Hans Küng: Bevezető gondolatok a párbeszédhez | 5 |
Útban az egyetemes ökumenikus öntudat felé | 5 |
Mi a vallás? | 7 |
Túl az "abszolút" és a "relatív" hamis alternatíváin | 9 |
A történelmi Buddha tanítás a szabadulás útján | 15 |
Heinz Beckert: Buddhista szemlélet | 17 |
A történelmi Buddha élete és jelentősége | 17 |
Buddha tanainak célja és értelme | 21 |
A hitnek semmi haszna | 23 |
Szenvedés és reinkarnáció | 25 |
A szabadulás útja | 28 |
A nirvána | 31 |
Buddhista kozmológia | 35 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 40 |
Az első érintkezés | 41 |
Fordulat a tudományban és az egyházban | 44 |
A buddhizmus és a "tiszta megtapasztalás" | 47 |
Az igazság és a történelem viszonyáról | 51 |
A történelmi Buddha | 56 |
Legendák születése | 59 |
Párhuzamok Jézus Krisztus és Buddha Gautama között | 61 |
Miben különböznek egymástól Jézus Krisztus és Buddha Gautama? | 64 |
A megvilágosodott és a megfeszített | 67 |
Nirvána vagy örökkévalóság? | 69 |
A buddhista közösség korai története | 73 |
Heinz Bechert: Buddhista szemlélet | 75 |
A szangha | 75 |
A buddhista laikusok | 79 |
A tanítás továbbadása és a szent szövegek | 81 |
Asóka és a buddhista világmisszió kezdetei | 83 |
Théraváda buddhizmus | 85 |
Az indiai buddhizmus korai története | 87 |
Keresztény válasz | 91 |
Buddhista eszménykép | 91 |
Buddha fiai, Krisztus fiai | 94 |
Keresztény eredetű-e a szerzetesség? | 95 |
Paradigmaváltás: az elit vallásából tömegvallás | 101 |
A szangha és az egyház | 106 |
A világról való lemondás és a világ alakítása | 108 |
Vallási türelem | 110 |
Üdvösségre törekvés és a gazdaság | 113 |
Feszültség a szerzetesek és a laikusok között | 115 |
Párbeszéd a théraváda buddhizmussal | 118 |
A Théravádától a "tiszta föld"-ig. A buddhista gondolkodás és életmód változatai | 123 |
Heinz Bechert: Buddhista szemlélet | 125 |
Srávakajána (hinajána) és mahájána | 125 |
Súnjaváda és jógácsára | 127 |
Vadzsrajána buddhizmus | 132 |
Saktisztikus tantra | 134 |
Az indiai buddhizmus hanyatlása | 139 |
A buddhizmus elterjedése Ázsiában | 140 |
A távol-keleti buddhizmus | 142 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 147 |
Paradigmaváltás: a "Kis kocsi"-ból a "Nagy kocsi"-ba | 147 |
Buddhista felfogás a valóságról | 152 |
Az ember méltósága | 157 |
A gondolkodás megsemmisítése a gondolkodás által | 164 |
Üresség és telítettség | 167 |
Az abszolút lét | 170 |
Ateista vallás-e a buddhizmus? | 172 |
Személyes-e az abszolútum vagy személytelen? | 178 |
Az ellentétek egybeesése | 181 |
Istenfelfogás Keleten és Nyugaton | 183 |
Buddhizmus a mai társadalomban | 187 |
Heinz Becher: Buddhista szemlélet | 189 |
A buddhizmus Nyugaton | 191 |
Nyugati és keleti ellenhatások | 193 |
Buddhista ökumené | 197 |
Ambedkar és az indiai újbuddhizmus | 198 |
Visszapillantás | 201 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 205 |
Újabb gondolatok a párbeszéd módszeréről | 205 |
Paradigmaváltás a "Nagy kocsi"-ból a "Gyémánt kocsi"-ba | 208 |
Vallásosság és szexualitás | 210 |
A tantra és Buddha tanai | 214 |
A meditáció buddhizmusa | 218 |
Meditáció vagy imádság? | 223 |
Keresztény meditáció és buddhista imádság | 226 |
Az egy Buddha és a sok buddha | 229 |
A hit buddhizmusa | 235 |
Buddhológia és krisztológia | 239 |
Szenvedés és beteljesülés | 243 |
Hans Klüng: Nincs világbéke vallások közötti béke nélkül | 249 |
Időrendi táblázat | 251 |