1.062.714

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Humán tényezők a vezetésben

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Számítástechnika-Alkalmazási Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 90 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-553-035-8
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az üzemeltetésvezetői munka eredményes és hatékony megoldásához a szakmai jellegű - számítástechnikai - feladatok korszerű és alapos ismeretén kívül olyan ismeretek is szükségesek, amelyek a... Tovább

Előszó

Az üzemeltetésvezetői munka eredményes és hatékony megoldásához a szakmai jellegű - számítástechnikai - feladatok korszerű és alapos ismeretén kívül olyan ismeretek is szükségesek, amelyek a vezetési feladatok színvonalas ellátásához adnak segítséget. Amikor a vezetés humán tényezőiről beszélünk, a vezetés társas vonatkozásaira gondolunk. A vezetői munka minden esetben emberek, embercsoportok vezetését jelenti, így a rájuk vonatkozó ismeretek figyelembevétele semmivel sem lényegtelenebb, mint a vezetés „dologi" tényezőinek ismerete. A vonatkozó ismereteket három diszciplína területéről merítjük: a pszichológiából, a szociológiából és a szociálpszichológiából. Pusztán az érintőlegesség igényével, a megközelítésbeli különbségekre koncentrálva nézzük meg e három tudomány tárgyát. A pszichológia az egyén lelki jelenségeivel mint életjelenségekkel foglalkozik, leírva a jellemzőit: érzékelés, gondolkodás cselekvés stb. A szociológia az egész társadalom, illetve a társadalmon belüli alakulatok, csoportok, intézmények fejlődésének és működésének törvényszerűségeit vizsgálja. Kutatási témái közé tartozik: az életmód, az életforma, a család, a társadalmi mobilitás stb. A szociálpszichológia a fenti két tudomány határán keletkezett. A személyiség megnyilvánulásainak szociális, azaz társas szituációbeli megnyilatkozásaival foglalkozik. A szociális beilleszkedés kérdései, a kommunikáció, a csoportdinamika, az attitűd, a szocializáció stb. állnak a kutatása előterében. A műszaki tudományokban jártas emberek számára a humán tudományokkal való ismerkedés során nem ritkán egy akadály leküzdése az első feladat. A gondolkodásmódba be kell illeszteni, hogy az itt megismerhető dolgok igen sok tényezőjűek, néha esetlegesek. A tisztán logikai, egzakt megismerés mellett az előre csak valószínűségükben jelezhető, időnként véletlen eseményekre is számítani kell. Az említett diszciplínák eredményeit sem alkalmazhatjuk közvetlenül úgy, ahogy pl. a matematikai eredményeket. A humán tudományokkal való ismerkedés a vezetési kultúra színvonalát emeli. E tudományoknak vannak praktikusnak minősíthető, közvetlenül alkalmazható, gyakorlati tanácsoknak nevezhető eredményeik, ezek azonban nagyrészt a trivialitások szintjén mozgó közhelyként fogalmazhatók meg. Magukon viselik mindazokat a jellemzőket, amelyek a közhelyek sajátosságaiból fakadnak. Kérjük, ne ezeket keresse elsősorban. Célunk az érdeklődés felkeltése bizonyos kérdések iránt, gondolkodásra késztetés, azoknak az elképzeléseknek az elfogadtatása - ami ugyancsak közhelynek tűnhet -, hogy nem az az egyetlen pozitív viselkedési mód, amelyet mi annak tartunk. Vissza

Tartalom

1. Bevezetés 9
2. Szociológiáról, pszichológiáról, szociálpszichológiáról 11
3. Néhány alapfogalomról 13
4. A csoport 23
4.1 A csoport kialakulása 23
4.2 A csoport közösséggé fejlődése 26
4.3 A csoportösszetartás 28
4.4 A csoport és a vezető 31
4.5 A munka, az egyén és a csoport 33
5. A vezetés mint a vezető tevékenysége 37
5.1 A személyiség tulajdonságai 39
5.2 A vezető személyiségének tulajdonságai 42
6. Módszerek a vezetői munkában 49
6.1 Munkatársak felvétele - felvételi interjú 49
6.2 A munkatársak viselkedésének megismerése 52
7. A munkamotiváció 59
7.1 A motiváció fogalma és értelmezése 61
7.2 A motiváció alakulását befolyásoló viszonylag tartós személyiségsajátosságok 66
7.2.1 A szocializáció folyamata és eredménye 67
7.2.2 A kompetencia motívum és a külső, valamint a belső kontroll attitűd alakulása 68
7.2.3 Az egyént jellemző helyzetértékelő attitűd kapcsolata az igénynívóval és a teljesítménymotivációval
7.3 A teljesítményre irányuló, aktivitást meghatározó tényezők az egyén és a foglalkozási szervezet kapcsolatában 72
7.3.1 A foglalkozási szocializáció 73
7.3.2 A foglalkozási szerep 75
7.3.3 Az egyén és a szervezet kölcsönviszonya 78
7.4 A munkamotiváció minőségére ható objektív szervezeti feltételek 80
8. Összefoglalás 85
Irodalom 87
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Humán tényezők a vezetésben Humán tényezők a vezetésben
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba