1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hatékonyság és közszolgáltatás III.

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közszolgálati Tanulmányi Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím: Kutatási beszámolók
Kötetszám: 13
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Immár harmadik válogatásunkat adjuk közre ebben a rendkívül izgalmas, de nehezen behatárolható témában. A közszolgáltatások hatékonyság vizsgálatai vagy a bevonható közszolgáltatások körét tekintve... Tovább

Előszó

Immár harmadik válogatásunkat adjuk közre ebben a rendkívül izgalmas, de nehezen behatárolható témában. A közszolgáltatások hatékonyság vizsgálatai vagy a bevonható közszolgáltatások körét tekintve tűnnek határtalannak, vagy a hatékonyság értelmezése feszegeti korlátait és próbál bővülni a hozzá szinte elválaszthatatlanul kapcsolódó igazságosság, méltányosság vagy a szabadság, vagy az egyenlőség irányában.
Ha a három kötetet összevetjük egymással, megrajzolható az a fejlődési vonal illetve trend, amely a téma kutatása során az eddigi lehetőségek mellett érthetővé vált. Kiderül, hogy nem minden közszolgáltatással tudtunk azonos intenzitással foglalkozni; vannak preferált területek, mint az oktatás, és teljesen vagy kevésbé elhanyagolt közszolgáltatások. Az előtérben álló területeken nyilvánvaló az előrelépés, miszerint a problémák megnevezésén és leírásán túl ma már az a konkrét megközelítés stádiumába jutottunk.
A problémakör általános, filozofikus feldolgozásást tekintve elsődlegesen az irodalomfeldolgozás körébe bevont szerzők számának bővülése tűnik fel, ahol nem szabad elfeledkezni az ezzel párhuzamosan mélyülő kérdésfeltevésektől sem. További előrelépésként minősíthető a kutatás során történt elmozdulás a pusztán elméleti megközelítésétől a konkrét - bár szerény - empirikus vizsgálatok felé.
Ebbe a kötetbe 6 tanulmányt emeltünk be, mint amelyek alkalmasak arra, hogy a műhelymunkán keresztül érdemi mondandót közvetítsenek. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Gulyás Gyula: Értékek és közpolitika9
Jenei György: Hatékonyság és egyenlőség dilemmája a jóléti államokban a német szociális gazdaság példáján31
Gyulyás Gyula - Váradi László: Az ügyfélkör és a közszolgálat intézményi felépítésének kérdése az amerikai "Új Közigazgatás" mozgalom felfogásában - a racionalitás és az igazságosság érvényesülésének problémája49
Vámos Dóra: Foglalkoztatáspolitika - foglalkoztatási jövőkép71
Semjén András: Hatékonyság az oktatásban89
Deák Zsuzsa - Nagy Mária: A közoktatásban foglalkoztatott tanárok munkája egy vizsgálat tükrében121
Forray R. Katalin - Hegedűs T. András: Egy alapítványi szakiskola kapcsolatainak vizsgálata az iratforgalom tükrében147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hatékonyság és közszolgáltatás III. Hatékonyság és közszolgáltatás III.

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba