1.061.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testkultúra-elméleti és kutatás-módszertani alapismeretek

Szerző
Szeged
Kiadó: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 330 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt évek társadalmi-gazdasági változásai hatására egyre jobban felerősödtek a korszerű felsőoktatás megteremtésére irányuló törekvések. A képzés korszerűsítésének sürgető igénye különös... Tovább

Előszó

Az elmúlt évek társadalmi-gazdasági változásai hatására egyre jobban felerősödtek a korszerű felsőoktatás megteremtésére irányuló törekvések. A képzés korszerűsítésének sürgető igénye különös hangsúllyal fogalmazódik meg a pedagógusképzés, így a testnevelő tanárképzés vonatkozásában. Hiszen azok a tanulók, akik most ülnek be az iskolapadokba, már a huszonegyedik század Magyarországát fogják szolgálni munkájukkal. Éppen ezért nem lehet közömbös számunkra, hogy a napjaink képzésében résztvevő pedagógusjelöltek képesek lesznek-e maradéktalanul megfelelni a holnap kihívásainak.
A testnevelő tanár értelmiségi szerepköre a következő évtizedekben a testnevelés és sport társadalmi jelentőségének várható növekedésével arányosan jelentősen bővülni és változni fog. Ahhoz, hogy az elkövetkező években olyan felkészültségű testnevelő tanárokat bocsássanak ki a képző intézmények, akik képesek lesznek egész életpályájuk során magas szinten megfelelni a testnevelő tanári tevékenység követelményeinek, az egyszerű reformokat messze meghaladó változtatásokra van szükség. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Testkultúra - testnevelés - sport 9
1. A kultúra fogalma 9
2. Testkultúra 10
3. Alapfogalmak értelmezése 15
4. Visszatekintés a testnevelés és sport kialakulására és fejlődésére 27

II. A tudományos kutatás 73
1. A tudományfejlődés sajátosságai és ellentmondásai 73
2. Fogalmak és kifejezések 75
3. A tudományos kutatás 82
4. A tudományos kutatómunka felépítése, a kutatómunka menete 89

III. Kutatási területek és módszerek 107
1. Megvalósítandó feladatok és elérendő célok 107
2. Kutatási területek 120

IV. A matematikai statisztika alkalmazásának lehetőségei 177
1. Statisztika 177
2. Próbalap 182
3. Az adatok elrendezése, feldolgozása 184
4. Statisztikai hipotézisek és ellenőrzésük 191
5. Korrelációszámítás 198
6. Grafikus ábrázolás 202
7. A számítástechnika lehetőségei a kutatásmetodika területén 205
8. Megállapítható adatok elemzésére alkalmas eljárás 212

V. Fogalmak és kifejezések értelmezése 217

Táblázatok 321
A „t" eloszlás táblázata 322
A korrelációs együttható valószínűségi szintjei 324
A Spermann-féle rangkorrelációs együttható 325
Az x2 eloszlás táblázata 326
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem