kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Táncsics Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 357 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
Az aranybárka | |
Kezdetben volt a tutaj | 7 |
A timori tengerszoros rejtélye | 9 |
Ré napisten bárkájában | 11 |
Az úszó nádkosár | 13 |
Az ősrégi szél- és kézierő-meghajtás | 14 |
Hajókon élő nép | 15 |
A cédrusflotta hajósai | |
Hajómúzeum a tenger fenekén | 17 |
A libanoni hajósnép | 20 |
Túl Heraklész oszlopain | 23 |
Görög háromsorevezős hajók történelmet csinálnak | 24 |
Hogyan eveztek a többsoros hajókon? | 26 |
Az argonauták delfinhajói | 28 |
Amiről egy összefirkált fal mesél | 29 |
Az ókori hajóépítés rekordja | 31 |
A kézitusa-hídtól a "mare romanumig" | 33 |
Kleopátra, a nyúlszívű admirális | 36 |
Tengeri csata - szórakozásból | 37 |
A végtelen vizek hősei | |
Idők ményéről fölbukkant hajók | 39 |
Az osebergi amazon hajósírja | 41 |
Bíbor vitorlák alatt nyelvüket öltögető kígyófejek | 43 |
A tenger királyai | 44 |
Távoli vizek vitorlásai | 46 |
Az evezőspad - munkahely, ágy koporsó | 48 |
Fehér vitorlán fekete kereszt | |
"Gondoskodj jó illatszerről" | 52 |
A kombinált teher-, személyszállító és hadihajó | 54 |
Tengerészek találták föl a konyakot | 56 |
A bayonne-i kormány születése és a latin vitorla kimúlása | 56 |
A Hanza kereskedelmi flottája | 60 |
Az egyárbocos koggétól a háromárbócos karavelláig | 63 |
Még a Hanza hajósai is csak a partok közelében vitorláztak | 64 |
Fojts meg közülük egy féltucatot | |
Megélénkülnek az óceánok | 67 |
Az ismert és mégis ismeretlen hajó | 69 |
Amerika elállja az Indiába vezető utat | 71 |
Lerongyolódott, beesett szemű, mezítlábas hősök | 72 |
A fekete gálya bosszúja | 76 |
Egy halott ládáján tizenöt duhaj | |
"A többit elvitte az ördög s az ital" | 78 |
Dal és szerelem | 80 |
A tenger labirintusának Ariadné-fonala | 82 |
Tevétől az úszódokkig | 84 |
Az első kormánykerék | 87 |
Akiktől a tenger is rettegett | |
Kalózok elpusztítanak egy ármádát | 89 |
Napóleoni ábrándok | 92 |
Csatahajók libasorban | 94 |
Orkánban ég és tenger között | 97 |
Amikor a tengerészt még csavargónak tartották | 99 |
A kilencágú macska | 101 |
Az "ébenfa" rakomány | 103 |
A tengerek királynői | |
Versenyfutás a leggyorsabb teáért | 105 |
A hosszúság futtatja a hajót | 107 |
Hórihorgas Johnt elrabolják | 109 |
Horgonyt fel! Kezdődjék a búzaverseny! | 112 |
A tengerek utolsó királynője | 114 |
A hatalmától megfosztott passzátszél | |
A találmányok bölcsőjénél a szükséglet bábáskodik | 117 |
Gőzzel az Atlanti-óceánon át | 119 |
A gyors "Turbina" | 121 |
Az első óceánjáró óriáshajó végzete | 122 |
A hajógépek versenyfutása | 125 |
A tudományos hajóépítés | 126 |
A vasfóka | |
A "Gyújtóbúvár" első és utolsó útja | 129 |
A vízbeeresztés és a szivattyúzás elvének fölfedezése | 130 |
A sárkányfajzat | 135 |
Az erőszak lobogója alatt | |
Kalózok világpolitikát csinálnak | 138 |
Szalamisznál a kisebb flotta győzött | 141 |
Vissza a zsebhadihajókhoz! | 143 |
Vas és műanyag tengeri szörnyek | |
Kémény és árboc nélküli óriáshajók | 145 |
Olajkikötő a nyílt tengeren | 147 |
Cápák az olajtengeren | 149 |
Távol a dél keresztje alatt | |
Marconi Poszeidón orrára koppint | 151 |
Friss újságok a hajón | 152 |
A sarkcsillag nyugdíjazása | 153 |
Girokompasszal és kronométerrel | 156 |
A telemobiloszkóp, a radar őse | 157 |
Hajótőre és bókkonyokra emelt városok | |
Az óceánok "Rue de la Paix"-je | 161 |
Teher- vagy kombihajó? | 163 |
Aki utolsónak marad a hajón | 164 |
Az önműködő kormány | 166 |
A fűtőtől a technikusig | 167 |
Harminc tehervonat egyetlen gőzösön | 169 |
Hajózási okmányok és halálhajók | 171 |
A "Pequod" unokája | |
Jan Mayen kapitány emlékére | 173 |
Az úszó-bálnavágóhídtól a halfeldolgozó hajóig | 174 |
Húsz lánnyal az első útra | 177 |
Lövik a "Red Crusader"-t | 180 |
Óceán-robotok, kísértethajók és tengeri taxik | |
Hajókémkedés és építési irányvonalak | 182 |
Kikötő a hajón | 184 |
Elnyelt tehervonatok és önkirakodó hajók | 185 |
Ki tudná megszámlálni a hajókat, felsorolni lobogóikat? | 186 |
Az elmolyosodott kísértetflotta | 188 |
Vándorló hajópályaudvarok | |
Emelkedik a tenger | 190 |
Vándorló mólók és hajógarázsok | 192 |
"Halló, hajó, jelentkezzék!" | 195 |
"Gusztáv, Gusztáv, Gusztáv - révkalauzt kérünk!" | 196 |
A kikötő mamája | 197 |
Kétlábú és lábak nélküli potyautasok | 203 |
Nélkülözhetetlen beszerzők és dokkok | 204 |
A tegnap és a holnap kikötői | 205 |
A hajó elnyeli a teret | |
Franklin Golf-áram térképe | 208 |
A holtakkal kikövezett csatorna | 210 |
Az elhagyott tenger | 212 |
Wilkins kalandos vállalkozása | 219 |
És huszonhat év múlva | 221 |
A Föld csúcsán | 223 |
Úszó laboratóriumok, merülő csészealjak | |
A "Fram" kísérlete | 225 |
Az "Adventure"-rel a Terra australis felé | 228 |
Nemzetközi tengerkutatás | 230 |
Jégrakpartok | 231 |
40 000 lóerős jégfűrész | 232 |
A legkorszerűbb kutatóhajó | 233 |
A mélységbe vezető úton | 235 |
A kalandos vízi jármű | 235 |
Az "FNRS II"-től a "Trieste"-ig | 239 |
A "Cuss I" - a horgony nélküli hajó | 243 |
Hajótemetők, kalózkincsek, lélekvesztők | |
3720 méter mélyen fekvő tömegsír | 246 |
Elsüllyedt kincsek | 248 |
"Hoorn-fok előtt pihen egy hajó" | 250 |
Mentőcsónakok vagy lélekvesztők | 253 |
A világ legbiztonságosabb csónakja | 254 |
Harc a cápákkal | 255 |
A fekete gömb | 257 |
A Vöröskereszt és a tengeri KRESZ | 260 |
A vén világítótoronyőr | 261 |
Lámpások és forgalmi jelzések a tengeren | 265 |
A nemzetközi hajóbiztonsági egyezmnéy | 267 |
A nyugtalan tenger | 269 |
Gépesített halak | |
A baljós szikla | 274 |
Tengeri akváriumok mint a hajóépítés stúdiói | 275 |
Füst nélküli hajók | 278 |
Az első atomhajó | 280 |
Cápák mintájára | 282 |
A tengeralattjáró szeme | 283 |
Az új "Savannah" | 285 |
Víz fölötti hajózás | 286 |
Tengeri robotgépek | 287 |
Az első hajóbér | |
"A barna vizet teának nevezték" | 289 |
Úszó szakiskola | 290 |
A tengerészerti egyetem | 291 |
Lépcsőfokok, fel a magasba | 292 |
Szent Elmo és a lidércfény | 293 |
Vízre bocsátás felvonóberendezéssel | |
A próbacsatornában | 295 |
Munkanélkülivé válik-e rajzpadlás? | 298 |
A sólyák is eltűnnek? | 299 |
A felszerelési rakparttól a próbaútig | 301 |
Indulás az első útra | 302 |
Képes hajózási lexikon | |
Függelék | |
A magyar tengerészet és Duna - tengerhajózás | |
Tengerhez magyar! El a tengerhez! | |
Az első magyar királyok és az Adria | 317 |
Gazda-csere az Adrián | 319 |
A félhold feltűnik az Adria felett | 321 |
A Habsburg uralom | 323 |
Fiume | 325 |
Tengerre magyar! | 326 |
A magyar polgári forradalom és szabadságharc Adria-politikája | 328 |
Fiume a kiegyezés után | 330 |
A magya kereskedelmi tengerészet | 331 |
Vitorlás hajók az Adrián | 333 |
Osztrák-magyar haditengerészet | |
A történelmi múlt | 334 |
Helglond és Lissa | 334 |
Ami a cs. és kir. flottában magyar volt | 336 |
Az osztrák-magyar flotta hadihajói a világtengereken | 337 |
A dicstelen befejezés | 339 |
A magyar duna-tengerhajózás | |
Folyami és tengeri hajók | 342 |
A Duna-tengerhajózás első kísérletei | 343 |
Mégis legyen magyar hajó a tengeren! | 344 |
Többféle terv a Duna-tengerhajózás megoldására | 344 |
A Duna-tengerhajózás első gyakorlati megvalósulása | 346 |
A DTRT felvirágzása a felszabadulás után | 350 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.