az életet, mint az, akitől még idegen a szellemi élvezeteknek ez a legnemesebb formája.
Aki fényképez, annak benyomásai mélyebbek és egyúttal maradandóbbak is. Mert a kép, amelyet emlékezetünk megőriz, minden elmúló nappal halványabbá, fakultabbá válik, hogy végül teljesen elmerüljön a feledésbe. A fényképező pedig fényképezőgépe segítségével megfogja ezeket az eltűnő pillanatokat, elmúló szépségeket megrögzíti és ezzel örök életűvé, maradandóbbakká teszi azokat.
Élményei és emléke'r a feledéstől megmentve sorakoznak albumának lapjain, hogy újra és újra visszaidézzék az elmúlt szépségeket. Aki fényképez, az többszörösen éli át életének legértékesebb pillanatait: egyszer a valóságban és utána többször, sokszor, élete folyamán, amikor a kép látása nyomán képzeletében új életre támad a régi látvány, a régi esemény: családi életének, kedvenc sportjának, kirándulásainak és utazásainak legmegragadóbb pillanatai, legcsodálatosabb természeti élményei... Vissza

Tartalom

I. KÖTET
A fényképezés alapelvei. A fényképező gép és a negatívanyag
A fényképezés passziója 7
A fényképezőgép szerkezete 9
Az objektív gyújtótávolsága 11
Az objektív fényereje 16
A fényrekesz és beosztása 25
A zár és a zársebességek 33
A képhatárok és a kereső 39
A keretkereső 39
A mattüveges kereső 41
A brillantkereső 42
A Newton-kereső 45
Az Albada-kereső 46
A kerső és a parallaxis 48
Az objektív 50
Milyen a tökéletes objektív 51
A lencserajz hibái 56
Az objektívfajták áttekintése 69
Különleges objektívek 90
A fényképező gépfajták áttekintése 96
Lemezes gép egyes, kettes és hármas kihuzattal 97
Tükörreflexes lemezes gép 99
Nyitott sportgép, lemezre 101
Tekercsfilmes készülékek 103
A tekercsfilmes készülékek élesreállító szerkezettel 113
Tükörreflexes tekercsfilmes készülékek 114
Kisfilmes gépek 116
Lemezes gép és filmes gép 118
A negatívméretek 118
A negatívanyag 124
A negatívanyag érzékenysége 124
A negatívanyag fényudvarmentessége 137
A szolarizáció 141
A negatívanyag tágassága 141
A negatívanyag színérzékenysége 143
A negatívanyag betöltése. Az élesreállatás. A fényképezés fényforrásai
A negatívanyag betöltése a gépbe 151
A lemez betöltése 151
A síkfilm kazettábatöltése 153
A csomagfilm betöltése 154
Lemez vagy csomagfilm betöltése nagyobbméretű kazettába 156
A tekercsfilm betöltése a készülékbe 157
Betöltés a számlálószerkezettel felszerelt gépekbe 161
Betöltés kisfilmes gépekbe 163
Tekercsfilmkazetták lemezes géphez 165
A felvétel élesreállítása 166
Élesreállítás homályos üvegen vagy tükrön 166
Élesreállítás önműködő távmérővel 171
Élesreállítás méterskálán 179
Az élesreállítás hibái és tévedései 181
Valódi élesség és látszólagos élesség 183
Az elrezdüléses életlenség 193
Az elmozdulásos életlenség 196
A mozgásfényképezésre való zársebességek 207
A mélységi élesség 217
Teljes képélesség, tükör, távmérő vagy mattüveg nélkül is 217
A fényképezés fényforrásai 246
A napfény 246
A holdfény 248
A mesterséges fény 248
Lámpák és reflektorok 248
Fényoszlatok és derítőlapok 256
A fénysugárzó reflektorok különböző fajtái 257
Fényképezés magnéziummal 261
A magnéziumvilágítás alkalmazásai 261
A magnézium különböző formái 264
