A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ha a hangyák az égre néznek

Utak a tevékenység-központú iskolákhoz

Szerkesztő
Grafikus
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 84 oldal
Sorozatcím: Integrációs Pedagógiai Műhely Füzetek
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-22-8
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kiadvány egy hosszú távú programfejlesztő és programadaptációs folyamathoz kapcsolódó szakmai műhelymunka egyik produktuma, a tevékenység-központú iskolák felé vezető út egyik állomása. Olyan pedagógusok írták, akik már hosszabb-rövidebb ideje „úton vannak", megtapasztalták az út kihívásait, nehézségeit, örömeit, és van mesélnivalójuk az úton lévőknek, az elindulóknak és a még várakozóknak. Hogy mi a közös a „mesélőkben"? Útjuk célja. Olyan iskolai gyakorlat megteremtése, amelyben - alkalmazkodva a helyi igényekhez, sajátosságokhoz, korlátokhoz és lehetőségekhez - a gyermek saját cselekvésein, tevékenységein keresztül, másokkal együttműködve jut az új ismeretek birtokába, sajátítja el a különböző készségeket, képességeket.
Karlowits-Juhász Orchidea

Tartalom

Előszó 9
Örömkör. Módszertani innováció a tanulók iskolai és társadalmi sikereiért (Általános Iskola, Mindszentgodisa) 13
Miért szeretek óráimon gondolattérkép segítségével tanítani? (Mihályfai Általános Iskola, Mihályfa) 25
Játékos órán jó diáknak lenni! (Reguly Antal Általános Iskola és Pedagógiai Szakszolgálat, Baktalórántháza) 29
Életet az oktatásba! (Dr. Kovács Pál Általános Iskola, Dég) 35
Ha a hangyák az égre néznek...
Tevékenység-központú szemlélet az erdei iskolában (Földváry Gábor Általános Iskola, Tass) 49
Jó gyakorlatunk: a projektmódszer (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Hajdúböszörmény) 53
A penzum. Dalton-tervre épülő iskolai innováció (Dalton Általános Iskola, Győrszemere) 59
Lassan, de biztosan. Az olvasás és írás tanítása a Meixner-módszer segítségével (Általános Iskola, Sajókaza) 69
Intézményvezetői tapasztalatok a tevékenység-központú szemlélet bevezetésével kapcsolatban (Általános Iskola, Kevermes) 77
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem