Előszó a kedves Olvasóhoz | 5 |
Bevezetés | 7 |
I. fejezet | 9 |
A magatartászavarról általában | 9 |
A magatartászavar mint alapvető tényező | 12 |
Mi válthatja ki a magatartás-zavaros viselkedést? | 17 |
Magatartás-zavaros fiatalok viselkedéskultúrája | 19 |
Akarati magatartás | 21 |
A magatartás-zavaros fiatal és a nehezen nevelhetőség | 25 |
Pszichikus problémák magatartás-zavaros fiataloknál | 29 |
A magatartás-zavaros fiatal és szerepjátéka | 36 |
A magatartás-zavaros fiatal szerepjátéka és a nem rokonszenves érzület kezelése | 40 |
Szociális tanulási nehézségek a magatartászavaros fiataloknál | 44 |
Szituációs beszélgetés, tanácsadás, kommunikáció | 47 |
Összetett probléma-e a fiatal magatartászavara? | 49 |
A magatartás-zavaros fiatal és kommunikációs kapcsolatai | 56 |
A metakommunikáció fontossága | 59 |
Milyen módszereket válasszon a segítő a kommunikációs kapcsolatban? | 61 |
A magatartás-zavaros fiatal megjelenése környezetében | 64 |
A magatartás-zavaros fiatal és tudattalanjának segítése | 66 |
Deviancia - deviáns magatartás | 74 |
Deviancia a fiatalkorúak körében az utóbbi néhány évben. Helyzetelemzés és következtetések | 81 |
Deviáns viselkedés és a család | 85 |
Magatartás-zavaros fiatal, magatartás-zavaros család | 87 |
Magatartás-zavaros-e, vagy csak nem megfelelő magatartású a fiatal? | 92 |
Segítés, a pártfogolás első időszakában | 95 |
Elégedettségi fok, mérlegelés, magatartászavar | 98 |
Kísérlet a magatartászavar megszüntetésére | 102 |
Magatartászavar és megerősítés | 104 |
A magatartás-zavaros fiatal és a segítő közötti emberi kapcsolat | 107 |
Önbizalom, szocializáció, Rosenthal-effektus | 110 |
II. fejezet | 117 |
A magatartás-zavaros fiatal találkozása segítőjével | 117 |
Szociális tanulás. Siker - sikertelenség | 119 |
Konkrét segítés | 122 |
Önsegítés vagy külső támogatás? | 126 |
Adatgyűjtés: kikérdezés, pozitív megerősítés, spontán beszélgetés, elszólások, odafigyelés, rádöbbenés, megszólítás | 130 |
A fiatal agressziójára a segítő nem válaszolhat újabb agresszióval | 131 |
A magatartás-zavaros fiatal vállalja tetteinek következményét | 134 |
Megszólítjuk a magatartás-zavaros fiatalt | 136 |
A magatartás-zavaros fiatal és az antiszociális agresszió. Mintakövetés, utánzás | 142 |
A magatartás-zavarosi fiatal és a magatartásminták | 147 |
Az önálló szociális tanulás | 153 |
A magatartás-zavaros fiatal azonosságkeresése | 156 |
III. fejezet | 159 |
A segítő és a magatartás-zavaros fiatal konfliktusa | 159 |
Személyiség, személyiségfejlesztés | 163 |
Szociális tanulás és nevelés | 165 |
IV. fejezet | 171 |
Interakció a magatartás-zavaros fiatalok személyiségfejlesztésében | 171 |
A magatartás-zavaros fiatalok pszichikus diszpozíciói kiszámíthatatlanok | 174 |
A magatartászavarok okai, a tudattalan képzetek | 176 |
A magatartás-zavaros fiatal megszabadul alacsonyrendű gondolataitól, érzelmeitől | 178 |
Az indulatáttétel a gyakorlatban | 182 |
A segítő tudattalanja nem azonos a magatartás-zavaros fiatal tudattalanjával | 185 |
A magatartás-zavaros állapot feloldása | 187 |
A szituációs beszélgetés sikeressége és az indulatáttétel | 190 |
Reális megvonások és a magatartás-zavaros gyerek | 193 |
Mit mond ki és mit hallgat el a magatartás-zavaros fiatal? | 196 |
A segítő személyisége mint meghatározó tényező | 199 |
A magatartás-zavaros fiatal rövid intervallumban történő segítése | 202 |
A magatartás-zavaros fiatal kénytelen aszerint cselekedni, ahogy irányítják | 205 |
A magatartás-zavaros fiatal megpróbáltatása | 208 |
A magatartás-zavaros fiatal önkontrollja, belső kontrollja | 210 |
A magatartás-zavaros fiatal ellenállásának értelmezése | 211 |
Amikor a magatartás-zavaros fiatal nem mond el mindent őszintén | 213 |
V. fejezet | 221 |
A siker útja | 221 |
Ki ne tudná? | 221 |
Bibliográfia | 228 |