1.063.472

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekünk fejlődő értelme

Több mint 200 játék és játékos elfoglaltság, melyek elősegítik a gyermek maximális értelmi fejlődését a kritikus első két életévben

Szerző
Fordító
Lektor
Pécs
Kiadó: Alexandra Könyvkiadó
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 11 cm
ISBN: 963-367-585-5
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az értelmi fejlődés csaknem befejeződik az iskoláskor elérése előtt.
A Gyermekünk fejlődő értelme kiegyensúlyozott és mindenki számára hozzáférhető programot biztosít a gyermek korai intellektuális fejlődésének első hat szakaszára.
A könyvben található több mint 200 játék és játékos elfoglaltság nem a mechanikus tanulásra vagy magolásra épít, hanem könnyű és játékos formában gazdagítja a szülő és gyermek interakcióit.
A Gyermekünk fejlődő értelme rávilágít arra, hogy a szülő igenis sokat tehet azért, hogy gyermeke értelmi fejlődése a lehető legnagyobb mértékű legyen élete első huszonnégy hónapja alatt. Ez a két esztendő ugyanis az ember intellektuális fejlődésének legkritikusabb szakasza.

Tartalom

Mielőtt belevágna a könyv olvasásába...15
Hogyan tanulnak a csecsemők?19
Hogyan tesznek szert a kisgyermekek tudásra?
A Piaget-módszer. A gyermek mentális fejlődésének szakaszai. Meghatározott tanulási trükkök helyett az értelmi fejlődés hangsúlyozása.
Az értelmi fejlődés négy kulcstényezője.
Miért kritikus az első két év?39
Az értelmi fejlődés az iskoláskor előtt a leggyorsabb - és, bármily furcsa, szinte be is fejeződik.
Miért van erőteljes hatással az agyfejlődésre és a tanulási képességre az izgalmas környezettel való érintkezés? A korai szakasznak megfelelő gazdagító tapasztalatok meghatározó jelentősége.
A csecsemő értelmi fejlesztésének különböző megközelítései51
Sulykolhat-e a szülő - vagy bárki más - tehetséget a gyermekbe? Túl a csodagyerek legendáján.
A gazdagító környezet kulcsa az aktivitás
Hogyan nevelkednek a tehetségesek: kisebb nyomás a teljesítés irányába, több támogatás saját céljai eléréséhez. A napközi otthonos gondozás tanulságai. Hogyan serkenthető a fejlődési folyamat.
A csecsemőkor szakaszai67
Az értelmi fejlődés fázisokban és szakaszokban halad előre. A gyermekek születésüktől kezdve kétéves korukig hat meghatározott szakaszon mennek keresztül. Az első huszonnégy hónapban végbemenő fejlődés áttekintése.
Első szakasz (A születéstől 1 hónapos korig)79
Mit tud az újszülött (meglepődhet az olvasó!).
A reflextevékenységek gyakorlása és finomítása.
A csecsemő benső vágya, hogy gyakorolja képességeit. Ötletek, milyen játékok felelnek meg az első szakaszban lévő csecsemő számára.
Második szakasz (1-4 hónapos kor) Testorientált tanulás103
A reflextevékenység koordinálása. Melyek is azok az elsődleges cirkuláris reakciók? Tökéletesítés (céllal). Vizuális fejlődés. A tárgykoncepció hajnala. Ötletek, milyen játékok felelnek meg a második szakaszban lévő csecsemő számára.
Harmadik szakasz (4-8 hónapos kor) A külvilág irányította cselekedetek121
A külvilág tudatosodása. A képességek gyakorlása a külvilág tárgyainak kezelése érdekében. Melyek a másodlagos cirkuláris reakciók? Szándék - a gyermek most már akar valamit csinálni? Ötletek, milyen játékok felelnek meg a harmadik szakaszban évő gyermek számára.
Negyedik szakasz (8-12 hónapos kor) Eszközök és célok141
A memória, illetve a cselekvések memóriában történő elraktározása, majd újra előhívása.
A kifejlett akarat kezdete és egyéb mérföldkövek.
Előre meghatározott célok megvalósítása. Anticipáció és okozati viszony. Ötletek, milyen játékok felelnek meg a negyedik szakaszban lévő gyermek számára.
Ötödik szakasz (12-18 hónapos kor) Új eszközök felfedezése167
Kísérletezés a tárgyakkal: hogyan befolyásolják a cselekedetek az eredményeket? Problémamegoldás felfedezésen keresztül. A viselkedés már szándékos, célzatos, eredeti és alkalmazkodó.
Az utánzás mint a tanulás eszköze. Ötletek, milyen játékok felelnek meg az ötödik szakaszban lévő gyermek számára.
Hatodik szakasz (18-24 hónapos kor) Felfedezés értelmi kombinációkon keresztül189
Szimbolikus gondolkodás és problémamegoldás feltalálással. Késleltetett utánlzás: egy esemény, kifejezés vagy játék memóriában történő elraktározása, majd egy későbbi időpontban történő előhívása és megismétlése. "Mi lenne, ha...?"
Ötletek, milyen játékok felelnek meg a hatodik szakaszban lévő gyermek számára.
Függelékek207
Rizikótényezők: áttekintés.
A táplálkozás, az alkohol és a dohányzás magzati, illetve újszülöttkori fejlődésre gyakorolt hatása.
Különböző környezeti rizikótényezők: egyedülálló szülő, válás és napközi otthon.
Mi a kötődés?
Elsőszülött, másodszülött.
Szójegyzék255
Tárgymutató261

Dr. S. H. Jacob

Dr. S. H. Jacob műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. S. H. Jacob könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Gyermekünk fejlődő értelme Gyermekünk fejlődő értelme
Állapot:
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Gyermekünk fejlődő értelme Gyermekünk fejlődő értelme
Állapot:
2.440 Ft
1.700 ,-Ft 30
26 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Gyermekünk fejlődő értelme Gyermekünk fejlődő értelme

A borító foltos.

Állapot:
2.440 ,-Ft
37 pont kapható
Kosárba