kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szépnap könyvek |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 215 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-430-918-6 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 7 |
A nyelvtanulás művészetéről | 9 |
Pár szó a könyvről | 9 |
A könyv felépítése | 11 |
Három az egyben | 12 |
A nyelvtudás | 14 |
A módszerek labirintusában | 19 |
Ó, a művészet! | 26 |
Az olvasás dicsérete | 29 |
Kosztolányi Dezső | 31 |
Kosztolányi Dezső: Portugálul olvasok | 34 |
Tévképzetek és a nyelvtanuló tulajdonságai | 36 |
Sam Betts: Hogyan tépjük a hajunkat magyarul? (Egy szülő a kétnyelvűségről) | 44 |
Tanuljunk nyelveket - gyakorlati elmélet vagy elméleti gyakorlat | 44 |
A nyelvtanulás tartóoszlopairól - hasznos tanácsok látszólag haszontalan képpel... | 44 |
Rendszeresség és a nyelv elaltatása | 45 |
Motiváció | 46 |
A motivációról jut eszembe | 49 |
A nyelvtanuló jó tulajdonságai | 53 |
Alaplépések és eszközök | 53 |
Tanárral vagy tanár nélkül? | 54 |
Alaplépések | 54 |
Alaptankönyvvel való munka | 67 |
Mondatok tanulása | 68 |
Szavak rögzítése hanghordozóra és szöveghallgatás hanghordozóról | 69 |
Falitábla vagy cetlik kirakása, nyelvsarok | 69 |
Belső monológ | 70 |
Audiovizuális módszer | 71 |
Verstanulás | 72 |
A számítógép és az internet lehetőségei | 72 |
Tanulás külföldön | 73 |
Zenehallgatás | 74 |
A nyelvtanulás stratégiája | 74 |
Segítség a stratégiai tervhez | 75 |
A gyakorlóóra | 77 |
Az órán kívül | 78 |
Felmerülő kérdések az előzőekkel kapcsolatban | 79 |
Ki hogyan tanul(t) nyelveket? | 81 |
Beszélgetés Vujity Tvrtkóval | 81 |
Beszélgetés Zalatnay Saroltával | 83 |
Beszélgetés Habsburg Györggyel | 85 |
Beszélgetés Vekerdy Tamással | 93 |
A szóról, a nyelvről | 108 |
Miért különböznek a nyelvek? | 114 |
Tanárkodó - nemcsak tanároknak | 116 |
Mit akar a tanár? | 116 |
Mitől jó a tanár? | 117 |
Felnőtteket tanítva | 119 |
A motiváció felélesztése | 119 |
Autonómia, mély víz | 121 |
Az óra: stílus és a módszerek | 123 |
Miért éreztem frusztráltnak magam? | 124 |
Játékok felnőttekkel | 128 |
Mit lehet játszani? | 129 |
Két egyszerű játék felnőttnek | 130 |
Összetett (szituációs) játékok | 131 |
Stílus - a módszerekből | 134 |
A grammatizáló módszer | 136 |
A közvetlen kapcsolat, a direkt módszer | 136 |
Az audiolingvális módszer | 137 |
A csendes úton (Gattegno módszere) | 139 |
A szuggesztopédia | 140 |
A közösségi nyelvtanulás | 142 |
A totális fizikai válasz módszere | 143 |
A kommunikatív megközelítés | 145 |
Gyerekeket tanítva - A Waldorf-iskola | 147 |
Hogyan tanítanak? | 148 |
Miért gyötörjük két idegen nyelv tanításával a gyereket már az első osztálytól fogva? | 149 |
A szinkrónia | 153 |
A gyermeki jogokért | 156 |
Miért kell már korán a másik nyelv? | 157 |
A képek fontossága | 158 |
A külső képek | 161 |
Kórusban | 162 |
A kontrasztok | 163 |
Csend, rend, fegyelem | 163 |
Megoldás? | 163 |
Néhány eszköz arra, hogy ne szabaduljon el a pokol | 164 |
Játékok | 165 |
Írás és olvasás | 167 |
A nyelvtan felfedezése | 168 |
Szókincs | 169 |
Irodalmi szövegek olvasása | 169 |
Drámajáték | 172 |
Országismeret | 172 |
Miért nem használnak előre megírt tankönyveket, hanganyagokat vagy más audiovizuális eszközöket egy Waldorf-iskolában? | 173 |
Epochális oktatás | 174 |
Mi a nyelvtanár feladata? | 175 |
Milyen is a gyerek? | 177 |
A megváltozott gyermekkor | 177 |
A temperamentumok | 179 |
Mit tehet a tanár? | 181 |
Fejlődési korszakok | 182 |
A tanár válságai | 190 |
...és a felemelő pillanatok | 194 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.