1.066.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogyasztói magatartásmodellek ábécés könyve a világgazdasági válság tükrében

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia Világgazdasági Kutatóintézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-301-526-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gazdasági világválság újra előtérbe helyezte annak megfontolását, hogy vajon fenntartható-e az a gazdasági modell, amelyben az egyes nemzetállamok - persze a globalizáció körülményei között -... Tovább

Előszó

A gazdasági világválság újra előtérbe helyezte annak megfontolását, hogy vajon fenntartható-e az a gazdasági modell, amelyben az egyes nemzetállamok - persze a globalizáció körülményei között - gyakran a természeti erőforrásokkal való takarékoskodás mellőzésével törekszenek a gazdasági növekedés ütemének maximalizálására. Mind több közgazdász, szociológus, filozófus, vagy akár az agrár - vagy műszaki tudományokat művelő tudós válik szószólójává egy erőforrás- és környezetkímélő gazdaságfejlesztési programnak, amelynek értelemszerűen magában kell foglalnia azonos jellegű fogyasztáspolitikát is. Ezt az újfajta szemléleti és "viselkedési" módot a fogyasztás(kutatás) szempontjából, az egyszerűség kedvéért, új fogyasztási modellnek nevezem. Egy új nézetrendszer kifejtése indokolhat formailag is új megközelítést, ezért választottam az alábbiakban a szokásos tanulmányírás helyett az abc-rendben, mozaikszerű címszavakban történő előadásmódot. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Automobilizmus 9
Állami szerepvállalás, gazdaságpolitika 13
Bojkott 20
CSR (corporate social responsibility): vállalatok társadalmi felelőssége 24
Csináld magad! (DIY: do~it~yourself) 28
Dohányzás, dohányáruk 31
Egészséges táplálkozás és életmód 34
Édességek, édesítőszerek 38
Fogyasztóvédelem 40
Gazdagodás 43
Gyógymódok 45
Halasztás vagy mulasztás a fogyasztásban 48
Italfogyasztás 49
Jojó effektus, fogyókúrák 51
Környezetbarátság 53
Lépést kell tartani (?) 55
Lyukas órák kihasználása 57
Maximális versus optimális fogyasztás 60
Nagybevásárlások 62
Otthonunk szolgáltatásai és tárgyai 64
Öltözködés 67
Pazarlás 69
Reklámok 71
Sporttevékenységek 75
Személyes fogyasztás 77
Termelő-fogyasztó (vö. Csináld magad!) 78
Tyúk-tojás paradoxon a közgazdaságtanban 85
Új termékek, újdonságok 90
Üdülés 92
Vallásosság és fogyasztás 95
Www (world wide web): világháló és közösségi összefogás 97
Xeroxozás és társai 103
YouTube és társai 105
Zajszennyezés 106
Zsákutcába vezet-e egy új fogyasztási modell népszerűsítése? 108
Zárógondolatok 109

Hernádi András

Hernádi András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hernádi András könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fogyasztói magatartásmodellek ábécés könyve a világgazdasági válság tükrében
Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba