kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 424 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 5733 |
Bevezető | 5 |
Első rész | 9 |
Az eredményesebb matematikaoktatásért | 9 |
Törekvések matematikatanításunk buktató jellegének kiküszöbölésére | 11 |
Jelentősebb kezdeményezések | 11 |
Tanulságok | 14 |
Az új tantervek felé | 17 |
A felderítő munka módszerei | 17 |
A felderítő munka eredményei | 19 |
Matematikatanításunk alapvető hiányosságairól | 19 |
Az oktató-nevelő munka tárgyi feltételeiről | 21 |
Az oktató-nevelő munka tantervi alapjairól | 23 |
Az iskolai gyakorlatról | 25 |
A tankönyvekről | 30 |
Az új koncepció kialakítása | 31 |
Munkaformák, munkamódszerek | 31 |
A hipotézis alapvető kérdései | 35 |
A tantervkészítés alapelvei | 37 |
A tanterv szerkezete | 38 |
A tankönyvekről | 38 |
A kézikönyvekről | 39 |
Az új koncepció ellenőrzése | 40 |
Sajtóvita | 40 |
Ankétok | 42 |
Írásbeli bírálatok | 45 |
A tantervezet gyakorlati próbája, a kísérleti tanítás | 47 |
A hipotézis ellenőrzésének eredményei | 74 |
Az ankétok, a sajtóvita, írásbeli bírálatok eredményei | 74 |
A kísérlet tapasztalatai | 76 |
A tapasztalatok, tanulságok felhasználása | 114 |
A tanterv és utasítások átdolgozása | 114 |
A kísérleti tankönyvek átdolgozása | 117 |
Tanítói kézikönyvek készítése | 119 |
Az új tanterv bevezetése | 121 |
A bevezetés előkészítése | 121 |
Átmeneti tanév | 121 |
Tantervismertető tanfolyamok | 122 |
A pedagógiai sajtó szerepe | 123 |
Az első évek tapasztalatai | 124 |
A tantervi ankétok és iskolalátogatások tapasztalatai | 125 |
Második rész | 141 |
Hagyományok és új módszerek a számtantanításban | 141 |
Számfogalom, számkörbővítés | 147 |
Történeti előzmények | 147 |
Tantervek, vezérkönyvek és az iskolai gyakorlat az 1956 előtti időkben | 147 |
Az 1956-oes tanterv és iskolai gyakorlata | 158 |
Az iskolareform 1963-as tantervéről | 165 |
Előkészítő feladatok | 166 |
A tízes számkör | 169 |
A második tízes számkör | 173 |
A százas számkör | 176 |
Az ezres számkör | 180 |
A tízezres, százezres, milliós számkör | 181 |
Készségfejlesztő gyakorlatok | 182 |
A fogalomalkotást előkészítő gyakorlatok | 183 |
A számfogalom alkalmazása, megerősítése | 186 |
Két- és többjegyű számok képzése | 186 |
A számok bontása | 189 |
A római számírás | 197 |
Római számírás a tízes számkörben | 197 |
Római számírás a húszas számkörben | 198 |
A számtani alapműveletek tanítása | 199 |
Történeti előzmények | 199 |
Az 1956-oes tanterv előtti iskolai gyakorlatokról | 199 |
Az 1956-oes tanterv alapján kialakult iskolai gyakorlat | 204 |
Az összeadás és kivonás tanítása | 211 |
Történeti előzmények | 211 |
Az 1956 előtti tantervek és iskolai gyakorlat | 211 |
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata | 214 |
Az iskolareform 1963-as tantervéről | 220 |
Szóbeli összeadás, kivonás | 220 |
Íráseli összeadás, kivonás | 231 |
Készségfejlesztő gyakorlatok | 236 |
Összeadás, kivonás, pótlás, bontás egyjegyű számokkal | 236 |
Soralkotások | 239 |
Kétjegyű és a megfelelő többjegyű számok szóbeli összeadása, kivonása, pótlása, bontása | 242 |
Írásbeli összeadás, kivonás | 247 |
Szorzás, osztás tanítása | 248 |
Történeti előzmények | 248 |
Az 1956 előtti tantervek és iskolai gyakorlatok | 248 |
Az 1956-oes tanterv és iskolai gyakorlata | 257 |
Az iskolareform 1963-as tantervéről | 272 |
Szóbeli számolás | 273 |
Az írásbeli szorzás tanítása | 279 |
Az írásbeli osztás tanítása | 293 |
Készségfejlesztő gyakorlatok | 306 |
Mérés | 319 |
Történeti előzmények | 319 |
Az 1956 előtti tantervekről és iskolai gyakorlatról | 319 |
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata | 321 |
Az iskolareform 1963-as tanterve | 333 |
Mértékismeret | 335 |
Mértani alapfogalmak | 344 |
Készségfejlesztő gyakorlatok | 350 |
Mértékismeret | 351 |
Kerület-, területszámítás, becslés, ellenőrzés | 352 |
Szöveges feladatok | 353 |
Történeti előzmények | 253 |
Az 1956 előtti tantervekről és iskolai gyakorlatról | 353 |
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata | 357 |
Az iskolareform 1963-as tanterve | 369 |
A feladatmegoldás feltételeiről | 371 |
Az egyszerű szöveges feladatok típusairól | 376 |
Összetett feladatok | 387 |
Példák a szöveges feladatokra | 388 |
Egyszerű feladatok | 389 |
Összetett feladatok | 391 |
Harmadik rész | 395 |
Hogy buktatni ne kelljen | 395 |
Csoportmunka a tanítási órákon | 400 |
A lemaradók felzárkóztatása | 401 |
A "nagycsoport" önálló munkája | 402 |
A szocialista pedagógiai és a csoportmunka e sajátos formája | 404 |
A felhasznált irodalom | 407 |
Név- és tárgymutató | 417 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.