A megvilágítási idő kiszámítása magnéziumfelvételre 268
Az expozíciós idő. A világítás iránya
Az expozíciós idő meghatározása 273
Az expozíciós idő mérése önműködő fotocellás fénymérővel 274
Az expozíciós táblázatok 277
Az expozíciós idő a délvidéken 278
Az expozíciós idő a sarkvidéken 281
Az expozíciós idő az Alpesekben 282
A világítás iránya 284
A megvilágítás különböző alakjai a képhatás szempontjából 299
Szemközti fény: alacsony napállás 299
Szemközti fény: magas napállás 300
Szemközti fény: rálátás és felülnézet 302
Szemközti fény, oldalról 304
Oldalfény, elölről 305
A szórt fény és a reflexfény 306
A visszfények fényképezése 307
Nagy fényellentétek 308
A felvétel korrekciós eszközei. A fénykép távlata
A színszűrő 335
A világ sokszínűsége. A fénykép egyszínűsége 335
Mire kell a színszűrő? 338
A színszűrő szorzószáma 341
Milyen legyen a jó színszűrő? 343
A színszűrő foglalata 344
A színszűrők gyakorlati alkalmazása 345
Színek kiemelése színszűrők segítségével 368
Szűrő és élesség 370
Megvilágítási szorzószámok 377
Fényvédőcső vagy napellenző 377
A távobjektív és a nagylátószögű objektív 383
Az előtétlencse 403
A rövidült vagy hosszabbodott gyújtótávolság 407
A fénykép távlata 410
Lágyító előtét és a polarizációs szűrő 418
Felvétel kézből vagy állványról 420
Felvétel kézben tartott géppel 420
Felvétel állványról 428
Táblázatok
A megengedhető leghosszabb zársebességek mozgó témák exponálására 433
Utcai és munkamozgások 433
Játszadozó gyerekek 434
Gyermekjátékok fényképezése 435
Közlekedési eszközök 436
Fényképezés mozgó vonatról 437
Sport- és tornamozgások 438
Sport- és versenymozgások 439
Természeti mozgások 440
Mélységi élességi táblázatok 441
Táblázatok az expozíciós idő kiszámítására 473
Expozíciós idő meghatározása nappali világosságon 473
Az expozíciós idő kiszámítása lámpafényre 483
Az éjjeli felvétel expozíciós idejének kiszámítása 498
A fényképezőgép és tartozékainak rendbentartása 505
A fényképezőgép gondozása 505
A gép zárjának kezelése 507
Objektív, szűrő, előtétlencse 509
Távmérő, megvilágításmérő stb. 511
Lemezek, filmek és másolópapírok eltartása 512

II. KÖTET
A felvétel előhívása. Erősítés és gyengítés. Másolás műfénypapírra. Diapozitív készítése
A felvétel kidolgozása 7
A sötétkamra és a sötétkamralámpa 7
Az előhívás és a rögzítés menete 11
Az előhívók 15
Tálhívás és tankhívás 17
Előhívó patronok és töményoldatok 21
Az előhívás és rögzítés módja 22
Lemezek kidolgozása tálban 22
Csomagfilmek és síkfilmek kidolgozása 26
Tekercsfilmek kidolgozása tálban 27
Pankromatikus lemezek s filmek hívása tálban 30
Lemezek, síkfilmek és csomagfilmek kidolgozása hívóedényben 32
Tekercsfilmek kidolgozása hívóedényben 34
Correx-hívóedény 34
Optiplex (perplex)-hívóedény 38
Napfénytank 40
Néhány fontos szempont 49
Kisfilmes felvételek előhívása 49
A negatívkép és a pozitívkép 50
A negatívok retusálása és eltartása 55
A pozitív eljárás 58
Közvetlen másolatok készítése 59
Másolás műfénypapirosra 59
A diapozitív 64
A diapozitív készítése 78
A diapozitív másolása és kidolgozása 78
A vetítő diapozitív szerelése 79
A nagyítás készítése
A nagyítás készítése 83
A nagyítógép 86
A szórtfényű nagyító 90
Az irányított fényű kondenzátoros nagyító 92
A nagyító lámpaháza és fényforrása 97
A lámpa fényének növelése 98
A negatívtartó és a nagyítóobjektív 103
A nagyítótoldalék 105
A nagyítás lineáris mértéke 107
Rögzített beállítású ú. n. fixfókuszú nagyítók 113
Nagyítókeretek 115
Berendezkedés nagyításra 116
A nagyítás munkája 119
A negatív előkészítése 119
A képnagyság és az élesség beállítása 121
A kép kivágása és megkomponálása 125
Brómezüstpapiros és gázfénypapiros 146
A takarás technikája és művészete 149
Összefutó vonalak párhuzamosítása 182
Erősítés, gyengítés 202
Másolatok és nagyítások retusálása 204
A tükörfényesítés módja 204
A képek felragasztása 206
Különleges másolási és nagyítási eljárások
Különleges másolási és nagyítási eljárások 219
A Person-eljárás 219
High-Key képek nagyítása 227
Dombormű-hatású fényképek, körvonalak hangsúlyozása 229
Fekete-fehér nagyítás színes felvételről 231
Különösen nagyméretű nagyítások készítése 235
A képfelület egyes részeinek kiemelése 242
A fénnyel másolás egyszerű módjai 244
Iratok, levelek, rajzok, nyomtatott szövegek fénymásolása, fényképezőgép nélkül 244
A papirosnak csak egyik oldalára írt vagy nyomtatott szövegek és rajzok fénymásolása 247
Iratok és rajzok másolása reflexmásolás útján 249
A foto-grafika 252
Tusrajzok fénykép után 252
Receptkönyv
A fényképező munka vegyszerei és oldatai 257
A vegyszerek készítése 261
Az oldatok készítése 264
Az előhívók összetétele 268
Az előhívók általános tulajdonságai 270
Előhívók negatívok hívására 275
Metol hívó 275
Dr. Andresen metolhívója tálhívásra 277
Metol hívó két oldatban. Általános használatra és kiegyenlítő hívónak 277
Metol hívó lágy tónusfokozatú negatívok hívására 279
Metol hívó tónusos reprodukciók és diapozitívek hívására 281
Hydrochinon előhívó erőteljes fedettségű és kontrasztos negatív elérésére 282
Hydrochinon előhívó erőteljes tónusfokozató negatívok elérésére 281
Metol-hydrochinon hívó tálhívásra és tankhívásra 283
Metol-hydrochinon hívó tónusos reprodukciók hívására 284
Metol-hydrochinon hívó fototechnikai munkára 285
Metol-hdyrochinon hívó nagy ellentétekre 285
Egyperces metol-hydrochinon hívó gyors munkára 286
Metol-hydrochinon hívó pán-anyagok előhívására 288
Az amidol hívó 289
Amidol előhívó tálhívásra 290
Glycin hívó tálhívásra és tankhívásra 291
Brenzkatechin hívó normális hívásra és kiegyenlítő hívásra 292
Brenzkatechin lassúhívó 293
Brenzkatechin rapidhívó 294
Brenzkatechin kiegyenlítő hívó 294
Pyrogallol hívó 295
Paramidophenol előhívó 297
Maximális hívóenergiájú előhívók 300
Maximális erejű metol-hydrochinon előhívó túlröviden exponált felvételek hívására 302
Maximális erejű és fedőképességű brenzkatechin hívó röviden exponált felvételekre 302
Maximális hívóerejű metol-pyro hívó röviden exponált felvételekre 303
Előhívók hidegben vagy melegben való hívásra 304
Metol hívó hidegben való munkára 304
Trópusi metol hívó 305
Amidol hívó magasabb hőmérsékletre 305
Edzőhatású rapid brenzkatechin hívó melegben való hívásra 306
Metol-hydrochinon hívó hidegben való hívásra 307
Paramidophenol előhívó magasabb hőmérsékletre 308
