Előszó
1978 decemberében megjelentek a Magyar Néphadsereg közművelődési tevékenységének új szabályzatai. E dokumentumok egyike a Magyar Néphadsereg helyőrségi művelődési intézményeinek szabályzata, amely a politikai főcsoportfőnök 100/1978. (HK. 40.) számú intézkedése nyomán lépett hatályba, és amelynek végrehajtását az agitációs és propaganda-csoportfőnök 101/1978. (HK. 40.) számú intézkedése rendelte el.
Az új szabályzat megjelenése után a vezető politikai szervek munkatársai, a helyőrségi művelődési intézmények igazgatói és munkatársai tájékoztatókon, továbbképzéseken ismerkedtek meg az említett intézkedésekkel, illetve a szabályzat előírásaival, széles körű eszmecserét folytatva a feladatokról. A hadsereg sajtójában tájékoztatók, cikkek, tanulmányok foglalkoztak az új szabályzattal, illetve azokkal a feladatokkal, amelyek a helyőrségi művelődési intézmények tevékenységének minőségi fejlesztése terén előttünk állnak.
Napjaink realitása tükröződik azokban a hadseregszerte fellelhető és mind jobban kibontakozó törekvésekben, amelyek célja: megújítani, minőségileg magasabb színvonalra emelni a helyőrségi művelődési intézmények tevékenységét.
Ehhez a munkához kíván segítséget adni a kiadó, amikor e kézikönyv megjelentetésével olyan segédletet ad a helyőrségi művelődési intézmények fenntartóinak, vezetőinek és munkatársainak kezébe, amely az intézményi munka szinte valamennyi területét áttekinti.
A kézikönyv szerzői az új működési szabályzat követelményeinek, illetve a jogi, ügyviteli stb. előírásoknak megfelelően értelmezik magyarázzák az intézményi munka legfontosabb elvi és gyakorlati kérdéseit, miközben általánosítható tapasztalatokat fogalmaznak meg, s ösztönzik a gyakorlatban bevált módszerek terjesztését.
Mindezek figyelembevétele mellett is nyilvánvaló, hogy a kézikönyvben közreadott ismeretek nem tekinthetők lezártnak, hiszen a mindennapi munka során számos új feladatot kell megoldani, számos új helyzet alakul ki, ezek pedig újabb és újabb megoldási módokat követelnek.
Kézikönyvünk tehát segédlet. Ahhoz adhat segítséget, hogy az intézmények vezetői a kor színvonalán értsék a munkájukkal szembeni követelményeket és a követelményeknek megfelelő, színvonalas intézményi munka irányítói legyenek.
Vissza