Nyitány | 9 |
Indulás Bécsben | |
Dalok, zongora- és kamaraművek | 13 |
A renitens Schönberg-tanítvány | |
Schönberg megtisztítja a zenei anyagot | |
Bécs, a háború utáni évek forradalmi városa | |
Eisler fiatalkori művei | |
Groteszk módon leplezett elkülönülés a mestertől: Palmströp op. 5 | |
A l'art pour l'art ellen | |
Berlin - zene és politika | |
Áttelepedés a német fővárosba | 39 |
A fejlett kultúrális ipar | |
Politikai tanulóévek | |
Az értelmiség és a munkásosztály | |
A hiteles művészet | |
Szakítás Schönberggel | 47 |
Polgári baloldali korszak | |
Az átmeneti időszak három alkotása | |
Sui generis önarckép: Hanns Eisler naplója | |
Új rendeltetésű hangverseny-dalok: Újságkivágatok | |
Kedv a politikai szatírára: három férfikar Heinrich Heine verseire | |
Harci zene | 65 |
Agitációs és propagandamunka | |
Szervezeti kérdések | |
Írások és kritikák | |
A zene társadalmi szerepe | |
A felborított hierarchia | |
Az "új tárgyiasság" bírálata | |
Agresszív hangnem | |
A jazz feldolgozása | |
Konstruktív montázs | |
Politikai kórusművek: Dalainkkal is harcoljunk | 79 |
Harci dalok és politikai balladák - Zene és válság 1930 körül | 84 |
A széttagolt munkásmozgalom | |
Együttműködés Brechttel | |
Művészet az új közönség számára | |
A nagy szintézisek - A rendszabály - Kuhle Wampe - Az anya | 97 |
A szocialista zenekultúra kezdete | |
A zene stratégiai értelmezése | |
A zenészparazitizmus alternatívája | |
15 év száműzetésben | |
Európai állomások | 115 |
Bécs - Párizs - London - Prága | |
Ellentmondásos helyzetek | |
Brecht és Eisler daloskönyve | |
Pedagógiai célzatú alkotások | |
A sűrített antiszimfónia | |
Második film Joris Ivens-szel: Új föld | |
Kerekfejűek és hegyesfejűek: a faji demagógiáról szóló példázat | |
Utazás az Egyesült Államokba: a rooswelti "New Deal" - politika | |
A kantáta megújítása | 139 |
Eisler és Brecht közös műve: "A háború ellen" és a "Lenin-rekviem" | |
Spanyolország, dalok a nemzetközi brigádok számára | |
Az antifasiszta ellenállás dokumentuma: a "Német szimfónia op. 50" | 144 |
Vita Lukáccsal | 147 |
Irány: Amerika | 153 |
A New School for Social Research tanára | |
Kamarazene és filmzene | |
Kényszerű intermezzo Mexikóban | |
Elmélet és gyakorlat: a filmzenekutatási terv | 157 |
Hollywood - átmeneti menedék | 170 |
Az emigránsok új központja | |
Monopolizált filmipar | |
Brecht és Adorno Között | |
A nagy ciklus: a "Hollywoodi daloskönyv" | |
Az elégiák formája | |
A boszorkányüldözés áldozata | 178 |
Az utolsó évtized | 189 |
Visszatérés Bécsbe | |
Nestroy "Halálos félelem" c. művének megzenésítése | |
Berlin-NDK: kísérletezés új népdalokkal | |
A visszafelé fordulás esztétikája ellen | |
Opera zene nélkül: Johann Faustus | 197 |
Harc Schönberg kiközösítettsége ellen | |
A Svejk-zene hármas funkciója | |
"Komoly érdekek" | 212 |
Eisler modernsége | 219 |
Jegyzetek | 225 |
Irodalomjegyzék | 245 |
Időrendi táblázat | 255 |
Utószó (Maróthy János) | 263 |