A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Részlet a könyvből:
Útnak indulunk
Ez az utazás Henry Strategy Formation: Schools of Thought (Stratégiakészítés: elméleti iskolák) című írásával kezdődött, melyet Jim Fredrickson jelentetett meg...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
Útnak indulunk
Ez az utazás Henry Strategy Formation: Schools of Thought (Stratégiakészítés: elméleti iskolák) című írásával kezdődött, melyet Jim Fredrickson jelentetett meg a Perspectives on Strategic Management (A stratéiai menedzsment irányzatai; Harper Collins, 1990) című gyűjteményes kötetben. Bruce a Trent Egyetemen tartott előadássorozatában felhasználta és nagyon hasznosnak találta ezt az írást. "Mi volna, ha könyvet írna belőle?" - vetette föl a kérdést. S mi volna, ha együtt írnánk meg? - kérdezett vissza Henry. És mindketten úgy gondolták, hogy Joe kiváló tagja lehetne a csapatnak. Így aztán indulhatott a szafari.
Mi azonban nem egyszerű tankönyvet vagy valamiféle akadémiai értekezést írtunk ebből a témából. Kezdettől fogva az volt ugyanis a meggyőződésünk, hogy a könyvnek ugyanolyan érdekesnek kell lennie a gyakorlat síkján mozgó menedzserek és tanácsadók, mint a tantermekben ülő diákok és professzorok számára.
Vissza
Fülszöveg
Mi is az a stratégia? Kinek van stratégiája? Hogyan válaszolhatunk ezekre az alapkérdésekre, amikor egyes vállalatok nagy munkával kidolgozott stratégiai dokumentumok alapján működnek, másoknál radikális változásokat tapasztalunk, megint másoknál nincsen írott stratégia, a döntések mégis stratégiai gondolkodásról tanúskodnak? Henry Mintzberg, a stratégiai szakirodalom egyik legnagyobb alakja, szerzőtársaival együtt átvágja a „gordiuszi csomót". Az egyes stratégiai iskolák igényes és mégis olvasmányos feldolgozásával, s ami a legfontosabb, bőséges példaanyaggal bizonyítja: ezekre a kérdésekre ne keressünk egyetlen, mindenre érvényes választ.
Többféle stratégiai gondolkodás létezik, amelyek követése egyaránt sikerhez vezethet, a fordítva is igaz: egyetlen metódus sem garantálja a sikert.
A vezetők számára a könyvnek két óriási haszna van: segíti az „önazonosítást", azaz a ráismerést a saját módszerre, valamint feltárja másféle gondolkodásmódok titkait, amelyek elvezethetnek az...
Tovább
Fülszöveg
Mi is az a stratégia? Kinek van stratégiája? Hogyan válaszolhatunk ezekre az alapkérdésekre, amikor egyes vállalatok nagy munkával kidolgozott stratégiai dokumentumok alapján működnek, másoknál radikális változásokat tapasztalunk, megint másoknál nincsen írott stratégia, a döntések mégis stratégiai gondolkodásról tanúskodnak? Henry Mintzberg, a stratégiai szakirodalom egyik legnagyobb alakja, szerzőtársaival együtt átvágja a „gordiuszi csomót". Az egyes stratégiai iskolák igényes és mégis olvasmányos feldolgozásával, s ami a legfontosabb, bőséges példaanyaggal bizonyítja: ezekre a kérdésekre ne keressünk egyetlen, mindenre érvényes választ.
Többféle stratégiai gondolkodás létezik, amelyek követése egyaránt sikerhez vezethet, a fordítva is igaz: egyetlen metódus sem garantálja a sikert.
A vezetők számára a könyvnek két óriási haszna van: segíti az „önazonosítást", azaz a ráismerést a saját módszerre, valamint feltárja másféle gondolkodásmódok titkait, amelyek elvezethetnek az üzleti sikerhez.
Vissza
Tartalom
Útnak indulunk.......................................9
1 „Hölgyeim és Uraim, íme a stratégiai menedzsment fenevadja".....................11
2 A koncepcióalkotási iskola (Design School)
A stratégia kialakítása mint koncepcionális folyamat..........33
3 A tervezési iskola (Planning school)
A stratégia kialakítása mint formális folyamat...............57
4 A pozicionáló iskola (Positioning school)
A stratégia kialakítása mint analitikus folyamat.............93
5 A vállalkozói iskola (Entrepreneurial school)
A stratégia kialakítása mint a víziók felvázolásának folyamata .... 139
6 A kognitív iskola (Cognitive school)
A stratégia kialakítása mint gondolkodási folyamat..........165
7 A tanulási iskola (Learning school)
A stratégia kialakítása mint menet közben kialakuló folyamat .....193
8 A hatalmi iskola (Power School)
A stratégia kialakítása mint tárgyalási folyamat.............255
9 A kulturális iskola (Cultural school)
A stratégia kialakítása mint kollektív folyamat ............257
10 A környezeti iskola (Environmental school)
A stratégia kialakítása mint reaktív folyamat..............311
11A konfigurációs iskola (Configuration school)
A stratégia kialakítása mint transzformációs folyamat.......329
12 „Kapaszkodjanak meg, hölgyeim és uraim, önöknek még találkozniuk kell az egész fenevaddal is".....381
Irodalom..........................................409
Név- és tárgymutató ................................429
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.