Metol-adurol előhívó hidegben vagy melegben való hívásra 308
Szemcsefinomító előhívók 309
Metol-hdydrochinon szemcsefinomító hívó boraxszal 320
Szemcsefinomító metol hívó 321
Szemcsefinomító metol hívó változtatható szemcsefinomsággal 322
Szemcsefinomító metol-glycin hívó 323
Szemcsefinomító paraphenylendiamin hívó metollal és hydrochinonnal 324
Orthophenylendiamin szemcsefinomító előhívó 325
Paraphenylendiamin-glycin szemcsefinomító hívó 326
Paraphenylendiamin-glycin szemcsefinomító hívó mésztelenítéssel 327
Orthophenylendiamin-metol szemcsefinomító előhívó 328
Szemcsefinomítás utólag 329
Másolt vagy nagyított másodnegatív fordító eljárással 330
Nagyon túlexponált lemezek és filmek hívása 333
Negatív keménnyé válásának megakadályozása tálhívás közben 334
Megszakítófürdő előhívás után 336
Rögzítő fürdők 337
Közömbös rögzítőfürdő 338
Savanyú rögzítőfürdő 338
Edző hatású savanyú rögzítőfürdő (Kodak) 340
Fürdő gyorsrögzítéshez 341
Rögzítőfürdök alapoldatokból 341
A mosóvíz fixirpróbája 343
A rögzítőfürdő kihasználtságának ellenőrzése 345
A zselatinréteg edzése 347
Edzett réteg visszalágyítása 347
Negatívok gyorsszárítása 348
Negatívok erősítése és gyengítése 349
Erősítés higanykloriddal 350
Higanyjodid-erősítő 350
Krómerősítő 351
Erősítés kettős halványítással a finom árnyékrészek változatlanul hagyásával 352
Nagyon átlátszó, de nem üveges negatív erősítése 353
Erősítés ólomnitráttal nagy kontrasztok elérésére 355
Erősítás uránnitráttal 355
Erősítés káliumbikromáttal 356
A Farmer-féle vérlúgsós gyengítés 357
Túlfedett fények gyengítése ammónium perszulfáttal 358
Arányosan ható káliumpermanganát gyengítő 359
Túlfedett fények gyengítése halványítással és újrahívással 359
Kemény negatív gyengítése 360
Túlfedett fények gyengítése 361
Kemény negatív gyengítése utólagos szemcsefinomítással 362
A színárnyalati skála átalakítása 363
A negatív egyes részeinek gyengítése 365
A negatív egyes helyeinek lefedése 367
Negatívhibák eltüntetése 368
Régi negatív előkészítése másolásra vagy nagyításra 368
Fátyolosodások, színeződések eltüntetése 370
A mészfátyol eltávolítása 370
Szürke levegőfátyol eltávolítása 371
Sárga fátyol eltávolítása 371
A dichroitikus fátyol eltüntetése 372
Előhívók papirosok hívására 373
Metol-hydrochinon előhívó 373
Módosítható metol-hydrochinon hívó papirosképek és diapozitívek hívására 374
A Kodak metol-hydrochinon hívója 376
Az amidol előhívó 377
Kiegyenlítő hatású glycin-hidrochinon papírhívó 379
Metol-hydrochinon-glycin előhívó meleg képtónusok elérésére 380
Brenzkatechin papírhívó melegbarna tónusok elérésére 381
Glycin-hydrochinon papírhívó barnás tónusok elérésére 382
Hydrochinon papírhívó barnás tónusok elérésére 383
Metol papírhívó kemény negatívokhoz 383
Klórezüstpapírok, klórbrómezüstpapírok és diapozitívek barna színűre hívása 384
Papírhívók különleges célokra 387
Amidol hívó magasabb hőmérsékletre 387
Alacsony hőmérsékleten is jól dolgozó papírhívó 388
Előhívó gyors munkára (Egyperces hívó) 389
Gieslingen-féle kettős papírhívás kemény negatívok nagyítására 390
Kiegyenlítő előfürdő túlkemény negatív nagyításához 391
Erőteljes képek nagyon bágyadt negatívról 392
A hívóhatás részleges fokozása papírhívás közben 393
Sárga hívófoltok eltávolítása műfénypapirosról 395
Levegőfátyol elkerülése papirosok hívása közben 396
Műfénypapírok gyengítése és erősítése 396
Műfénypapírok gyengítése vérlúgsóval 396
Műfénypapiros gyengítése rézszulfáttal 397
Műfénypapiros erősítése 398
Papirosképek erősítése krómsavval 400
Papirosképek színezése 401
Színezés szépiára 401
Színezés szépiára, ibolyaszínűre és vörösre 402
Vörösre színezés rézzel 404
Szépiaszínezés káliumbikromáttal 404
Szépiára színezett képek visszafeketítése 405
Különböző színárnyalatok kénszínezéssel 406
Szépiaszínezés rögzítő-timsós eljárással 408
Részleges szépia színezés 410
Színezés kékre és vörösre aranyozással 412
Színezés vöröre 412
Színezés kékre 413
Klórezüstpapírok, klórbrómezüst papirosok színezése szürkéskékre aranyozással 413
Zöldes vagy piszkosfekete tónusú brómezüstképek szépítése aranyozással 414
A diapozitív tökéletesítése tónuskülönítéssel 415
Élénk színűá diapozitívek készítése 417
A carbo-pigment eljárás 421
Papirosképek kidolgozásának munkarendje 427
Öblítés hívó és rögzítő között 428
A papírrögzítő kihasználhatósága 428
Szódafürdő a rögzítő és mosóvíz között 429
A papirosképek szárítása 430
A papirosképek rétegének cserzése 430
Fényerősítő folyadék 431
Hiba-mutató
A tökéletes fénykép 435
Negatívhibák: A negatívkép hiányzik 437
A negatív üres, üvegszerű 437
A negatív egy része üres, üvegszerű 438
A negatív teljesen fekete 440
A negatívfelület egy része fekete 442
Negatívhibák: Feketedések, pettyek, foltok 443
Fekete beszűrődések a negatív szélein, sarkain 443
Fekete foltok a filmablakon keresztül 445
Köralakú sötét folt a negatív közepén 446
Köralakú vagy parabolikus sötét foltok a negatívon 447
Négyzetes alakú világos foltok a negatívon 447
Szabálytalan alakú foltok a negatívon 448
Szabálytalan alakú sötét foltok a negatívon 448
Párhuzamos sávszerű foltok a negatívon 448
A negatívkép párhuzamos sötétebb és világosabb csíkokból áll 449
A negatívkép felső részén túlexponált sötét csík 449
Halvány foltok a negatívon 450
Rozsdafoltok a filmnegatívon 450
Köralakú világos kis foltok a negatívon 450
Üvegesen átlátszó kis pettyek a negatívon 450
Köralakú sötét kis foltok a negatívon 452
Világos, átlátszó, tűszerű pontok a negatívon 452
A negatív felületét finom piszokréteg borítja 453
Párhuzamos karcolások, ú. n. telegráfdrótok a filmnegatívon 454
Sérülések a negatív emulzió rétegén 455
Ujjlenyomatok 455
Széleken rongyolódott film 456
A negatív szélein fodrozódott az emulzió 456
Emulzió leolvadása 456
Üvegoldalon nézve tejes foltok a negatívon 456
Perplex tankban hívott filmeken keskeny fixálatlan szegély 457
Correx tankban kidolgozott filmek szélein fixálatlan pettyek 457
Correx tankban hívott filmek szélén fekete pettyek és besugárzások 457
Az egész negatívfelület szürkén fátyolos 458
Ezüstszürke mészfátyol 458
Az egész negatív vöröses vagy zöldes színeződésű 459
Színeket játszó, ú. n. dichroitikus fátyol 459
Szürke szegélyfátyol a negatívon 459
Sárga fátyol a negatívon 460
Színes fátyol változó színben 460
Barnásvöröses fátyol 460
Kékes fátyol a negatívon 460
Márványozódás a negatív felületén 461
Negatívhibák: Fedettségi hibák 461
A negatív hibátlan, de a negatívkép bágyadt, átlátszó 461
A negatívkép fény-árnyék ellentétei túl nagyok 462
A negtívkép túlfedett, átlátszatlan 465
Pozitívra fordult negatív 466
Negatívhibák: Erősítés és gyengítés után 467
Gyengítés vagy erősítés után pettyek és foltok 467
Erősítő újrahívás után márványozás 467
Negatívhibák: Később jelentkező hibák 467
Később jelentkező hiba: penészgomba az emulzióban 467
Később jelentkező hiba: fehéres foltok az emulzióban 467
Negatívhibák: Életlenségi hibák 468
Az egész negatívkép életlen 468
Az egész negatívkép elrezdülésesen életlen 469
Messzetávlatú tájképek életlensége 469
A negatívkép részlegesen életlen 470
A negatívkép vonalai meg vannak kettőzve 472
Negatívhibák: A képbeállítás hibái 473
Egy negatívon két negatív kép 473
Részleges kettős felvétel 473
A negatívkép nem teljesen azonos a beállított képpel 473
A negatívkép ferde 475
Negatívhibák: Perspektívahibák 476
Lefelé összefutó vonalak 476
Felfelé összefutó vonalak 476
Túlnagy kéz-láb, széles áll vagy orr személyfelvételen 476
A közeli tárgyak túl nagyok, a távolabbiak rohamosan elkicsinyednek 476
Negatívhibák: Szűrési hibák 477
Az égbolt túl világos 477
Túl világosan visszaadott kék szem 477
A képen a kék színek túl világosak, a sárgák túl sötétek 477
Az ég kékje túl sötét, néha fekete 477
Kék színek túl sötétek, sárgák túl világosak 478
Napsütötte hó részletrajz nélkül 478
Arcképfelvételen vértelen ajkak 478
Arcképfelvételen az arcpírnak megfelelő tónusok hiányoznak 478
Negatívhibák: Fényudvar 479
A kép fényei körül világos fényudvar 479
Másolási hibák: Napfény és műfénymásolás hibái 479
A másolat életlen 479
A másolat foltszerű életlenséget mutat 479
A napfénymásolat kettős kontúrokkal életlen 480
Napfénykópián bronzfoltok 480
Napfénymásolat megsárgul, megfoltosodik 480
A napfénymásolat hosszabb idő múltán kifakul 480
Műfénypapír sarkain, szélein feketedés 480
Műfénypapíron fekete vonások, sávok 481
Műfénypapíron fekete pontok 481
Műfénypapíron fekete vonalak 481
Műfénypapíron finom fehér vonalak 481
Műfénypapíron világos foltok, pettyek 481
Műfénypapíron sötétebb foltok, pettyek 481
Műfénypapiros elszürkül 482
Műfénypapíron zöldes tónusú kép 482
Műfénypapiroson sárgulás 482
Műfénypapír hívásakor a hívó nem működik 483
Műfénypapiroson márványos szegélyfoltok 483
A műfénymásolat vagy nagyítás túl sötét 483
A műfénymásolat vagy nagyítás túl világos 483
A műfénypapírképen az ellentétek hiányoznak 483
A műfénypapírképen az ellentétek nagyok 484
Márványos foltok, színezés vagy újrahívás után 484
Műfénypapírképen évek után jelentkező sárgulás vagy halványulás 484
Nagyítási hibák:
A nagyítás életlenségi hibái 484
A nagyított kép sarkain fényszegénység mutatkozik 485
A nagyított kép a valóság tükörképét mutatja 486
Világos foltok a képmező közepén 487
Parabolikus foltok a képen 487
Köralakú foltok, pettyek a nagyításon 487
A tükörfényezés hibái 487

Hevesy Iván

Hevesy Iván műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hevesy Iván könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem