1.062.898

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Föld mint üdülőhely

Bevezetés a turizmus és a környezet kapcsolatrendszerébe

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarország fejlődése olyan tényező, amely a külföldi turista számára e területet különösen vonzóvá teszi. Az egyre növekvő turizmus a jövőben várhatóan az ország egyik legfontosabb gazdasági... Tovább

Előszó

Magyarország fejlődése olyan tényező, amely a külföldi turista számára e területet különösen vonzóvá teszi. Az egyre növekvő turizmus a jövőben várhatóan az ország egyik legfontosabb gazdasági tevékenységévé válik. Ennek eléréséhez azonban szakmailag jól felkészült menedzserekre van szükség, akik a piacgazdaság keretei között képesek a folyamatok irányítására.
Osztrák és spanyol turisztikai tapasztalatokból tudjuk, hogy a turizmus fejlődésének számos akadálya van, ezek közül az egyik legfontosabb a környezetvédelem hiánya. Ezért ebben a környezetvédelmi és idegenforgalmi kérdéseket együttesen elemző könyvben hangsúlyos szerepet kapott Salzburg tartomány és Mallorca idegenforgalmi kezdeményezéseinek bemutatása. Vissza

Tartalom

Bevezető 1
Előszó 3
1 Bevezetés 4
1.1 A tudatosságtól az üzleti vállalkozásig 4
1.2 A turizmus és az emberi környezet kapcsolata közelebbről vizsgálva 14
1.3 A könyv felépítése 17
2 A turizmus és az emberi környezet 21
2.1 A környezetszennyezés hatása a turizmusra 21
2.2 Turizmus: terjeszkedés és választéknövekedés 25
2.3 Turizmus: koncentráció térben és időben 26
2.4 A turizmus környezetre gyakorolt (negatív) hatásai 27
2.5 Turizmus: közlekedés és áruszállítás 27
2.6 Turizmus és szálláshelyek 30
2.7 Turizmus tengerparton és vízen 32
2.8 Téli sportok a hegyvidéken 34
2.9 Turizmus természeti környezetben 36
3 Ellenőrzött keretek között tartható turizmus 38
3.1 Mit szeretnének a turisták? 38
3.2 Az idegenforgalmi szektor és a környezet 39
3.3 Ellenőrzött keretek között tartható ("fenntartható") fejlődés és ellenőrzöt keretek között tartható turizmus 43
3.4 Cselekvőképes csoportok, célok és felelősségi körök 48
4 Közreműködés az ellenőrzött keretek között tartható turizmus megvalósításában 56
4.1 Mallorca: a "Balearizáció" alkonya? 57
4.2 Salzburg tartomány: marketing koncepció 73
4.3 Egy koncepció kidolgozásának első lépései 88
5 Környezetvédelem az idegenforgalmi szektorban 97
5.1 Mi a környezetvédelem? 98
5.2 Környezetvédelem és üzleti érdekek 101
5.3 A környezetvédelem mint lehetőség 111
5.4 Környezetvédelmi intézkedések - mivel célszerű kezdeni? 113
5.5 Túraszervezők 129
6 Gyakorlati javaslatok a hallgatói kutatómunkához 136
6.1 Több ismeret - nagyobb cselekvési lehetőség 136
6.2 Közvéleménykutatások a turizmus és a környezet kapcsolatrendszeréről 137
6.3 Üdülőhelyek vizsgálata környezetvédelmi szempontok alapján 140
6.4 Regionális idegenforgalmi koncepció kidolgozása 143
6.5 A környezetre tudatosan ügyelő turizmus gondolatának széleskörű terjesztése 148
6.6 Környezetvédelem vállalati szinten 151
Jegyzetek és hivatkozások 157
Irodalomjegyzék 160
Információk 165
1. számú függelék: A kiadás támogatóinak névsora 175
2. számú függelék: Az ellenőrzött keretek között tartható turizmus alapelvei 176
3. számú függelék: Vizsgálati szempontok szállodák részére 179
4. számú függelék: Vizsgálati szempontok túraszervezők részére 182
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem