1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hallásnevelés - rehabilitáció

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban az élet minden területén gyakran vetődik fel a kérdés: hogyan, miben jelentkezik a tudományos-technikai forradalom hatása? A különböző szakterületek sorra felmérik e hatásokat és jövő... Tovább

Előszó

Napjainkban az élet minden területén gyakran vetődik fel a kérdés: hogyan, miben jelentkezik a tudományos-technikai forradalom hatása? A különböző szakterületek sorra felmérik e hatásokat és jövő feladataikat ezek ismeretében határozzák meg.
A tudományos-technikai forradalom a rehabilitációs tevékenységet is jelentősen befolyásolja, így a fogyatékosokkal foglalkozó szakembereknek is számolniuk kell ezekkel a hatásokkal jövő terveik kidolgozásakor.
A hallássérültek rehabilitációjának egyik nélkülözhetetlen, korszerű módszere a hallásnevelés. A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége és a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Hallás-fogyatékosságügyi Szekciója 1972. november 17-18-án megrendezett szakmai tanácskozásán: „Hallásnevelés a hallássérült gyermek rehabilitációjának szolgálatában" címmel ennek a témakörnek a megvitatására kívánt lehetőséget adni.
A szakmai tanácskozásra meghívót kaptak mindazok a szakemberek: gyógypedagógusok, orvosok, pszichológusok, egészségügyi szervezők, akik ma hazánkban a különböző korosztályú hallássérültek rehabilitációjával foglalkoznak.
A tanácskozáson elsősorban a hallássérült óvodás- és iskoláskorú gyermekek nevelésének kérdéseiről volt szó, de a jelenlevők érintették a hallássérültek pályaválasztásának néhány problémáját is, különös tekintettel a szakmai képzés fontosságára.
Az elhangzott és e kötetben közzétett előadások és korreferátumok mellett minden résztvevőnek lehetősége volt véleményének elmondására, javaslatainak előterjesztésére. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Dr. Völgyi Lajos: Megnyitó 5
Dr. Götze Árpád: A korai hallásvizsgálat és hallásnevelés 7
Papp Lídia: A korai hallás- és beszédnevelésről 15
Szilvássy Lajosné: A korai hallásgondozás tapasztalatai a miskolci Audiológiai Állomáson 20
Angyal József: A szelekció fontossága a hallásnevelés hatékonysága szempontjából 24
Vass László: Javaslat a hallási fogyatékosok szelekciójához 34
Lovász László: Hallásnevelés és szelekció a Nagyothallók Általános Iskolájában és Nevelőotthonában 36
Farkas Miklós: A hallásnevelés és beszédtanítás kapcsolata a süketek iskoláiban 42
Harsányi Csaba: A hallásneveléssel kapcsolatos próbálkozások és eddigi eredmények a soproni intézetben 51
Újvári József: Gondolatok a mesterséges beszéd- és hallásnevelés köréből 58
Flasch Dezső: A hallásnevelés és beszédtanítás gyakorlati problémáiról 61
Csoma Lajos: Süket tanulók problémái a szakmunkásképzésben 65
Sipos Erzsébet: A szakmunkásképzés továbbfejlesztésének gondjairól 70
Dr. Göllesz Viktor: A hallássérültek munkábaállítása, pályaválasztási lehetőségei 75
Függelék 81
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem