1.063.490

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konduktív pedagógia I.

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 341 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52528.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Dr. Pető András konduktív pedagógiai rendszere a dysfunctiósok orthofunctióssá nevelésére ma már nemzetközileg is egyre ismertebbé vált az eredményei révén. Indokolt az igény, hogy a konduktív... Tovább

Előszó

Dr. Pető András konduktív pedagógiai rendszere a dysfunctiósok orthofunctióssá nevelésére ma már nemzetközileg is egyre ismertebbé vált az eredményei révén. Indokolt az igény, hogy a konduktív pedagógia rendszerét írásban is ismertessük mind a konduktor jelöltek és a konduktorok, mind a hasonló szakmákban, illetve a határterületeken működők számára. A konduktív pedagógiáról eddig csupán több kézirat gyanánt megjelent főiskolai jegyzet és sokszorosított oktatási anyag állt rendelkezésre. Van egy kéziratos feladatanyag-gyűjtemény vagy 30 kötet terjedelemben, amely azonban csak a konduktív pedagógia rendszerének alkalmazásában szerzett sok éves tapasztalatokkal rendelkezők kezében használható. Pető András életműve a rendszer megalkotása és kifejlesztése. Alkalmazása ma már az egy országos hálózat központjává növekedett intézetben valósul meg. A Mozgássérültek Nevelőképző és Nevelőintézete végzi a dysfunctiósok országos felmérését, s ezek nevelését, s ezzel egyidejűleg a nevelők, a konduktorok képzését. Az itt következő több kötetes mű részletesen ismerteti a konduktív pedagógia általános elveit, valamint speciális kérdéseit. Az első kötet az általános elveket tárgyalja, a speciális rész a különböző dysfunctiós csoportok konduktív megfigyelését és adekvát nevelési rendszerét tartalmazza. A konduktív pedagógia nem szokványos rendszer. Ismertetését sem lehet szokványos módon végezni. Az Olvasó ismeretei részben elősegítik a konduktív pedagógia rendszerének a megértését, részben azonban megnehezítik. Ezért ad az első kötet a rendszer eredményességének statisztikai bemutatása után rövid áttekintést a konduktív pedagógia szemszögéből azokról a tényekről, következtetésekről és nézetekről, amelyekre mindazok támaszkodnak, akik mozgássérültekkel (neuromotorikus dysfunctiósokkal) foglalkoznak. Nem szándékunk tankönyvszerűen ismertetni tankönyvekben megtalálható anyagot, az azonban elkerülhetetlen, hogy következetesen sorra vegyük a különböző szakterületek tárgyunk szempontjából legfontosabb eredményeit és következtetéseit kezdve a neurofiziológián, a neuropathológián, a klinikumon, a pszichológián és pszichopathológián, eljutva végül az ember közösségi relációiig és a pedagógiáig. Ezt követi a konduktív pedagógia fogalmainak tárgyalása és a rendszer elméletének és gyakorlatának általános ismertetése. Már itt megjegyezzük, hogy a konduktív pedagógia rendszer, nem módszer. Vissza

Tartalom

Előszó 5
A konduktív pedagógia alkalmazási köre és eredményei 9
A mozgássérülések (dysfunctiók) fogalma 22
Az idegsejtek szintje 24
Az axon 24
A receptor-axon kapcsolat 26
A myoneuralis iunctio 27
A synapsis 28
Inger, ingerelhetőség, ingerület, gátlás 30
Motorium 33
A motoros egység 33
Az idegrendszer általános felépítése 35
A gamma rendszer 37
A gerincvelői szabályozás 41
A reflexek 44
A szabályozókörök 45
A tónus 48
Az idegrendszer központjai és emeletei 51
Az agytörzsi szervezés 52
A piramispálya 54
A kisagy 56
Az extrapiramidális rendszer 59
Sensorium 64
A sensoros egység 64
A receptor adaptáció 65
Adaptáció és habituáció 65
Szubjektív és objektív leírásmód 66
A mozgás szerepe az érzékelésben 69
A reafferentáció 72
Az információk integrációja 72
A kétféle fiziológiai megközelítés 74
A pavlovi irányzat 75
A vegetatív idegrendszer 79
Beszéd és tudat 82
A tudat eredete és jelentősége 85
Az agysérülések 90
Emóció és motiváció 96
Dysfunctio és neurofiziológia 98
Cerebrális dysfunctiók 99
Cerebral palsy 99
Parkinsonismus 109
Hemiplegia 111
Az agysérülés pszichológiája 114
A konduktív pedagógia fogalomrendszere 120
Orthofunctio és dysfunctio mint személyiségproblémák 122
A napirend 127
A feladatsorok 136
A továbbvitel 148
A figyelem fenntartása 151
A konduktív (operatív) megfigyelés 154
A konduktív facilitáció 157
Interperszonális facilitáció 168
A konduktív csoport 172
A ritmikus intendálás 175
Alkalmasság és beilleszkedés 177
A kondukció egysége és a konduktor 179
Összefoglalás 181
Summary 187
Zusammenfassung 190
Résumé 193
Ábrák 197
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem