1.063.258

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Utazási irodák vállalatgazdaságtana

Kézirat/Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem/Nappali, esti, levelező tagozat áruforgalmi szakos hallgatói és idegenforgalmi alternatív blokk hallgatói részére

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 346 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 536 példányban. Tankönyvi száma: J 10-1430.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utazási irodai tevékenységet végző vállalatok biztosítják a turisták legszakszerűbb és legigényesebb ellátását. Érthető, hogy a szolgáltatásaikat igénybevevők költekezése átlagonfelüli.... Tovább

Előszó

Az utazási irodai tevékenységet végző vállalatok biztosítják a turisták legszakszerűbb és legigényesebb ellátását. Érthető, hogy a szolgáltatásaikat igénybevevők költekezése átlagonfelüli. Közreműködésükkel koncentrálódik tehát a turizmusból származó bevételek, különösen a devizabevételek legnagyobb aránya.
1976-ban a kifejezetten üzleti utazásszervező tevékenységet végző 6 magyar utazási iroda (IBUSZ, Expressz, Budapest Tourist, Cooptourist, Volántourist és a Malév Air Tours) bevételei 7,4 milliárd forintot tettek ki, amely összeg az akkor regisztrált lakossági szolgáltatások 10,8 százalékának felel meg. Tudjuk, hogy e bevételek egyrésze halmozott, de az is közismert, hogy ezeken az utazási irodákon kívül még számos egyéb intézmény is foglalkozik idegenforgalom szervezésével. Vissza

Tartalom

Bevezetés
I. Az utazási iroda tevékenysége
1. Az utazási irodai (idegenforgalmi vállalati) tevékenység tárgya
2. A tevékenység alapvető vonásai a szocialista országokban és a tőkés országokban
3. A szocialista országok utazási irodái mint társadalmi tulajdonú vállalatok 12
4. Az idegenforgalmi tevékenység vállalatgazdaságtani, tervezési és szervezési ismeretei az utazási tevékenységi kör figyelembevételével 16
A vállalati terv és üzletpolitika 21
1. Középtávú és éves népgazdasági terv 22
2. Az idegenforgalom tervezése 23
3. Vállalati üzletpolitika 24
4. Vállalati tervezés 28
Az utazási vállalat jövedelmezősége 41
1. A jövedelmezőséget meghatározó tényezők 41
2. A ráfordítások 42
3. Az árrés 47
4. A nyereség 51
IV. Az utazási vállalati marketing 58
1. A marketing fogalma 58
2. Az idegenforgalmi marketing sajátosságai 60
3. Az idegenforgalmi marketing tevékenység területe 62
4. Az idegenforgalmi marketing eszköztára; a marketing-mix . 64
5. A marketing-mix elemei 66
V. Az utazási iroda szakosítása, munkaszervezése, utazási ügynök . 86
1. Az utazási irodák fajtái, tevékenységi körük, sajátosságai . 86
2. Utazási iroda, mint nagykereskedelmi szervező vállalat 93
3. Az utazási irodák (idegenforgalmi vállalatok) társulása 95
4. Nagy utazási iroda üzletágainak, szolgáltatásainak fejlődése 96
5. Az utazási ügynök 97
VI. Utazási és túrafajták 138
1. Utazási és túrafajták csoportosítása 138
2. Utazási ügylet 143
VII. Útiprogram és költségvetése 157
Az útiprogram kidolgozása 157
2. A legalacsonyabb, még kifizetődő létszám megállapítása ... 157
3. A kalkulációs elvek és a részvételi díj 1 158
Üzleti kiajánlás a beutazó forgalom előkészítésére 170
1. A kiajánlás alapvető céljai 170
2. Az érdeklődők, illetve az utazóközönség általános és a partnervállalatok konkrét tájékoztatása 170
3. A tarifák, mint a kiajánlási árak rendszere 172
4. Árak, árfolyamok és a piaci helyzet összefüggései, illetve érvényesülése 174
5. Államközi elszámolási rendszerek az idegenforgalomban ... 182
IX. Értékesítés, lebonyolítás és ellenőrzés 184
1. A kínálat és külön rendelés alapján való értékesítés 184
2. Többcsatornás, értékesítés 185
3. Az utazás lebonyolítása és ellenőrzése 188
X. Az utazási nagy vállalat szervezeti felépítése és munkarendszere 197
1. A központi irányítás szervezése, egységei, munkakapcsolatai 197
2. Az irodai hálózattal, illetve a közönséggel közvetlen kapcsolatban álló részlegek szervezete, belső rendszere és munkapcsolatai. A munkakörök meghatározása és összefüggése .211
3. Az utazási nagyvállalat központjának és hálózatának kapcsolatai 219
XI. Az idegenforgalmi vállalat progagandatevékenysége 225
1. A reklám és a közönségkapcsolat 225
2. A propaganda és az idegenforgalmi propaganda 227
3. Az idegenforgalmi propaganda fajai 228
4. Az idegenforgalmi propaganda feladata és alapkövetelményei 231
5. Az idegenforgalmi propaganda módszerei 235
6. Az idegenforgalmi hírverési technika fejlődése 249
7. Az idegenforgalmi propaganda eszközei 250
8. A "public relations" az idegenforgalmi propagandában 295
9. Az idegenforgalmi propaganda gazdasági vonatkozásai 308
10. Személyi és szervezeti feltételek 313
11. A public relations munka gazdasági vonatkozásai 317
XII. Az idegenforgalmi vállalat külföldi kereskedelmi tevékenysége . 319
1. Saját vállalkozás 319
2. Külföldön működű idegenforgalmi képviseletek 321
Az idegenvezetés 323
1. Az idegenvezető általános feladatköre 323
2. Az útikísérő és a helyi idegenvezető teendői 324
3. Követelmények az idegenvezetőkkel szemben 326
4. Az idegenvezetők képzése, továbbképzése és kapacitása 327
XIV. Az utazási irodák (Idegenforgalmi vállalatok) nemzeti és nemzetközi szervezetei; a nemzetközi érintkezés 328
1. Az utazási irodák nemzeti egyesülései (szövetségei) 328
2. Az utazási irodák nemzetközi szövetségei 330
3. Az idegenforgalmi tevékenység protokoláris kérdései 339
Felhasznált irodalom jegyzéke 346
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem