kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 107 oldal |
Sorozatcím: | Tág a világ |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-5263-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 51007. |
Előszó az olvasóhoz | 3 |
A gyermekkép fogalma és értelmezése - Stöckert Károlyné | |
Bevezetés | 6 |
A fejlődés mint az érés és a tanulás következménye | 6 |
A fejlődés menete, üteme és szakaszai | 7 |
Testi sajátosságok, testi szükségletek | 9 |
Az óvodáskor érzelmi sajátosságai | 11 |
Az értelmi fejlődés sajátosságai 7 éves kor előtt | 16 |
Érzékelés és észlelés | 16 |
A figyelem | 17 |
Emlékezet és tanulás | 18 |
Gondolkodás | 19 |
A gondolkodás formai oldala | 20 |
A gondolkodás tartalmi oldala: a gyermeki világkép | 23 |
A képzelet | 24 |
Az intelligencia | 24 |
A kreativitás | 25 |
Felhasznált irodalmak | 26 |
Differenciáló nevelés a családban és az óvodában - Jávorné Dr. Kolozsváry Judit | |
A nevelés | 28 |
A differenciálás | 31 |
A differenciáló nevelés tárgyi feltételei az óvodában és a családban | 36 |
Differenciálás különböző tevékenységekben | 40 |
Szakirodalmi ajánlás | 47 |
Az óvodai élet megszervezése - Pázsikné Szilágyi Gabriella | |
Előszó | 50 |
A szervezés mint a folyamatos és eredményes működés biztosítéka | 51 |
Az óvoda mint szervezet | 51 |
A szervezés fajtái | 52 |
Az óvodai élet megszervezése | 53 |
Személyi feltételek | 53 |
Tárgyi feltételek | 54 |
Csoportok szervezése | 55 |
Napirend | 55 |
Hetirend | 57 |
Szolgáltatások | 58 |
Kapcsolatok | 58 |
Az óvodai élet megszervezésével szembeni követelmények, szervezetfejlesztés | 60 |
Alapelvek, törvényszerűségek | 60 |
A fejlesztés irányai | 60 |
Irodalomjegyzék | 62 |
Az óvodáskorú gyermek játéka - Szalontai Judit | |
Bevezető gondolatok | 64 |
A játék | 64 |
A derűs, nyugodt, bizalomteli légkör | 65 |
A játék helyének, terének kialakítása | 67 |
Játékszerek, játékeszközök, alapanyagok biztosítása | 68 |
A játékidő | 71 |
Az élmények, a környezet hatása | 72 |
A felnőtt helye és szerepe a játékban | 73 |
Záró gondolatok | 74 |
Felhasznált irodalom | 74 |
A gyermekismeret fontossága az óvodáskori tanulásban - Villányi Györgyné | |
Bevezető gondolatok | 76 |
Felkészülés a kisgyermeknevelésre - a tanulás fontossága | 76 |
A kisgyermek tanulási folyamatának néhány jellegzetessége | 78 |
A gyermekismeret a nevelés alapvető tényezője | 79 |
A gyermek megismerésének lehetőségei a családban és az óvodában | 80 |
A megismerés egyik legfontosabb módszere a megfigyelés | 82 |
Megfigyelési szempontok | 83 |
A gyerek fejlődésének nyomon követéséről készített jellemzések az óvodában | 86 |
Összegzés | 88 |
Felhasznált irodalom | 89 |
Gyermek az óvodáskor végén - W. Mikó Magdolna | |
Bevezető | 92 |
Miért van szükség e fejlettségi szint ismeretére? | 93 |
A 6-7 éves gyermekek fejlettségi szintjének jellemzői | 94 |
Testi fejlettség | 94 |
A mentális fejlettség mutatói | 96 |
A 6-7 éves gyermek szociális fejlettségi szintje | 100 |
A gyermek érdeke mindenekfelett | 102 |
Törvényi szabályozás | 103 |
Felhasznált és a témához ajánlott szakirodalom | 107 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.