1.061.872

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hangkártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Floppyval

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 518 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-197-7
Megjegyzés: Floppylemez melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó1
Bevezetés3
Alapfogalmak9
Analóg jelek osztályozása9
A hang10
Hullámforma12
AM, FM és a többiek14
Amplitúdómoduláció (AM)14
Frekvenciamoduláció (FM)15
Hangszín15
Spektrum15
Burkológörbe, ADSR generátor16
Analóg jelek digitális feldolgozása20
Mintavételezés és kvantálás20
Analóg-digitális átalakítása (ADC)24
Digitális-analóg átalakítás (DAC)26
Periodikus függvények Fourier-analízise (sorba fejtés)27
Zene, zene, zene30
Kotta és hangjegyek30
Hangsorok, akkordok31
Gitárakkordok32
A beépített Assembler használata35
Assembly blokkok35
Direktívák37
Szimbólumok37
Címkék38
Assembly eljárások és függvények39
Paraméterek és visszaadott értékek40
Az ADLIB hangkártya45
Az ADLIB kártya regisztereinek elérése45
Az ADLIB regiszterkészlete49
Az ADLIB kártya programozása58
Az ADLIB unit59
Egyetlen hang kiadása72
A regiszterek csoportos módosítása73
A hang kitartása a Sustain szinten75
Az burkológörbe szakaszainak manipulálása76
A skálatényező használata77
Összetett hangzások, az operátorok eltérő beállítása78
Nyomkövetés, hibafelderítés80
Több csatorna használata81
A ritmushangszerek használata84
Megszakításvezérelt lejátszóprogram86
Események87
Az adathalmaz formátuma90
A lejátszó93
A fordító107
Példaprogramok a lejátszóhoz118
Az ADLIB alkalmazása játékprogramokban120
Elméleti alapok121
Dinamikus csatornaallokáció, prioritások122
Megvalósítási szempontok az ADLIB kártyán124
Végrehajtó egység125
Hangprogram utasítások126
Az FMDRV egység130
Hangprogramok készítése, szerkesztési szabályok142
Példa az FMDRV unit használatára144
A SOUND BLASTER hangkártya149
ADLIB kompatibilitás151
Szoftveres támogatás151
A DSP egység151
A DSP egység inicializálása152
Parancs és adat kiírása a DSP egységre153
Adat beolvasása a DSP-ről153
DSP átviteli módok felvételkor153
DSP átviteli módok lejátszáskor154
ADPCM154
DSP parancsok155
A DSP egység programozása157
A DSP unit157
Hullámformák előállítása a DSP egységgel161
Hangfelvétel direkt módon a DSP-vel165
Hangfelvételek visszajátszása direkt módon167
Hosszabb hangfelvételek készítése168
Visszajátszás171
A DMA vezérlő és a megszakításvezérlő173
A DMP vezérlő programozása174
A DMA átviteli korlátai178
Az IRQ vezérlő programozása179
Az egyciklusú DMA átvitel181
Az SB-DMA unit181
Felvétel DMA átvitellel189
Lejátszás DMA átvitellel190
Időállandók kiszámítása191
Az auto-init DMA átvitel192
Az SM-AIDMA unit193
Hullámforma generálás auto-init DMA módban202
Hangfelvétel auto-init DMA módban205
Lejátszás auto-init DMA módban207
Az egyciklusú és az auto-init DMA összehasonlítása209
Összegzés210
A Sound Blaster Pro hangkártya211
Hardverbeállítások212
Csatlakozók212
Szoftveres támogatás213
I/O-kiosztás213
Az FM chip programozása214
Egyéb módosítások216
A keverő programozása217
Regisztertükrök222
Az SBPRO unit222
Szteró hang a kimeneten227
Összefoglalás229
A Sound Blaster 16 hangkártya231
A Sound Blaster 16 lehetőségei232
Hardverbeállítások233
Csatlakozók234
Telepítés, szoftveres támogatás 234
Az OPL-3 FM chip programozása235
Négyoperátoros FM hanggenerálás236
OPL-3 regiszterkészlet237
Négyoperátoros hang244
A továbbfejlesz tett DSP egység245
DSP parancsok246
Bájtszekvenciális parancsok247
A keverő programozása249
Az SB 16 MIX unit254
A 16 bites DMA használata260
Az SB 16DMA unit261
16 bites hullámforma generálás271
16 bites felvétel272
16 bites lejátszás274
Összefoglalás276
Sound Blaster AWE 32/64277
Belső felépítés277
Joystick port278
MIDI port278
Bus Interface278
MCU278
ASP278
D/A278
Mixer279
Waveblaster279
MCD Interface279
Amplifier279
EMU8000 subsystem279
A Sound Blaster kártyák szoftvertámogatása283
Diagnose284
Mixerset284
DRV könyvtár285
SAMPLES könyvtár285
Az autoexec.bat és a config.sys módosítása285
A PNP kártyák beállítása286
A Sound Blaster kártyák alkalmazása játékprogramokban289
A digitális hangminták algoritmikus kezelése289
A hangerő megváltoztatása291
A hangminták típuskonverziója293
A hangminták keverése294
A hangmagasság megváltoztatása296
Interpolálás, decimálás297
A SAMPLES unit298
Virtuális csatornák304
Megvalósítás, feltételek, szempontok306
Megszakításos feed307
Az SB-IDRV unit308
Hangkeltés az SB-IDRV unittal314
Auto-init DMA feed316
A blokkok feldolgozása317
A hangminták összekeverése blokkokban318
Az SB-DDRV unit323
Hangkeltés az SB-DDRV unittal325
Összefoglalás327
A Gravis Ultrasound hangkártyák329
A Gravis Ultrasound lehetőségei329
hardver áttekintés330
Csatlakozók330
I/O címek331
A GUS DRAM memória332
MIDI interfész332
Joystick332
A GFI hangprocesszor333
Különböző verziójú kártyák334
A Gravis Ultrasound regiszterei334
Az ULTRASOUND környezeti változó335
Regiszterek336
MIDI regiszterek337
GFI globális regiszterek338
GFI csatornaparaméter regiszterek343
Általános regiszterek351
Törtszámok357
Automatikus hangerő-szabályozás358
"Megszakadok..."359
A GUS unit360
Állandók361
Eljárások, függvények362
A Gravis Ultrasound Extreme hangkártya377
A Gravis Ultrasound PNP hangkártyák378
Verziók, kompatibilitás378
Hardver paraméterek380
Szintézer381
Effektusok381
Codec381
Más hangkártyák emulációja382
Szoftvertámogatás382
MOD lejátszó Gravis kártyára386
Hiányosságok394
A Gravis Ultrasound hangkártyák alkalmazása játékprogramokban395
Hangkeltés a GUSGAME unittal400
Egyéb megoldások játékprogramokhoz403
Összetett audio driver készítése403
Hangkártya típusok404
Detektálás404
A hangok tárolása405
Inicializálás, befejezés406
hangkeltés407
A botkormány kezelése408
A botkormány állapotának lekérdezése410
Digitális botkormányok illesztése a PC-hez415
Zenefájl formátumok419
Az SBI fájlok formátuma419
Az SBI unit424
A CMF fájlok formátuma428
CMF fejléc428
A CMF fájlok lejátszása431
A VOC fájlok formátuma439
A WAV fájlok formátuma444
A MOD fájlok formátuma447
Effektus parancsok452
Extra effektus parancsok456
hangminták460
MOD fájlok kilistázása460
A MID fájlok formátuma466
Az idő tárolása, dinamikus adathossz467
MIDI események468
Hang csatornaüzenetek468
Rendszerüzenetek470
MID fejléc472
Exkluzív üzenetek475
Metaesemények475
A GENERAL MIDI szabvány478
A ROLAND GS MIDI szabványa479
Összegzés481
ADLIB481
Sound Blaster 1.0481
Sound Blaster 1.5482
Sound Blaster 2.0482
Sound Blaster Pro1.0482
Sound Blaster Pro 2.0483
Sound Blaster 16/16ASP483
Sound Blaster AWE 32/64483
Gravis Ultrasound484
Gravis Ultrasound PNP484
Függelék
MIDI adattáblázatok485
SBI hangszerek paraméterei488
Sound Blaster AWE 32 nem regisztrált MIDI paraméterek497
A CT-VOICE DRV meghajtóprogram funkciói500
Az SBFMDRV.COM meghajtóprogram funkciói503
Csatlakozók505
Az OPL-2 és OPL-3 FM chipek regiszterkészlete507
Sound Blaster DSP parancsok508
Sound Blaster PRO egyéb DSP parancsok509
Sound Blaster 16 egyéb DSP parancsok509
Sound Blaster PRO keverő regiszterek510
Sound Blaster 16 keverő regiszterek510
Irodalomjegyzék511
Tárgymutató513

László József

László József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: László József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem