1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Határtalan oktatáskutatás

Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet szerzői fiatal oktatáskutatók, akiknek műveiben már doktori tanulmányaik folytatása közben is világosan tükröződik a debreceni iskola látásmódja. Mik ennek a közös szemléletmódnak a sajátosságai? Amikor meg akarjuk érteni a vizsgált jelenségeket, abból indulunk ki, hogy az oktatásügy szereplőinek magatartása — hogy Weber szavaival éljünk — nem pszichikai, kémiai vagy biológiai fogalmakkal és törvényszerűségekkel magyarázható. A laboratóriumi elrendezéseket követő vagy a túlindividualizált magyarázat-modelleken túllépve számolunk az oktatási helyzeteket körülvevő gazdag társadalmi realitással. Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolákban, egyetemeken együttműködők magatartása egymás viselkedésének értelmezése közben formálódik és az egymással kapcsolatban levő tanulók, tanárok, oktatók, szülők, helyi polgárok kölcsönviszonyának eredményeképpen a tanulmányi pályafutást befolyásoló új társas minőségek alakulnak ki. Az itt bemutatott kutatásokban ezért mindig központi szerepet... Tovább

Fülszöveg

A kötet szerzői fiatal oktatáskutatók, akiknek műveiben már doktori tanulmányaik folytatása közben is világosan tükröződik a debreceni iskola látásmódja. Mik ennek a közös szemléletmódnak a sajátosságai? Amikor meg akarjuk érteni a vizsgált jelenségeket, abból indulunk ki, hogy az oktatásügy szereplőinek magatartása — hogy Weber szavaival éljünk — nem pszichikai, kémiai vagy biológiai fogalmakkal és törvényszerűségekkel magyarázható. A laboratóriumi elrendezéseket követő vagy a túlindividualizált magyarázat-modelleken túllépve számolunk az oktatási helyzeteket körülvevő gazdag társadalmi realitással. Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolákban, egyetemeken együttműködők magatartása egymás viselkedésének értelmezése közben formálódik és az egymással kapcsolatban levő tanulók, tanárok, oktatók, szülők, helyi polgárok kölcsönviszonyának eredményeképpen a tanulmányi pályafutást befolyásoló új társas minőségek alakulnak ki. Az itt bemutatott kutatásokban ezért mindig központi szerepet kap a térben együtt élő, összekapcsolódó történeti, társadalmi tudattal és rokon vagy egymásra feleselő valóságkonstrukcióval rendelkező tanuló közösség megfigyelése. A szerzőgárda közös arculatának másik vonása az a törekvés, hogy nem a rég felismert összefüggések igazolására vagy az esélytelenség kritikai ládeletének megfogalmazására törekszenek, hanem új paradigmák után tájékozódnak, s a korábban marginálisnak, lényegtelennek tekintett, leegyszerűsítve tárgyalt jelenségek megfigyelésére vállalkoznak. Ez a szemléleti nyitottság tehet alkalmassá egy új kutatónemzedéket a domináns elméletekhez képest új összefüggések feltárására, új eredmények felmutatására.
Pusztai Gabriella Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem