1.062.043

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Istennel az osztályteremben

Keresztyén tanulási és tanítási módszerek

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Association of Christian Schools International Keresztény Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Istennel az osztályteremben című könyv átfogó képet ad a tanulásról, és a tanításról. Bemutatja a tanítás közismert megközelítéseit, és felvázol egy keresztyén alternatívát. Kidolgozza a keresztyén emberképre épülő tanulási modellt. A szerző rámutat, hogy a tudás nem válaszható el az értékektől, elkötelezettséghez és szolgálathoz kell, hogy vezesen. Ezt felhasználja annak bemutatására, hogy a keresztyén tanárok hogyan tervezhetik meg napi porgramjukat. A könyv sok hasznos tanácsot és pédát ad olyan témákkal kapcsolatban, mint az osztály légköre, fegyelmezés vagy a tanulók értékelése.
A könyv a már aktív, vagy jövendőbeli keresztyén tanárok érdeklődésére is számot tarthat. Felhasználható egyetemeken, főiskolákon neveléselméleti jegyzetként, vagy tanári vitakörök anyagaként, például keresztyén iskolákban.
Harro Van Brummelen a Trinity Western University pedagógiai professzora, Langley-ben, British Columbia-ban. A keresztyén oktatás témakörében számos előadást tartott világszerte.... Tovább

Fülszöveg

Az Istennel az osztályteremben című könyv átfogó képet ad a tanulásról, és a tanításról. Bemutatja a tanítás közismert megközelítéseit, és felvázol egy keresztyén alternatívát. Kidolgozza a keresztyén emberképre épülő tanulási modellt. A szerző rámutat, hogy a tudás nem válaszható el az értékektől, elkötelezettséghez és szolgálathoz kell, hogy vezesen. Ezt felhasználja annak bemutatására, hogy a keresztyén tanárok hogyan tervezhetik meg napi porgramjukat. A könyv sok hasznos tanácsot és pédát ad olyan témákkal kapcsolatban, mint az osztály légköre, fegyelmezés vagy a tanulók értékelése.
A könyv a már aktív, vagy jövendőbeli keresztyén tanárok érdeklődésére is számot tarthat. Felhasználható egyetemeken, főiskolákon neveléselméleti jegyzetként, vagy tanári vitakörök anyagaként, például keresztyén iskolákban.
Harro Van Brummelen a Trinity Western University pedagógiai professzora, Langley-ben, British Columbia-ban. A keresztyén oktatás témakörében számos előadást tartott világszerte. Jelen könyvét már több nyelvre lefordították és kiadták. Sok könyv, tudományos cikk és tanulmány szerzője és társszerzője. Egy másik több nyelvre lefordított könyve a Steppingstones to Curriculum. Vissza

Tartalom

Előszó
Az oktatás természete és célkitűzései1
A keresztyén nevelés három fő intézménye2
Isten országának bemutatása5
A tanítás és a tanulás célkitűzései7
A célok megvalósítása: az őslakosság megértése10
Az iskola, mint társadalmi intézmény13
Keresztyén iskolák és közösségek15
Keresztyén módon való tanítás19
A tanítás metaforái20
A tanítás,mint vallási mesterség22
A tanítás papi szolgálata24
A keresztyén tanár jelleme25
A tanítás jellege28
A tanulók vezetése a tanulás három szakaszában30
Példa a keresztyén vezetésre a tanulás három szakaszában33
Felelősségteljes tanítás és felelősségtudatra nevelés35
A tanulás modellje39
A tanulók, mint Isten felelősségteljes képmásai40
A tanulók személyiségének más megközelítései, és ezek következményei44
Gyakorlati háttér, és fejlődési szintek46
Tanulási stílusok48
A tanulás fázisai52
1. fázis: Előkészítés53
2. fázis: Feltárás56
3. fázis: Feldolgozás57
4. fázis: Továbblépés59
A tartalmas tanulás modellje61
A tanterem előkészítése a tanuláshoz66
A tanár és a diák, mint a tanulóközösség tagjai68
A bűn elválasztó erejének legyőzése a személyes kapcsolatokban70
A fegyelmezéstől a tanítvánnyá nevelésig72
Helyreigazító fegyelmezés74
A tanítási nap időbeosztása76
A fizikai környezet kialakítása77
Tanulócsoportok79
Tanulóközpontok használata81
Személyre szabott tanulás82
A tanítvánnyá nevelés folyamata84
A tudás és a tanmenet88
Világnézet, tudás és a tanmenet89
A tudás bibliai megközelítése90
Két tantermi illusztráció93
A tanmenet irányultsága94
A keresztyén tanmenet irányultsága97
A tanítás és a tanulás tartalma101
Tantárgyak a tanmenetben102
A tanmenet tartalmának vertikális és horizontális egysége103
Bibliaismeret és társadalomismeret104
Nyelvtan és irodalom105
Természettudományok és matematika107
Művészeti tárgyak109
Testnevelés és készségtárgyak110
Készségek fejlesztése a különböző tantárgycsoportokon belül111
Alaptárgyak, kötelező- és szabadon választható tárgyak a középiskolában112
A tanmenet összeállítása116
A tanár, mint a tanmenet tervezője117
Tanítási egységek előkészítése és tervezése118
A tanulás taxonómiája120
Tematikai egységek feldolgozása122
Célkitűzések meghatározása125
A tanulási tevékenységek kiválasztása és rendszerezése127
Napi tervek készítése129
Kérdésfeltevés130
Segédanyagok kiválasztása130
A nehezen tanuló diákok érdeklődésének kielégítése133
Tervezés és tanulás134
A tanulók értékelése138
Az értékelés, mint értékalkotó tevékenység139
Az értékelés korrigáló és tájékoztató szerepe, célkitűzései140
Az értékelés alapelvei141
Tantermi megfigyelés és a feladatok értékelése143
Tesztek összeállítása, megíratása és értékelése144
Egységes tesztek használata147
Osztályzás és a bizonyítvány149
Az értékelés pozitív felhasználása151
Az iskola, mint tanulóközösség155
A tanári kar kialakítása157
A szülők szerepe az iskolában160
Az iskola keresztyén jellegét fokozó tényezők161
Az iskolai összefogás és lelkesedés erősítése163
A tanulók szolgálati lehetőségei166
Az iskola mérete167
Közös iskolai áhítatok, dicsőítés és bibliatanulmányozás169
A tanítás, mint elhivatás173
A tanítás erkölcsi és jogi kérdései174
Hogyan birkózzunk meg a stresszel179
Mit jelent keresztyén tanárnak lenni egy világi iskolában180
A tanítás, mint egy utazás182
Tárgymutató187

Harro Van Brummelen

Harro Van Brummelen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Harro Van Brummelen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem