kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Prospero Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest-Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 331 oldal |
Sorozatcím: | Prospero Könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-8359-01-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrált könyv. |
Kis kiáltvány | 11 |
A festészettől a happeningig | |
Beke László: Kantor művészete és elmélete | 15 |
Festészet... | |
Festészetem kezdetei | 23 |
Akadémia | 23 |
K. P. festőcsoport | 23 |
Mosónők, vasalónők, nők az esernyő alatt | 24 |
Kegyetlen realizmus | 24 |
Gúlák és esernyők | 25 |
Esernyős tér | 25 |
Tájkép esernyős térrel és alakkal | 26 |
Csontvázas alakok | 26 |
Egymásba csavarodó alakok | 26 |
A gyufától a tiszta mozgásig | 27 |
Forgácseső | 28 |
Ovális formájú alakok | 28 |
Párizs, 1947 | 29 |
Fejlődés | 29 |
Tárgy és kép | 30 |
Kép - rajz | 30 |
Rajz | 32 |
Napló 47 avagy Infernó | 32 |
1948... 1949... 1950. Éjszakai napló avagy Metamorfózis | 37 |
Szocreál | 40 |
Antikiállítás | 41 |
Zéró | 43 |
Multipart | 44 |
Multipart - a megállapodás feltételei | 45 |
Kiáltvány 1970. A létezés ára | 47 |
A festészetről | 52 |
Emballage | |
Az első emballage | 57 |
Valami | 57 |
A szekrény | 57 |
A kollázstól az emballage-ig | 59 |
Találkozás a Dürer-orrszarvúval | 60 |
Infásnők | 61 |
Öltözék-emballage | 62 |
Esernyő | 62 |
Emballage kiálltvány | 63 |
Posta | 67 |
Borítékok | 67 |
Levél (egy happening partitúrája) | 69 |
A vándorok és csomagjaik | 72 |
Anatómia-óra Rembrandt nyomán | 72 |
Emberi emballage | 74 |
Az utazás eszméje ("i" színház) | 75 |
Az utazás eszméje. "i" színház. A vasútállomás (partitúra) | 76 |
Konceptuális emballage-ok | 76 |
Interjú a Minden egy hajszálon függ című képek szerzőjével | 77 |
Happening | |
Cricotage happening | 83 |
Nagy emballage - happening (Bázel) | 88 |
Az esemény-színház | 95 |
Tengeri panoráma happening | 95 |
A Medúza tutaja | 96 |
Hommage á Maria Jarema | 101 |
Kozmetikai műveletek | 106 |
Cambriolage | 110 |
A független színháztól a halálszínházig | |
Király Nina: "Ulyssesnek vissza kell térnie" | 113 |
Ulysses | |
Marionett Színház | 127 |
Az Ulysses visszatérése és a Balladyna - Naplójegyzetek - | 128 |
Credo | 128 |
Ott, ahol a dráma keletkezik | 128 |
Cselekmény | 128 |
A színház butító szerepe | 129 |
Konkrétság | 129 |
Különlegesség avagy külsődleges realizmus | 129 |
Az Ulysses visszatérése próbáiról | 130 |
Illúzió és konkrét valóság | 130 |
A színész játéka ( A Balladynára vonatkozóan ) | 131 |
A cselekmény torzulása | 132 |
Illúzió és realitás | 132 |
A néző belső kapcsolata a színpaddal | 132 |
Absztrakció, stilizáció, naturalizmus | 132 |
Az úgynevezett díszlet | 133 |
Megjegyzések a Balladyna színreviteléhez | 133 |
Kórus | 134 |
Pátosz | 134 |
Ulysses visszatérése. Elmélkedés | 134 |
Ulysses visszatérése. 1944. Elmélkedés | 134 |
Ulysses visszatérése. | 135 |
A rendezés első variánsa | 135 |
A rendezés második variánsa | 135 |
A rendezés harmadik variánsa | 136 |
A végső forma. Ithaka | 137 |
Ulysses | 137 |
Rezümé | 137 |
Informel, zéró, lehetetlen színház | |
Az informel színház | 141 |
A színész társadalmi helyzete | 143 |
A színészi játék módszerei | 145 |
A zéró-színház | 146 |
Jegyzetek a zéró-színházhoz | 148 |
A nemjátszás | 149 |
Antiaktivitás | 150 |
A "loppal" való játszás | 152 |
A kimaszatolás | 152 |
Az expresszió beszippantása | 153 |
Vegetáció. Takarékoskodás a mozdulatokkal és az érzelmekkel | 153 |
A jelentés-érték zéróra redukálása | 154 |
Elimináció erő alkalmazásával | 154 |
A kellemetlen szituáció | 154 |
Automatizmus | 155 |
A kényszer alatt játszás | 155 |
Emballage | 155 |
A lehetetlen színház | 156 |
A halál színháza | |
Halálszínház | 159 |
Osztályterem | 166 |
A halott osztály. Magyarázatok | 170 |
Autonóm szövegek | |
A művész helyzete | 175 |
Pontos hely | 175 |
Az illúzió - kis elméleti értekezés | 177 |
Az illúzió elementáris értelme | 177 |
A teljes illúzió | 177 |
Az illúzió | 177 |
Az illúzió mint negatív fogalom | 177 |
A film illúziója | 178 |
Találkozási pont: illúzió és realitás | 178 |
Illúzió és ismételgetés | 178 |
Megtévesztő fogalmak | 178 |
A mű és a folyamat | 180 |
Spiritualizmus | 182 |
Katonaság. Le soldat - L"individu militaire | 184 |
A realitás csodás mivolta | 184 |
Szoba a gyermekkoromból | 187 |
Hiányzó kedveseink kölcsönzőhelye | 189 |
A gyermek emlékezete | 190 |
Vissza a Vásári Bódéhoz | 190 |
A dráma - a fikció. A holtak világa | 191 |
A holtak világából az élők világába való dicstelen átmenet | 191 |
A színház tényleges értelme | 192 |
Az élet - a legalacsonyabbrendű valóság | 193 |
A helyszínek leírása, 1944-től máig | 194 |
Vesszenek a művészek! | |
Véletlen | 199 |
A cím története | 199 |
Cselekmény | 200 |
A halál szférája | 201 |
Börtön | 202 |
A "talált alak" | 204 |
Tükrözés | 204 |
Én | 208 |
Én- sok alakban | 209 |
A szerző és színpadi alakja | 211 |
Klisé | 212 |
A "teljes igazság" | 213 |
Az eget kell ízlelni, hogy megmutassuk a földet | 215 |
Az öröklét és a semmi színháza | |
Soha többé nem térek ide vissza | |
Én- reális | 221 |
Megmenteni a feledéstől | 225 |
Én jobban hiszek a művészetben, mint az életben | 229 |
Ma van a születésnapom | |
Az én szobám | 235 |
Kép | 237 |
Levél Maria Jaremához | 243 |
Kalauz a Ma van a születésnapom c. előadáshoz | 245 |
Király Nina: Exegi momumentum... | 251 |
Függelék | |
Életrajzi kronológia | 257 |
Bibliográfia | 261 |
Folyóiratok Kantor-különszámai | 261 |
Filmek és videók a Cricot 2 Archívumában | 262 |
A kötetben szereplő lengyel művészek | 263 |
Képjegyzék | 265 |
Képmelléklet | 331 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.