Előszó
A jól megválasztott stratégia rendszerint meghatározza egy vállalkozás hosszú távú, sikeres
működését. A megfelelő stratégia kiválasztása, elfogadtatása és megvalósítása nehéz vezetői
feladat,...
Tovább
Előszó
A jól megválasztott stratégia rendszerint meghatározza egy vállalkozás hosszú távú, sikeres
működését. A megfelelő stratégia kiválasztása, elfogadtatása és megvalósítása nehéz vezetői
feladat, még a vállalkozások hagyományos területein is. E számunk a stratégiai menedzsment
néhány különleges, a hagyományos megoldásoktól eltérő esetét ismerteti, illetve a klasszikus
vállalkozási rendszereken kívül eső területeken alkalmazott megoldását mutatja be.
David Rosenblum, Doug Tomlison és Larry Scott cikke olyan vállalkozásokról szól, amlyek
a piac által egyöntetűen nem jövedelmezőnek ítélt vásárlókra építve működnek az átlagnál
sikeresebben. A nyereséget nem hozó vásárlók elvetését célul kitűző stratégia a felszínen tel-
jes mértékben indokoltnak látszik - végül is melyik vállalat engedheti meg magának, hogy
értékes erőforrásait az ilyen vevők körbeudvarlására és kiszolgálására pazarolja? De egy
vásárló leírása pusztán a pillanatnyi helyzete miatt a legjobb esetben is meggondolatlanság,
legrosszabb esetben pedig veszteségforrás.
Vissza