1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hasznos tudnivalók óvodáskorú gyermekekről

Háttérkalauz szülőknek, óvodapedagógusoknak

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Tág a világ
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-5263-0
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 51007.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv azoknak a szülőknek, nagyszülőknek, óvodapedagógusoknak kíván segítséget nyújtani, akik tudatosan igyekeznek felkészülni gyermekeik személyiségének fejlesztésére.
Nem kétséges, hogy nincs olyan szülő, aki mindent ne a legjobban szeretne gyermeke nevelése során megvalósítani. Legtöbbször ösztönösen helyesen cselekszünk nevelési helyzetekben, de néha jól jönne valamilyen szakszerű tanács. Éppen ezért a fejezetek szerzői - szakemberek, pszichológusok - igen fontosnak tartották, hogy a következő kérdésekre kapjon választ a kedves olvasó:
Milyen az óvodáskorú gyermek?
Melyek a fejlődésének jellemzői?
Mi a legfontosabb tevékenysége?
Miért van szükség arra, hogy nyugodtan tudjon játszani?
Mit kell tenni annak érdekében, hogy megfelelő játéktere legyen otthon és az óvodában?
Mi a feladata az óvodapedagógusnak a megismerésre épített hatékony nevelőmunka megvalósítása érdekében?
Mit lehet tenni azért, hogy kitáguljon a gyermek körüli világ, s egyre önállóbb, érdeklődőbb,... Tovább

Fülszöveg

Ez a könyv azoknak a szülőknek, nagyszülőknek, óvodapedagógusoknak kíván segítséget nyújtani, akik tudatosan igyekeznek felkészülni gyermekeik személyiségének fejlesztésére.
Nem kétséges, hogy nincs olyan szülő, aki mindent ne a legjobban szeretne gyermeke nevelése során megvalósítani. Legtöbbször ösztönösen helyesen cselekszünk nevelési helyzetekben, de néha jól jönne valamilyen szakszerű tanács. Éppen ezért a fejezetek szerzői - szakemberek, pszichológusok - igen fontosnak tartották, hogy a következő kérdésekre kapjon választ a kedves olvasó:
Milyen az óvodáskorú gyermek?
Melyek a fejlődésének jellemzői?
Mi a legfontosabb tevékenysége?
Miért van szükség arra, hogy nyugodtan tudjon játszani?
Mit kell tenni annak érdekében, hogy megfelelő játéktere legyen otthon és az óvodában?
Mi a feladata az óvodapedagógusnak a megismerésre épített hatékony nevelőmunka megvalósítása érdekében?
Mit lehet tenni azért, hogy kitáguljon a gyermek körüli világ, s egyre önállóbb, érdeklődőbb, aktívabb óvodás, majd iskolás váljon belőle?
Vissza

Tartalom

Előszó az olvasóhoz3
A gyermekkép fogalma és értelmezése - Stöckert Károlyné
Bevezetés6
A fejlődés mint az érés és a tanulás következménye6
A fejlődés menete, üteme és szakaszai7
Testi sajátosságok, testi szükségletek9
Az óvodáskor érzelmi sajátosságai11
Az értelmi fejlődés sajátosságai 7 éves kor előtt16
Érzékelés és észlelés16
A figyelem17
Emlékezet és tanulás18
Gondolkodás19
A gondolkodás formai oldala20
A gondolkodás tartalmi oldala: a gyermeki világkép23
A képzelet24
Az intelligencia24
A kreativitás25
Felhasznált irodalmak26
Differenciáló nevelés a családban és az óvodában - Jávorné Dr. Kolozsváry Judit
A nevelés28
A differenciálás31
A differenciáló nevelés tárgyi feltételei az óvodában és a családban36
Differenciálás különböző tevékenységekben40
Szakirodalmi ajánlás47
Az óvodai élet megszervezése - Pázsikné Szilágyi Gabriella
Előszó50
A szervezés mint a folyamatos és eredményes működés biztosítéka51
Az óvoda mint szervezet51
A szervezés fajtái52
Az óvodai élet megszervezése53
Személyi feltételek53
Tárgyi feltételek54
Csoportok szervezése55
Napirend55
Hetirend57
Szolgáltatások58
Kapcsolatok58
Az óvodai élet megszervezésével szembeni követelmények, szervezetfejlesztés60
Alapelvek, törvényszerűségek60
A fejlesztés irányai60
Irodalomjegyzék62
Az óvodáskorú gyermek játéka - Szalontai Judit
Bevezető gondolatok64
A játék64
A derűs, nyugodt, bizalomteli légkör65
A játék helyének, terének kialakítása67
Játékszerek, játékeszközök, alapanyagok biztosítása68
A játékidő71
Az élmények, a környezet hatása72
A felnőtt helye és szerepe a játékban73
Záró gondolatok74
Felhasznált irodalom74
A gyermekismeret fontossága az óvodáskori tanulásban - Villányi Györgyné
Bevezető gondolatok76
Felkészülés a kisgyermeknevelésre - a tanulás fontossága76
A kisgyermek tanulási folyamatának néhány jellegzetessége78
A gyermekismeret a nevelés alapvető tényezője79
A gyermek megismerésének lehetőségei a családban és az óvodában80
A megismerés egyik legfontosabb módszere a megfigyelés82
Megfigyelési szempontok83
A gyerek fejlődésének nyomon követéséről készített jellemzések az óvodában86
Összegzés88
Felhasznált irodalom89
Gyermek az óvodáskor végén - W. Mikó Magdolna
Bevezető92
Miért van szükség e fejlettségi szint ismeretére?93
A 6-7 éves gyermekek fejlettségi szintjének jellemzői94
Testi fejlettség94
A mentális fejlettség mutatói96
A 6-7 éves gyermek szociális fejlettségi szintje100
A gyermek érdeke mindenekfelett102
Törvényi szabályozás103
Felhasznált és a témához ajánlott szakirodalom107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem