kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Association of Christian Schools International Keresztény Alapítvány |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 189 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | |
Az oktatás természete és célkitűzései | 1 |
A keresztyén nevelés három fő intézménye | 2 |
Isten országának bemutatása | 5 |
A tanítás és a tanulás célkitűzései | 7 |
A célok megvalósítása: az őslakosság megértése | 10 |
Az iskola, mint társadalmi intézmény | 13 |
Keresztyén iskolák és közösségek | 15 |
Keresztyén módon való tanítás | 19 |
A tanítás metaforái | 20 |
A tanítás,mint vallási mesterség | 22 |
A tanítás papi szolgálata | 24 |
A keresztyén tanár jelleme | 25 |
A tanítás jellege | 28 |
A tanulók vezetése a tanulás három szakaszában | 30 |
Példa a keresztyén vezetésre a tanulás három szakaszában | 33 |
Felelősségteljes tanítás és felelősségtudatra nevelés | 35 |
A tanulás modellje | 39 |
A tanulók, mint Isten felelősségteljes képmásai | 40 |
A tanulók személyiségének más megközelítései, és ezek következményei | 44 |
Gyakorlati háttér, és fejlődési szintek | 46 |
Tanulási stílusok | 48 |
A tanulás fázisai | 52 |
1. fázis: Előkészítés | 53 |
2. fázis: Feltárás | 56 |
3. fázis: Feldolgozás | 57 |
4. fázis: Továbblépés | 59 |
A tartalmas tanulás modellje | 61 |
A tanterem előkészítése a tanuláshoz | 66 |
A tanár és a diák, mint a tanulóközösség tagjai | 68 |
A bűn elválasztó erejének legyőzése a személyes kapcsolatokban | 70 |
A fegyelmezéstől a tanítvánnyá nevelésig | 72 |
Helyreigazító fegyelmezés | 74 |
A tanítási nap időbeosztása | 76 |
A fizikai környezet kialakítása | 77 |
Tanulócsoportok | 79 |
Tanulóközpontok használata | 81 |
Személyre szabott tanulás | 82 |
A tanítvánnyá nevelés folyamata | 84 |
A tudás és a tanmenet | 88 |
Világnézet, tudás és a tanmenet | 89 |
A tudás bibliai megközelítése | 90 |
Két tantermi illusztráció | 93 |
A tanmenet irányultsága | 94 |
A keresztyén tanmenet irányultsága | 97 |
A tanítás és a tanulás tartalma | 101 |
Tantárgyak a tanmenetben | 102 |
A tanmenet tartalmának vertikális és horizontális egysége | 103 |
Bibliaismeret és társadalomismeret | 104 |
Nyelvtan és irodalom | 105 |
Természettudományok és matematika | 107 |
Művészeti tárgyak | 109 |
Testnevelés és készségtárgyak | 110 |
Készségek fejlesztése a különböző tantárgycsoportokon belül | 111 |
Alaptárgyak, kötelező- és szabadon választható tárgyak a középiskolában | 112 |
A tanmenet összeállítása | 116 |
A tanár, mint a tanmenet tervezője | 117 |
Tanítási egységek előkészítése és tervezése | 118 |
A tanulás taxonómiája | 120 |
Tematikai egységek feldolgozása | 122 |
Célkitűzések meghatározása | 125 |
A tanulási tevékenységek kiválasztása és rendszerezése | 127 |
Napi tervek készítése | 129 |
Kérdésfeltevés | 130 |
Segédanyagok kiválasztása | 130 |
A nehezen tanuló diákok érdeklődésének kielégítése | 133 |
Tervezés és tanulás | 134 |
A tanulók értékelése | 138 |
Az értékelés, mint értékalkotó tevékenység | 139 |
Az értékelés korrigáló és tájékoztató szerepe, célkitűzései | 140 |
Az értékelés alapelvei | 141 |
Tantermi megfigyelés és a feladatok értékelése | 143 |
Tesztek összeállítása, megíratása és értékelése | 144 |
Egységes tesztek használata | 147 |
Osztályzás és a bizonyítvány | 149 |
Az értékelés pozitív felhasználása | 151 |
Az iskola, mint tanulóközösség | 155 |
A tanári kar kialakítása | 157 |
A szülők szerepe az iskolában | 160 |
Az iskola keresztyén jellegét fokozó tényezők | 161 |
Az iskolai összefogás és lelkesedés erősítése | 163 |
A tanulók szolgálati lehetőségei | 166 |
Az iskola mérete | 167 |
Közös iskolai áhítatok, dicsőítés és bibliatanulmányozás | 169 |
A tanítás, mint elhivatás | 173 |
A tanítás erkölcsi és jogi kérdései | 174 |
Hogyan birkózzunk meg a stresszel | 179 |
Mit jelent keresztyén tanárnak lenni egy világi iskolában | 180 |
A tanítás, mint egy utazás | 182 |
Tárgymutató | 187 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.