kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Deák és Társa Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Pápa |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 106 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-859-688-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Előszó | |
Hogyan jelentkeznek a koncentrációs zavarok? | 9 |
Egyszer eltereli valami a figyelmét, másszor figyelmetlen | 10 |
Hiányosságok az iskolai követelmények teljesítésében | 10 |
Mindig dekoncentrált? | 12 |
Nyugtalan vagy álmodozó? | 12 |
Az aktív-impulzív típus koncentrációs zavara | 14 |
A passzív-gondolkodó típus koncentrációs zavara | 14 |
A fogyasztói társadalom hatása a gyermekkorra | 15 |
A bőség kísértései | 16 |
Megváltozott értékmérők és életelképzelések | 17 |
Megváltoznak a családok | 19 |
Teljesítménykényszer alatt álló gyerekek | 20 |
Nevelés, de mire? | 21 |
Aki akar, az tud? | 23 |
Mit jelent a teljesítménymotiváció? | 24 |
Hogyan fejlődik ki a teljesítménymotiváció? | 27 |
Az önállóság fejleszt | 28 |
A szülői minta szerepe | 30 |
A gyerekeknek szükségük van útmutatásra | 31 |
A szülőknek határokat kell szabniuk | 32 |
Problémák a családban | 33 |
A lelki stabilitás | 34 |
Amikor hiányzik a biztonság | 35 |
Amikor kevés az idő | 37 |
Milyen szerepet játszik a táplálkozás? | 39 |
Üres hassal nem lehet tanulni... | 40 |
Csökkenti a cukor a koncentrálóképességet? | 41 |
Foszfátok és színezékek | 42 |
A gyenge tanulási képesség és a részterületek zavarai | 43 |
Az intellektuális képességek | 44 |
A tanulási gátlás | 44 |
A részterületek zavarai | 47 |
Gyenge helyesírás, olvasás | 47 |
Gyenge számolási képesség | 50 |
A finommozgások zavarai | 50 |
Hova fordulhatnak a szülők segítségért? | 52 |
Figyelem hiánya szindróma (FHS) | 53 |
FHS: egy új "betegség"? | 54 |
A figyelem zavarának jelei | 56 |
A diagnózis felállítása | 56 |
Az okok felderítése | 58 |
A koncentrált cselekvés alapjai | 59 |
A megváltozás útján | 60 |
Egy fontos képesség: várni tudni | 60 |
Tanítsa meg gyermekét kívánságainak elhalasztására! | 62 |
A zsebpénz | 64 |
Értékek és szabályok gondoskodnak a rendszerről | 66 |
Érzelmi stabilitás | 68 |
Célzott intézkedések a koncentráció elősegítésére | 69 |
A koncentráció elősegítését célzó játékok | 70 |
Edzésprogramok | 74 |
Ellenőrzött problémamegoldás | 77 |
Házi feladat stressz nélkül | 81 |
A helyes előkészítés | 82 |
A munkakörnyezet | 83 |
Egy nyugodt munkahely | 83 |
Meg kell tanulni önállóan dolgozni! | 85 |
Terápiás eljárások és tanácsadó helyek | 87 |
Lazító módszerek | 88 |
Gyógyszeres kezelés | 89 |
Kiegészítő segítségajánlatok és tanácsadó helyek | 91 |
Koncentrációs gyakorlatok | 93 |
Gyakorlófeladatok | 94 |
Heti jegyzőkönyv | 105 |