1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Helyi tanterv - hogyan?

Munkanapló az iskola helyi tantervének összeállításához

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Korona Nova Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 117 oldal
Sorozatcím: Nat-tan
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-85658-8-8
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"NAT-TAN"? Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszű éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy az igazi, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell egy gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült programokban, helyitantervekben nemkel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három évben milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskolának.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet - új... Tovább

Fülszöveg

"NAT-TAN"? Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszű éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy az igazi, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell egy gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült programokban, helyitantervekben nemkel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három évben milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskolának.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet - új alapító oklevelének megfelelően - vállalja a ráeső részt. Feladatunk kettős. Egyfelől biztosítanunk kell a NAT iskolai alkalmazásához elengedhetetlenül szükséges és az iskolák számára könnyen hozzáférhető tantervi kínálatot. Másfelől elő kell segítenünk a NAT működőképességét biztosító szakmai kompetenciák növelését, fejlődését. Ez utóbbi feladat megoldásához kívánunk hozzájárulni a NAT-TAN sorozatban megjelentetett kiadványainkkal is.
A NAT-TAn sorozat szerkesztésekor ezt a bizonyos szakmai kompetenciát igyekszünk tágan értelmezni. A sorozat a tantervelmélet, a nemzetközi összehasonlítás, az egyes műveltségi területek értelmezésének problémáit egyaránt a "nat-tan" részének tekinti. A sorozat központjába azonban mégis a "hogyan készíthetünk iskolai pedagógiai programot?", "hogyan válasszunk, illetve készítsünk helyi tantervet?", "melyek a kritériumai a NAT-konformitásnak?", "miben áll a szakértő feladata?" és ehhez hasonló,a gyakorlati alkalmazással összefüggő kérdésekre adható válaszokat, megoldásokat kívánjuk állítani. Válaszokat, megoldásokat, mert a sorozat szerkesztőjének is szakmai meggyőződése, hogy e kérdésekre nem csak egy, hanem minden esetben több eltérő és mégis egyaránt releváns válasz adható.
Kérem a legszélesebb értelemben vett szakmát, támogasson bennünket, hogy a sorozat céljai megvalósulhassanak. Segítsen szakmai kritikával és szerzőként, az iskolák, az iskolafenntartók és -használók felkészülését hatékonyan segítő kéziratokkal. A NAT csak akkor lehet sikeres, ha az egész szakma munkálkodik működőképessé tételén. A NAT "megtanulását" segítő, "nat-tan" pedig akkor érheti el célját, ha a szakma átvitt és konkrét értelmében vett megírását saját feladatának tekinti. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Hogyan fogjunk hozzá?9
A helyi tanterv kialakításának fő lépései9
Menedzselési feladatok a helyi tanterv kialakításának lépései során9
A helyi tanterv kialakítása időtervének elkészítése9
A források biztosításának terve10
Az iskola önfényképének elkészítése11
Az iskola által képviselni kívánt legfontosabb értékek meghatározása12
Az iskola stratégiájának és céljainak meghatározása12
A NAT-on felüli tananyag kiválasztási elveinek meghatározása és az ennek megfelelő főbb tartalmak megjelölése13
A tananyag "tantárgyakba" rendezése14
A tantárgyi programok megtervezése15
A tantárgyi programok megvalósítása16
A helyi tanterv értékelése16
Az idő- és feladatterv összeállítása17
Az időterv elkészítése19
A feladatok elosztása és ütemezése21
Az egyének feladatai éves bontásban23
A hét egymás mellett működő tanterv24
Hogyan rajkuk le helyi tantervünk alapjait?27
Az iskola önfényképének elkészítése27
A szükségletek feltárása28
Az iskola működése, tevékenységei29
Személyi feltételek41
Az iskola által képviselni kívánt legfontosabb értékek meghatározása45
Az iskola által preferált értékek47
Az iskola stratégiája és céljai51
A stratégia megválasztása51
Az iskola stratégiájának meghatározása53
A célok meghatározása felé vezető út55
Az iskola céljainak meghatározása56
Célok és módszerek61
Hogyan alakítsuk ki az iskola tantárgyi rendszerét?67
A tananyag kiválasztása és elrendezése67
A tananyag kiválasztása iskolai szinten71
A tananyag tantárgyakba rendezése73
Tananyagtartalmak és tantárgyak75
Az iskola céljai és a "tantárgyi" célok76
A "tantárgy" céljai79
Az iskola célrendszere I.81
Az időkeretek kérdése83
A kötelező tanórai foglakozások időkeretének elosztása83
A választható tanórai foglalkozások és időkeretük87
A tantárgyi programok kialakítása91
A "tantárgy" struktúrája93
A műveltségi (rész)területek évfolyamonkénti elrendezése95
Az iskola tantárgyi rendszere évfolyamonként97
A "tantárgyak" horizontális elrendezése99
A tanítási-tanulási folyamat tervezése101
Az iskola célrendszere II103
A kiválasztott évfolyam tananyagtartalma, fejlesztési követelményei, minimális teljesítménye105
Az évfolyam témakörei/tartalmi egységei, kapcsolódásai107
Az évfolyamon belül az egyes "tantárgyak" közötti kapcsolódások109
A tantárgyak fő jellemzői évfolyamonként111
Az egyes egységek célja, követelménye, értékelése113
A témakörök, tartalmi egységek tananyagtartalmának kiválasztása, a tanulási tapasztalatok tervezése115
Befejezés helyett116
Felhasznált irodalom117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Helyi tanterv - hogyan? Helyi tanterv - hogyan?

Könyvtári könyv volt.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Helyi tanterv - hogyan?
Állapot:
1.940 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba