1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sportpszichológiai szakszöveggyűjtemény I.

Magyar Testnevelési Főiskola/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 312 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 529 példányban, 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Testnevelési Főiskolán folyó sportszakember-képzésnek egyik nagyon régi hiányosságát törekszünk némileg pótolni ezzel a szöveggyűjteménnyel: a sportpszichológiai szakismereteket és azok alkotó... Tovább

Előszó

A Testnevelési Főiskolán folyó sportszakember-képzésnek egyik nagyon régi hiányosságát törekszünk némileg pótolni ezzel a szöveggyűjteménnyel: a sportpszichológiai szakismereteket és azok alkotó alkalmazását kívánjuk e két kötetben összefoglalt tanulmányok közlésével elmélyíteni, illetve fokozottabb egyéni tanulmányozásra, előrehaladásra ösztönözni. Mint ilyen esetben mindig, úgy most is többféle megoldási lehetőség állt előttünk. Választhattuk volna az egyszerűbb utat, t.i. hogy kizárólag magyar szerzők már hazai kiadványokban megjelent munkáiból válogatjuk és állítjuk össze e szemelvényköteteket. Ettől több okból eltekintettünk. Először azért, mert ezek legtöbbje a Főiskola saját kiadványaiban jelenik meg, másodszor pedig azért, mert ezek forgatására a vonatkozó témakör tárgyalásánál úgyis felhívjuk hallgatóink figyelmét. Fontosabbnak Ítéltük annak a ténynek a figyelembe vételét, hogy hallgatóink - bár idegen nyelveket tanulnak - időigényes leterhelésük mellett a külföldi szakirodalom eredetiben való tanulmányozásához - ritka kivételtől eltekintve - aligha jutnak hozzá. Ugyanakkor viszont a nemzetközi sportpszichológiai kutatás legfontosabb eredményeit az o számukra is hozzáférhetővé kívántuk tenni. Ezért választottuk a hosszadalmasabb és nehezebb utat: az utolsó másfél évtized négy világnyelven és a környező szocialista országok nyelvén hozzáférhető sportpszichológiai szakirodalom tanulmányozását és válogatását. /A válogatott anyag "frisseségét" arányai jellemzik: Több, mint háromnegyedében a müncheni olimpia évében, illetve azután megjelent anyagok kerültek be a válogatásba./ Nem titkoljuk, hogy munkánknak ebben a részében esetleg több hiányosság is lehet, sőt ezek egyrésze személyesen tőlünk ered. Eleve korlátozott volt lehetőségünk - ha korunk robbanásszerűen felduzzadt tudományos közlemény-áradatát tekintjük - a nemzetközi sportpszichológiai szakirodalom tanulmányozásában való lépéstartásra, mégha azt is figyelembe vesszük, hogy az áttanulmányozott szakirodalom a Szöveggyűjtemény terjedelmének mintegy négy-ötszöröse. Válogatásunk tartalmát talán nem minden esetben érintette kedvezően az a szempontunk, hogy a Főiskola Szakkönyvtárában fordításban meglévő külföldi anyagokat általában nem vettük be szemelvényköteteinkbe. Lehetőség szerint onnan hiányzó újszerű anyagokra esett választásunk. Vissza

Tartalom

Előszó
I. BEVEZETÉS
/Alapkérdések /
Kiáltvány a sportról /UNESCO és a Sport és Testnevelési Világtanács összeállítása/ 13
A Sportpszichológia feladatai /Seitz, W. - Rieder, Ma/ . 30
A kísérlet és kiértékelése /Volkamer, M./ 45
A statisztika szerepe /Volkamer, M. / 55
Számítási példák a szignifikancia és a korrelációszámításokhoz /Volkamer, M. / 65
II. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK
/Szemléletmód, tanulás, edzés, versenyzés/
A cselekvéspszichológiai- pszichomotoros magatartáselemzés és jelentősége a sport és a testnevelés számára /Thomas, A./ 75
A vívás rendszerelemzéses megközelítése /Hammond, W.A./ 92
A siker mint a sporttevékenység motivációs tényezője /Hősek, V. - Vanek, M. - Svoboda, B. / 107
A nagymotoros mozgásügyesség dimenziói /Rieder, H., Baumler, G./ 122
Tanulási alapelvek: áttekintés /Singer, R.N./ 143
A mozgásérzékelés jelentősége a mozgáskészségek fejlesztésében /Puni, A.C./ 160
A testséma /Baumann, S./ 177
Gátlások a motoros készségek elsajátításánál /Volkamer, M. / 190
A motoros folyamatok és a perifériás érzékelés összefüggése /Volkamer, M. / . 203
Gimnazisták sportmotorikus teljesítményének és személyiségjegyeinek kapcsolata /Seitz, W. - Baamler,G./222
Az edző önértékelése, mint az edzéseredmény lényeges előfeltétele /Hahn, E./ 235
A mentális tréning vizsgálata /Volkamer, M./ 243
A tízpróba teljesítménystrukturájának elemzése /Baumler G. - Rieder, H. / 248
Különböző magasugró technikák hatékonyságának vizsgálata /Marquardt, U. - Volkamer, M./ 280
A versenyzés pszichológiai sajátosságai a különböző sportágakban /Puni, A,C./ 284
A stressz vizsgálatának módszerei a sportban /Kiszeljov, J.J./ 290
A pszichikai stre-sz hatása a sporttevékenységre /Ganyüskin, A.D. / 297
A sportolók állapotának optimalizálása a pszichikai
stresszt kiváltó szituációkban /Gisszen, L.D./ 305
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem