A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
WWW, webdoki, világháló, home-banking, net-café, elektronikus áruház, drótposta, e-mail, elektronikus levelezése, e-kereskedelem. Jól ismert, divatosan csengő kifejezések, már a gyerek is erről...
Tovább
Előszó
WWW, webdoki, világháló, home-banking, net-café, elektronikus áruház, drótposta, e-mail, elektronikus levelezése, e-kereskedelem. Jól ismert, divatosan csengő kifejezések, már a gyerek is erről beszél, mikor megkérdezzük mi volt az iskolában, sőt lassan az oviban is a @ (kukac) a legkedvesebb jele csemetéinknek. Használjuk, de vajon tudjuk is, mihez köthetők ezek a szavak? Egyáltalán miért váltak ezek az ezredforduló embere szókincsének általánosan elfogadott és ismert elemeivé, és vajon tényleg ezek lesznek a harmadik évezred leghétköznapibb szavai? Ezeket a dolgokat megmagyarázni szinte bárkinek pofonegyszerű, s egyben bonyolult. Egyszerű, mert az információs technológia robbanásszerű fejlődése senki előtt nem maradhat rejtve, így egyik-napról a másikra a társadalom minden tagja kénytelen szembesülni és megbarátkozni a technika vívmányainak munkánkra, szabadidőnkre, családi életünkre, emberi kapcsolatainkra gyakorolt hatásával, mindenki alkalmazkodik, reflektál rájuk, leginkább anélkül, hogy mindez tudatos lenne. Kimerítő magyarázatot adni viszont bonyolult, mert a hétköznapok rohanásában a laikus szemlélő képtelen követni a fejlődést, átlátni az új technológiák működésének célját, metodikáját, nincs birtokában azoknak az információknak, amelyek közvetítenék számára az újításokhoz kapcsolódó - egyre bővülő tartalommal jelentkező - fogalmakat, magyarázatokat. Ez a kiadvány pont azt célozza meg, hogy a fenti fogalmakat és azok eredőjét, az Internetet kicsit közelebb hozza az olvasóhoz, azzal a fenntartással, hogy a műszaki-technológiai tartalom komolyabb kifejtésére itt talán nincs is szükség. Az Internet működésének megértéséhez azt kell először megvizsgálnunk mit is jelent egy számítógépekből álló hálózat. Azt már talán tudjuk mi is az a számítógép. A computer hétköznapi és háztartásbeli eszközzé vált, sokaknak munkaeszköz, másoknak hobbi vagy szórakozás.
Vissza
Tartalom
Tartalomjegyzék 3
Bevezetés 5
Az Internet felépítése és működése 8
Bérelt vonal 11
Kapcsolt vonal 12
ISDN 13
ADSL 13
Kábel TV 14
Hogyan kapcsolódjunk a hálózatra - Internet szolgáltatók 16
Szolgáltatások az Interneten - WWW, FTP 24
World Wide Web (WWW) 24
Weboldalak elérése kezdőlap, hiperhivatkozás vagy manuális URL meghatározás útján 26
Honlapok (homepage) 27
Navigációs és egyéb műveletek a Weben 29
Új cím, URL (Location) 29
Előre és Visszalépés (Forward, Back) 30
Frissítés (Reload vagy Refresh) 30
Kezdőlap (Home) 30
Keresés (Search) 30
Kedvencek (Bookmarks) 31
Mentsünk le állományokat a netről! 31
Szín és betűtípus beállításai 32
Keresés az Interneten 32
Hogyan kereshetünk a Weben? 32
A Web keresés lépései 34
Döntsük el, hogy mit keresünk! 35
Általános kereső rendszer működése 35
Katalógusok működése 35
Vissza a kereső rendszerekhez 36
A hagyományos keresők értékelése 37
Altavista és Yahoo, Világsztár keresők 40
Távoli Állományátvitel (FTP) 42
Elektronikus levelezés (E-mail) 44
Pegasus Mail 46
Levél küldése 46
Dokumentum csatolása (attach) 47
Speciális funkciók 48
Új levelek elolvasása 49
A Microsoft Outlook használata 50
Új üzenetek letöltése, olvasása 51
Új üzenet írása 51
Üzenet küldése 52
Az üzenetek rendezése 52
Hotmail, Freemail, avagy ingyenes Web-mail szolgáltatások 53
Digitális aláírás, elektronikus ügyintézés 57
A digitális aláírás kialakulásának háttere 57
E-kereskedelem 63
Háttere és megjelenési formái 64
Az elektronikus fizetés 65
Az elektronikus kereskedelem megjelenési formái 66
Business-to-Business (Vállalkozások egymás közötti kapcsolata).. 66
Business-to-Consumer (B2C Klasszikus kapcsolat a vállalkozások
és a fogyasztók között) 67
Business-to-Administration (B2A Vállalkozások és közigazgatás
kapcsolata) 68
Internetes banki szolgáltatások 70
Inter-Európa Bank Rt 72
OTP Bank Rt 73
Raiffeisen Bank Rt 73
Citibank Rt 73
CIBBank Rt 74
Kereskedelmi és Hitelbank Rt 74
HBW Express Takarékszövetkezet 74
Vírusok és Internet 76
Víruskereső szoftverek 79
Jó tanácsok a vírusirtók használatához 80
Az Internet jövője 82
Orvosi portálok 86
A könyv összeállításához felhasznált források 91
Nyomtatott források 91
Web források 91
Internet kisszótár 93
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.