A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Megtisztelő számomra, hogy előszót írhatok a győri repülés történetéhez. Napjainkban egyre határozottabb - és mindenképpen tiszteletre méltó - az a törekvés, amelyet a magyar sportrepülés különböző...
Tovább
Előszó
Megtisztelő számomra, hogy előszót írhatok a győri repülés történetéhez. Napjainkban egyre határozottabb - és mindenképpen tiszteletre méltó - az a törekvés, amelyet a magyar sportrepülés különböző centrumaiban az egykori úttörők és követőik tesznek annak érdekében, hogy ne vesszenek a feledés homályába az egykori erőfeszítések, hogy tudjuk, kik és hogyan tették az első lépéseket, szárnypróbálgatásokat, kik voltak a sokak által már ismeretlen elődök. Véleményem szerint tartozunk annyival - legalább annyival - a repülés megalapozóinak, a helyi kezdeményezőknek, hogy nevük, tettük fennmaradjon a „szakma" művelői között. Nagy adósságot törlesztünk ezzel a megemlékezéssel. Ez a felismert adósság elindítja bennem azt a gondolatot, hogy a repülés művelőivel, a kezdőkkel - nem tematika szerint, hanem oldottabb módon - oktatni kellene: a repülés nem azzal kezdődött, hogy O gépre ült. Sem az adott helyen, sem általában. Az úttörőket, az elődöket csak akkor lehet tisztelni igazán, ha tudjuk, kik voltak ők és mit tettek. Ha munkájuk folytatóinak valljuk magunkat. Ha tudjuk, hogy egyszer mi is kikopunk a repülésből, ha tudjuk, több vagyunk, több leszünk, mint egy név a nyilvántartásban, vagy a repülőbarátok emlékezetében. Elismerésem mindazoknak, akik papírra vetették a múltat, akik visszaidézték a lassan halványuló emlékezetbe az elsőket, az első repülőt és az egykori repülőt, az első oktatót és az egykori oktatót. A repülőgép-építés örömeit és csalódásait - mert sajnos ilyen is volt. Elismerésem azoknak, akik felidézték, hogy a nagy történelmi sorsfordulók hogyan rázták meg, alakították át azokat a közösségeket, amelyekben a repülés folyt. A múlt példái, kudarcai, sikerei mindannyiunknak okulásként szolgálhatnak. Tudjuk mit kell továbbfejlesztenünk, mit kell elkerülnünk. Köszönet az alkotóknak, akik fáradságos munkával, nagy-nagy ügyszeretettel vállalták fel a krónikás szerepét. Köszönjük, hogy gazdagabbá tettek bennünket azzal, hogy megismerhettük a győri repülés múltját.
Vissza
Tartalom
Lektori előszó
Szerkesztőbizottsági bevezető
Győr város és a repülés kapcsolatai (1884-1928)
Az első győri repülőklub alapításának előzményei, első repülőesemények
A győri AERO-klub alakulása, működése 1939-től
A győri repülőtér-létesítés-előzményei
A győri repülés 1939-től 1944. év végéig
Repülőgépgyártás a Magyar Vagon- és Gépgyárban, repülőtér-építés
Kara Jenő, a Magyar AERO Szövetség győri származású elnöke meghalt és Győrben temették el
Repülőgéproncsok gyűjtése, javítása 1945 után
Régi hangárok, „belövő", sporthangár
A repülőtér
Átmeneti állapot, az újjáalakulás kezdete a II. világháború után
A győri MADISZ AERO-klub alakulása, 1946
Motoros kiképző repülés Győrben
Vitorlázórepülés Győrben a II. Világháború után
A győri Madisz AERO-klub működése, 1947-1948
Vitorlázórepülés autóvontatással, ahogy egy növendék látta
A „csigastart", ahogy egy növendék átélte
A centenáriumi Verseny, 1948. július 17-26-ig
Első fejlődési törekvések (Levente n.)
A Győr-1, a „visszacsörlő"
Az Öreghegy
Varga Vince motorja
Teljesítményrepülések 1949-50-ben
Vitorlázórepülésünk különleges eseményei
A „Győr-2"
Ellentétek az OMRE-val, kizárások
A repülés Győrött 1951-53. között
A Győri Repülő Klub elhelyezése, klubhelyiségei
Repülőtéri rend
Motoros repülés 1955-től
A Motor-Pilis (Győr-3)
A Győri Repülő Klub 1956-ban
Külföldi repülőklubokkal való kapcsolat (csehszlovák, osztrák)
Az MVG sportrepülő-szervezetének megalakítása 1957-ben
A Győri Repülő Klub 1957-ben
A klub vezetőségi tagjai
A Győri Repülő Klub 1958-ban
Az 1958. évi senior és IX. Nemzeti Vitorlázóverseny Győrben
A repülésvezetők, a repülőkiképzés ágai, géptípusok 1954-1959
A győri repülőklub támogatói
A győri arany-, ezüstkoszorús és "C" vizsgás vitorlázórepülők névsora 1940-től
A vitorlázó teljesítményrepülés újabb lendülete Győrben
Repülőmodellezés Győrben
A győri meteorológiai szolgálat
Meteorológiai ajánlás a teljesítménypilótáknak
Repülőorvosi vizsgálatok
Epilógus
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.