Fülszöveg
Tervezett és nem várt újszülöttek. Szülés utáni depresszió. Lassan fejlődő, vagy csak lusta csecsemő. Cumizás, bepisilés, dackorszak. Függőség, pszichiátriai betegségek Hosszan sorolhatnánk azokat a helyzeteket, melyekkel a védőnők, házi gyermekorvosok, vegyes praxisű háziorvosok naponta találkoznak.
De hogyan viselkedjenek, milyen tanácsokat adjanak ők, a családot legjobban ismerő szakemberek?
A TÁMOP-6.1.4 Koragyermekkori (0-7 év) program kiemelt projekt keretében kidolgozott Őrzők - Egészségügyi alapellátók gyakorlatközpontú kézikönyve elkészítésének hosszú távú célja, hogy a gyermek-alapellátók magas szintű támogatást tudjanak nyújtani a szülőknek gyermekük fejlődésének követésével kapcsolatban. Ennek érdekében életkori szakaszonként és fejlődési területenként kerül sor a gyermeki fejlődés bemutatására, az egyes területek fejlődési folyamatban megjelenő összefüggéseinek, valamint az eltéréseknek az azonosítására.
A szakemberek számára a tipikus nevelési problémák kapcsán...
Tovább
Fülszöveg
Tervezett és nem várt újszülöttek. Szülés utáni depresszió. Lassan fejlődő, vagy csak lusta csecsemő. Cumizás, bepisilés, dackorszak. Függőség, pszichiátriai betegségek Hosszan sorolhatnánk azokat a helyzeteket, melyekkel a védőnők, házi gyermekorvosok, vegyes praxisű háziorvosok naponta találkoznak.
De hogyan viselkedjenek, milyen tanácsokat adjanak ők, a családot legjobban ismerő szakemberek?
A TÁMOP-6.1.4 Koragyermekkori (0-7 év) program kiemelt projekt keretében kidolgozott Őrzők - Egészségügyi alapellátók gyakorlatközpontú kézikönyve elkészítésének hosszú távú célja, hogy a gyermek-alapellátók magas szintű támogatást tudjanak nyújtani a szülőknek gyermekük fejlődésének követésével kapcsolatban. Ennek érdekében életkori szakaszonként és fejlődési területenként kerül sor a gyermeki fejlődés bemutatására, az egyes területek fejlődési folyamatban megjelenő összefüggéseinek, valamint az eltéréseknek az azonosítására.
A szakemberek számára a tipikus nevelési problémák kapcsán kétféle megközelítésben nyújt segítséget ez a kézikönyv: egyrészt tartalmazza azokat az élethelyzeteket, szülői nevelési attitűdöket, szokásokat, mintázatokat, amelyek nagymértékben befolyásolják a gyermek egészséges személyiségfejlődését, másrészt meghatározza azokat a problémás viselkedéseket, amelyeket a gyermek nevelési problémákra adott „válaszaként", reakciójaként érzékelhetünk, és amelyeket a szakember tapasztal a gyermekkel és családjával való találkozáskor.
Hatékony, egyre inkább a személyközpontú megközelítésen alapuló kommunikációt kell kialakítaniuk a családokkal a korábbi egyoldalú közlésen, elávárosokon alapuló szemlélet helyett. Ezt segíti elő ez a tanácsadó kézikönyv, amely a kompetenciák figyelembevételével differenciálja a tudásanyagot.
Bízunk benne, hogy könyvünkben sok hasznos információt, jó gyakorlatot és mintát találnak, melyekkel segíthetjük a gyermekalapellátók mindennapi munkáját, kihívásait!
Vissza