1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

ISO 9000:2000 menedzser szemmel

Tanúsítvány és minőségközpontú szervezet

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: QualiConsult Bt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-007-916-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyvet az operatív vezetés felelősségét viselő menedzsereknek ajánlom. Merem remélni, hogy a "menedzsel"" szó értelmezése a 90-es években tapasztalt bizonytalanságot követően a helyére került.... Tovább

Előszó

A könyvet az operatív vezetés felelősségét viselő menedzsereknek ajánlom. Merem remélni, hogy a "menedzsel"" szó értelmezése a 90-es években tapasztalt bizonytalanságot követően a helyére került. és használatával nem bántok meg senkit sem. Célom, hogy az ISO 9000 szabványcsaládot és a benne leírt modellt, menedzserek szemüvegén keresztül láttassam és rámutassak alkalmazásának előnyeire és kockázataira.
Az előző. "ISO 9000 auditor szemmel" című könyvemet 3 év főállású minőségauditori tapasztalat birtokában, az auditot elszenvedő cégek vezetőinek ösztönzésére és támogatásával írtam meg. A tárgya a minőségbiztosítás, ahogyan azt az ISO 9000:2000 szabvány felé kacsingató, az auditor szakmát elhagyó szakember és környezete, auditorok, tanácsadók és cégek vezetői, az egymással folytatott, olykor heves viták közepette látták.
Az elmúlt 4 évben közvetlenül elsőszámú vezetőkkel dolgozhattam együtt, vezetési tanácsadói feladatokban. A könyv megírásában meghatározó szerepet játszott az ő biztatásuk és támogatásuk, és természetesen jó apropót, aktualitást adott a jelentősen megváltoztatott ISO 9000:2000 szabványcsalád hatályba lépése.
Ennek a könyvnek a tárgya a menedzsment, a szervezet irányítása értelemben. Ezen belül a fő szerepet a minőségközpontú szervezetirányítás játssza. A könyv felépítésében és hangsúlyaiban hasznosítottam az elmúlt másfél év során tartott menedzsment-tréningek több mint két-száz hallgatójának képzése közben gyűjtött tapasztalataimat.
Tisztában vagyok azzal, hogy a minőségmenedzsment feladatokkal megbízott közép- és felső vezetők felszabadítható ideje aligha teszi lehetővé a témában való alapos elmélyedést, ezért igyekeztem úgy megírni az egyes fejezeteket, hogy önmagukban is kerek egészet nyújtsanak, ezért a könyv "adagolt" olvasásra is érdemes. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Köszönetnyilvánítás 5
1. A minőség a nemzetközi gazdasági életben 7
1.1. A nemzetgazdaság szereplőinek törekvései 7
1.2. Változások a gazdasági környezetben és a szabványok világában 8
1.3. Az állam megjelenése, a tanúsítás és az akkreditálás 9
1.4. A rendszerszabványok 13
1.5. Az ISO 9000:1994 (MSz EN ISO 9000:1996) szabványcsalád 13
1.6. AZ ISO 9000:2000 (MSz EN ISO 9000:2001) szabványcsalád 14
1.7. A minőségközpontú szervezetirányítás, a minőségmenedzsment alapgondolata 15
1.8. A minőségmenedzsment rendszerre és a termékre vonatkozó követelmények megkülönböztetésének fontossága 16
2. A "minőség" -menedzsment és az ISO 9000 szabványcsalád 17
2.1. A folyamatosan változó munkamegosztási szokások 17
2.2. A piaci verseny és az ISO 9000 szabványok 18
2.3. Milyen verseny színtere a piac? 21
2.4. A minőség és a menedzsment 22
2.5. Kinek van, és kinek nincs szüksége tanúsítványra? 26
2.6. Miért és kik igénylik a tanúsítványt a piacon? 28
2.7. Az ISO 9000 szabványcsalád alkalmazása 28
3. Az új ISO 9000 szabványcsalád 37
3.1. A "családtagok" 37
3.2. A minőségmenedzsment alapelvei 42
3.3. Az ISO 9001:2000 szabvány felépítése 43
3.4. Az ISO 9001:2000 szabvány követelményei 44
3.5. Új fogalmak a szabványban 47
3.6. Régi fogalmak megváltozott jelentéssel 48
3.7. Szemléletbeli változások 49
3.8. Az ISO 9004 szabvány 50
3.9. A minőségközpontú irányítási és értékelési modellek összehasonlítása 50
4. A követelmények meghatározása 51
4.1. Az igények és az elvárások 52
4.2. Az eltérés és a hiba 52
5. A szervezet és folyamatai 55
5.1. A folyamatszemlélet 55
5.2. A folyamatszemléletű vezetés 59
5.3. A kihelyezett folyamatok 61
5.4. A folyamatok rendszerének ábrázolása 62
6. A folyamatos fejlesztés 63
6.1. A folyamatos fejlesztés módszere 63
6.2. A folyamatos fejlesztés információ forrásai 65
6.3. Az információ hasznosítása a folyamatos fejlesztésben 66
7. A kizárások 67
7.1. A kizárás indoklása 67
8. A folyamatok leírása, az eljárások 69
8.1. Szöveges szabályozás 69
8.2. Folyamatábra 69
8.3. Hatásköri mátrix 72
9. A dokumentáció 73
10. Előkészületek a tanúsításra 79
11. A tanúsítvány értéke 83
12. A rendszerépítés, az átállás feladatai 87
Ajánlott irodalom 90
Mellékletek 91
1. Ügyfél-elégedettség 92
2. Az ügyfél 93
3. Szakszótár 94
4. Audit kérdéslista 100

Gyetvai Gábor

Gyetvai Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gyetvai Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
ISO 9000:2000 menedzser szemmel ISO 9000:2000 menedzser szemmel
Állapot:
2.380 Ft
1.190 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba