kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 171 oldal |
Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-1353-3 |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52860/30. |
Bevezetés | 5 |
A második születés | 9 |
A szocializáció | 13 |
A szocializáció értelmezése | 13 |
A szocializáció kezdetei | 16 |
Nevelés-oktatás és szocializáció | 21 |
Elméleti válaszkérdések | 27 |
Az én-fejlődés nevelésszociológiai mozzanatai | 32 |
Kultúra | 36 |
A kultúra | 36 |
A szerep és státus | 40 |
Nemi jelleg, nemi szerep | 44 |
A nemi szerep biológiai és kulturális meghatározottsága | 44 |
A nemi szerepek elsajátítása | 49 |
A családról | 57 |
A családi nevelési stílus | 57 |
A családi nevelési légkör | 61 |
Egy modern családelmélet | 65 |
A kortárscsoport | 67 |
Az iskolai nevelés (A tanár-diák viszony) | 72 |
Az ifjúságról | 78 |
Az ifjúkor meghatározásai | 78 |
Az ifjúkor válságai | 82 |
A felnőttélet megtanulása | 88 |
Az érettség kritériumai | 88 |
Felkészülés a felnőttkorra | 93 |
A főiskolások jellegzetes problémái | 99 |
Még gyerek, már felnőtt | 99 |
A főiskolai nevelés szükségessége | 104 |
A pedagógus munkájának tudományos aspektusai | 108 |
A pedagógus személyiségéről | 117 |
Az élményt nyújtó pedagógus | 117 |
A pedagógussá válás folyamata | 125 |
A pálya feminizálódása és fiatalodása | 131 |
A tanár mint magatartási modell | 133 |
A nem szóbeli irányítás fontossága | 133 |
Az iskola szervezete | 137 |
Morális dilemmák és foglalkozási ártalmak | 140 |
A nevelési stílus | 149 |
A csoportdinamika | 149 |
A nevelési stílus klasszikus típusai | 151 |
Újabb nevelési tipológiák | 154 |
Személyiség és nevelési stílus | 164 |
Zárszó | 165 |
Jegyzetek | 167 |