1.067.669

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Színház 2015. március

Magyar Színházi Társaság - Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet/XLVIII. évfolyam 3. szám

Szerző
Budapest
Kiadó: Színház Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Színház
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet
"Volt idő, hosszú idő, amikor azt tartották/tartottuk ideális kritikusi pozíciónak, ha a kritikus a színháznak csak a nézőterét ismeri. Alkotókkal nem érintkezik, kizárólag a produkcióval... Tovább

Előszó

Részlet
"Volt idő, hosszú idő, amikor azt tartották/tartottuk ideális kritikusi pozíciónak, ha a kritikus a színháznak csak a nézőterét ismeri. Alkotókkal nem érintkezik, kizárólag a produkcióval kerül kapcsolatba, arról publikál független szakmai véleményt. Az esetenként felmerülő kérdésre, miszerint miért pont az ő véleményét nyomtatják ki, és marad meg az utókornak, az a válaszom, hogy mert sokkal-sokkal több előadást lát, mint a véletlenül mellette ülő néző - márpedig a nagyobb merítés fontos, az életben szinte mindenhez szükség van összehasonlításra-, és szerencsés esetben jobban is í, mint a szomszédja. A kritikus az a felkészült, gyakorlott, hivatásos néző, aki az előadás hatásmechanizmusát vizsgálja magán, majd írásba foglalja az eredményt. Közben megpróbál rátalálni azokra a kérdésekre, amelyeket produktumukkal az alkotók feltettek. Hozzáülésének számomra legpontosabb megfogalmazását Georges Banunél találtam: "Olyan néző vagyok, aki folyton a színpadon tartja a szemét, hogy felismerje a személyes események lehetőségeit, amelyek során a művészet tapasztalattá alakul át. Ez annyit jelent, hogy az ember nem egyszerűen önmagából kiindulva ír, hanem abból az önmagából kiindulva, akit a színpad erői megtermékenyítettek." (Georges Banu: A felügyelt színpad. Koros Fekete Sándor fordítása. Kolozsvár, Koinónia, 2007.)
Személy szerint én még mindig a "csak a nézőtéren" kritikusi pozíciót tartom ideálisnak. De tudomásul veszem és elfogadom mindazon változást és módosulást, amit az idő és a körülmények hoztak, s ami a beágyazott kritika fogalom kapcsán szóba került. Az ismertetett brit gyakorlat alapján nyugodtan tekinthetjük a jelenséget olyasminek, ami a színikritika műfaját, terepét, lehetőségeit színesíti, szélesíti és gazdagítja." Vissza

Tartalom

Magyar játékszín
Hermann Zoltán: Jó diktátort keresünk 2
A Julius Caesar a Vígszínházban
Jászay Tamás: Egy másik Magyarország 7
Krétakör, politika, Szabadiskola
Komjáthy Zsuzsanna: Az Y nem csak egy szám 12
A NextFeszt kortárstánc-előadásairól
Antal Klaudia: A magány generációja 16
A NextFeszt drámai előadásairól
Herczog Noémi: A lefordítható nevű város 20
Az újvidéki Neoplanta
Fórum
Bérczes László: Beágyazódva 22
Stuber Andrea: "A válasz után tegyük fel a kérdést!" 24
Műhely
Máté Gábor: A munka nem nyúl 27
Az imposztor - varsói próbanapló I.
Horváth Ágnes: Mire várunk? 35
A Godot egy új fordítása elé
Horváth Ágnes: Beckett és a szószátyár semmittevők 38
Világszínház
Rosner Krisztina: Programozott érzelmek 43
Hirata Oriza robotszínházi rendezései
Könyv
Rádai Andrea: Gyerekdarabok betárazva 46
DráMAI mesék, 1-2. kötet
Kovács Dezső: Színidirektorok kiskátéja 47
Herczeg Tamás: Színházvezetés
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Színház 2015. március Színház 2015. március Színház 2015. március

Melléklet nélküli példány.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba