1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szociális szolgáltatások modernizációja és fejlesztése

Kihívás a helyi szociális szolgáltatásnyújtásban közreműködő szakemberek számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-7366-16-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet HEFOP 2.2.2-05/1. „A társadalmi beilleszkedés elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével, valamint a szociális és munkaügyi... Tovább

Előszó

A Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet HEFOP 2.2.2-05/1. „A társadalmi beilleszkedés elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével, valamint a szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködési modelljének kidolgozásával" című Központi Program „A" képzési komponense 2007. évben összesen 1111, szociális és gyermekvédelmi területen, valamint bűnmegelőzésben dolgozó szakember és önkéntes sikeres képzését tudhatja magáénak. Az Olvasó kezében tartott kiadvány a képzések szakmai tartalmának összefoglalója, amelyet a Progress Consult Dán-Magyar Fejlesztési Tanácsadó Kft. mint a Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet által kiírt közbeszerzési eljárás nyertese és egyúttal a képzések fejlesztője és lebonyolítója készített el.
A képzés- és tananyagfejlesztés egyik legfontosabb szempontja volt a hídteremtés a társadalmi befogadás átfogó, nemzeti és európai szintű célkitűzései, és a szociális szolgáltatásokban közreműködő szakemberek mindennapi gyakorlata között. Ehhez kulcsot nyújtott a szolgáltatásfejlesztés és a szolgáltatás modernizáció középpontba helyezése, amelyek a társadalmi befogadás helyi szintű elősegítésének elengedhetetlen eszközei.
De hogyan értelmezhető a szolgáltatásfejlesztés a helyi szolgáltatásnyújtók szempontjából? Milyen kihívásokat és lehetőségeket takar a szolgáltatások modernizációja a szolgáltatásnyújtásban közreműködő szakemberek számára? Hogyan lehet a gyakorlatban megvalósítani az ügyfelek hatékonyabb segítését és munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítését? - Ezekre a kérdésekre természetesen sokféle válasz adható, és a szociális szakemberek intenzív dialógusára, tapasztalataik, elképzeléseik folyamatos megvitatására lesz szükség az elkövetkező években ahhoz, hogy a hazai környezetben legjobban beváló megközelítéseket és konkrét megoldásokat megtaláljuk. A konstruktív dialógus létrehozásának feltétele a szociális szakma közös platformjának megteremtése, ahol azonosan értelmezik a kiindulási helyzetet, az alapfogalmakat és célkitűzéseket. Ezenfelül a helyi szolgáltatásnyújtás modernizációjának és fejlesztésének sikeres végbeviteléhez elengedhetetlen a közös elköteleződés a szolgáltatásnyújtásban érintett szakemberek és vezetők részéről. A HEFOP 2.2.2 Központi Program jelen kiadvány megjelentetésével e közös platform és elköteleződés megteremtését is elő szeretné segíteni amellett, hogy a szolgáltatásfejlesztéshez alkalmazható praktikus megközelítéseket kínál fel a gyakorló szakemberek számára.
Ajánljuk kiadványunkat egyrészt azon szakemberek figyelmébe, akik nem jutottak el a Központi Program képzéseire, ám fontos nekik a hátrányos helyzetű ügyfeleik társadalmi beilleszkedésének segítése. Másrészt örömmel ajánljuk a képzéseinket sikeresen befejező szakemberek figyelmébe is, hiszen ennek segítségével feleleveníthetik a tanultakat, és motivációjuk, elkötelezettségük a kiadvány által is megerősítést nyerhet. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ, BEVEZETŐ 5
Előszó 5
Bevezető 7
ELSŐ FEJEZET: A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK MODERNIZÁCIÓJA 9
1.1 A szolgáltatások fejlesztésének és modernizációjának szükségessége 9
1.2 A szolgáltatásmodernizáció fő irányai 14
1.3 A szolgáltatásmodernizáció és a szolgáltatások ügyfelei 23
MÁSODIK FEJEZET: A SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS TEMATIKUS KÉZIKÖNYVE 37
2.1 Szükségletek felmérése 38
2.2 Együttműködések kialakítása: hálózatépítés és helyi partnerség 52
2.3 A szolgáltatás felhasználóinak bevonása és az „empowerment" 70
2.4 Szolgáltatások értékelése, minőségfejlesztés és minőségbiztosítás 79
2.5 Szolgáltatásfejlesztés 93
2.6 Szolgáltatásfejlesztés és egyéni szakmai fejlődés 104
HASZNOS LINKEK ÉS ANYAGOK 111
Magyar nyelvű tartalmak 111
Angol nyelvű tartalmak 111
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A szociális szolgáltatások modernizációja és fejlesztése A szociális szolgáltatások modernizációja és fejlesztése

Szép állapotú példány.

Állapot:
980 Ft
680 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A szociális szolgáltatások modernizációja és fejlesztése A szociális szolgáltatások modernizációja és fejlesztése

Szép állapotú példány.

Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba