kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Aula Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 288 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9078-18-2 |
Előszó | 7 |
Pszichológiai alapok | |
Az emberi viselkedés | 11 |
Az ösztönök és a reflexek szerepe | 11 |
Az érés | 13 |
A korai tapasztalat hatásai | 14 |
Az emóció és a motiváció szerepe | 17 |
Az arousal | 17 |
Kísérleti tanulságok | 26 |
A pszichikum integrációja - a személyiség | 27 |
Általános lélektan és személyiséglélektan | 27 |
Néhány klasszikus személyiségelmélet | 31 |
A perszonalizmus | 31 |
A mélylélektani személyiségelméletek | 31 |
A sorspszichológia | 33 |
A mezőelmélet | 33 |
Néhány modern személyiségelmélet | 34 |
A faktoranalitikus személyiségelméletek | 34 |
Az orosz-szovjet szellemi műhelyek | 35 |
Az egzisztencialista pszichológia | 35 |
A személyiség | 36 |
A személyiség meghatározásai | 36 |
Személyiségtípusok | 37 |
A személyiség belső struktúrája | 40 |
Az Én pszichológiája | 44 |
Az "én" problémája | 44 |
Az én érzetének kialakulása | 45 |
Az elhárító mechanizmusok | 58 |
A felnőtté válás folyamata | |
A fejlődés pszichológiája | 63 |
A személyiség alakulásának néhány ádltalános törvényszerűsége | 63 |
Bevezető meggondolások | 63 |
Általános törvényszerűségek | 64 |
A szocializáció | 67 |
A fogalomról | 67 |
A szocializáció mechanizmusai | 69 |
A szocializáció menete | 72 |
A kultúra, szerep és státus pszichológiai kérdései | 76 |
A kultúra | 76 |
A kultúra meghatározása | 76 |
A kultúra szerepe a személyiség alakulásában | 79 |
A kultúrközi pstzichológia | 86 |
A 20. század második felének sz ocializációja | 87 |
Értékek, motívumok és a személyiség | 93 |
A gazdasági fejlődés és a pszichológia alkalmazásai | 96 |
Szerep és státus | 99 |
Meghatározások | 99 |
A nemi szerepek | 104 |
A deprivációk | 111 |
A család és kortárscsoport | 116 |
Pszichológusok a családról | 116 |
Kortárscsoportok | 125 |
A világkép fejlődése | 128 |
Az iskolai nevelés néhány kérdése | 135 |
Az ifjúkor pszichológiája | |
Az ifjúságpszichológia néhány alapkérdése | 143 |
Az ifjúságkutatásról | 143 |
Az ifjúkor | 143 |
Az ifjúkor válságai | 146 |
A felnőttélet megtanulásáról | 152 |
A felnőttkorra való felkészültség tényezőiről | 158 |
A nevelés szerepe | 158 |
Az egyetemisták jellegzetes pszichológiai problémáiról | 161 |
Neveljen-e az egyetem? | 166 |
A pedagógiai pszichológiáról | 170 |
A pedagógiai pszichológia tudományos aspektusai | 170 |
Tudományterületek | 170 |
A pszichológiai kutatások pedagógiai alkalmazásai | 176 |
A csoportok viselkedése és a közvetett nevelés | 177 |
Kísérleti kutatások | 177 |
A csoportközi viszonyok vizsgálata | 177 |
A vezetési stílus klasszikus kísérlete | 180 |
Életstílus (kultúra) és agresszió | 193 |
A tanári magatartás és a diákrészvétel | 195 |
A csoportviselkedést célzó oktatási programok | 196 |
Egy multikulturális oktatási program | 196 |
A programok típusai | 198 |
Csoportkísérletek és tanulságok | 204 |
Versengés a csoportban | 204 |
A csoportok kialakulása és fejlődése | 214 |
A pedagógus személyisége és a nevelési stílusok | |
Pedagógus-pszichológia | 231 |
A pedagógus pszichológiájáról | 231 |
A hatékony pedagógusszemélyiség | 232 |
A szociálpszichológiai háttér | 236 |
A pedagógussá válás folyamata | 238 |
A pedagóguspálya problémái | 243 |
A pálya nőiesedése és fiatalodása | 243 |
A nem szóbeli irányításról | 244 |
Az életkor szerepe | 247 |
Az iskola szervezete | 248 |
A tanár mint magatartási modell | 250 |
A nevelői magatartás lehetséges típusai | 250 |
A tanár morális dilemmái | 258 |
A pedagógus személyiségének problémái | 260 |
A személyiségjegyek és a nevelési stílus | 266 |
A csoportdinamika | 266 |
A nevelési légkör klasszikus típusai | 268 |
Újabb nevelési tipológiák | 271 |
Irodalom | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.