1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyógypedagógiai lélektan II.

Kézirat - Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 278 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tizedik változatlan kiadás. Kézirat. 526 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: J 12-60. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A fogyatékosok emlékezete
Bevezetés3
Az emlékezetvizsgálatok magyar hagyományai5
Az értelmi fogyatékosok emlékezete9
Az emléknyom képződés normális és kóros lefolyásának néhány idegélettani vonása9
Az értelmi fogyatékosok emlékezeti teljesítményeinek eltérése a normálisok emlékezeti teljesítményeitől12
Az emlékezeti teljesítmények és az értelmi fogyatékosság súlyossági foka közötti összefüggés15
Az értelmi fogyatékosok emlékezeti formáinak egyenlőtlen fejlődése16
Siketek emlékezete18
A vakok emlékezete23
A később megvakultak vizuális emlékképei23
A vakok közvetlen szóemlékezete25
A különböző úton történő bevésés hatása a vakok közvetlen szóemlékezetére27
A fogyatékosok gondolkodása
Az értelmi fogyatékosok gondolkodása31
Bevezetés31
A gondolkodást befolyásoló dinamikai tényezők és a gondolkodási folyamat szerkezete32
A debilisek feladatmegoldó gondolkodásának sajátosságai35
A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata39
Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél41
A feladatmegoldás néhány sajátossága imbecilliseknél43
A siketek gondolkodása45
A hallási fogyatékosság jelentősége a gondolkodási tevékenységben45
A nem beszélő hallási fogyatékos kisgyermek gondolkodásmódjának legfőbb sajátosságai46
A beszéd jelentősége a gondolkodás folyamatában48
A jelbeszéd szerepe a hallási fogyatékosok gondolkodásában49
A beszéd kialakulása és a fogalmak tartalma a hallási fogyatékosoknál52
A hallási fogyatékosok feladatmegoldásai és gondolkodásuk jellege a feladatmegoldásokban56
A látási fogyatékosok gondolkodása59
A vakság állapotának jelentősége a gondolkodásban59
A vakok fogalmainak fejlődéséről és tartalmáról61
A vakok feladatmegoldásairól, teljesítményeiről66
A fogyatékosok személyiségéről általában68
Kérdésfeltevés
A személyiség-lélektan jelenlegi állásáról általában68
A személyiség lélektani fogalmának fejlődése; személyiség, karakter69
A környezet és a biológiai adottságok szerepe a személyiség alakulásában72
Szempontok a fogyatékosok személyiségének megértéséhez73
A vakok személyiségének pszichológiája77
A vakok személyiségének kérdéséről általában77
Adatok a korán, illetve későbbi korban megvakultak személyiség-problémáihoz78
A vak személyiség fejlődésmenete és néhány sajátos vonása84
Hogyan látják a vakok személyiségének problémáit a látók és hogyan a vakok87
A süketnémák személyiségének pszichológiája89
A süketnémák személyiségének kérdéséről általában89
A hang jelentősége az ember számára91
A süketnémaság mint a személyiség fejlődését gátló tényező93
A süketnéma személyiség néhány jellemző vonása97
Az oligofrének személyiségének pszichológiája108
Az oligofrének személyiségének kérdéséről általában108
Az oligofrének személyiségének jellemzése112
Az oligofrén személyiség sajátos külső jegyei113
Megjelenés113
Motorikum118
Az oligofrének személyiségének pszichológiai jellemzése121
Az oligofrének személyiségének jellemzése az oligofrénia súlyossági fokainak szempontjából a praktikus készség ill. a közösségbe való beilleszkedés megvilágításában127
A mozgásfogyatékosok személyiségének pszichológiája133
A mozgásfogyatéksok személyiségének kérdéséről általában133
A mozgásfogyatékosság hatása a személyiség alakulására135
Gyógypedagógiai-lélektani diagnosztika (Illyés Gyuláné)141
A gyógypedagógiai diagnózisról általában141
A megismerés módjai általában144
A megfigyelés145
A játék megfigyelése150
A mozgás megfigyelése151
A viselkedés megfigyelése153
A kikérdezésről általában155
Az anamnézis158
Az exploráicó166
A környezettanulmány170
A környezetvizsgálat173
A kísérlet182
Próbamódszerek183
A próbamódszerekre vonatkozó bírálatok184
Közismertebb próbamódszerek187
Az értelem épsége, elmaradottsága, egyoldalúsága, fogyatékossága208
Pedagógiai vizsgálat (Lányi Miklósné)211
Általános tájékozottság vizságlata (Lányi Miklósné)229
Rajzvizsgálat234
Érzelmi jellegű vizsgálatok256
Önéletrajz-íratás263
A beszéd megfigyelése267
A vizsgálat menete270
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem