kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Állami Pedagógiai Főiskola Neveléstudományi Intézete |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 194 oldal |
Sorozatcím: | Új nevelés könyvtára |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, kihajtható melléklettel. Nyomtatta Egyetemi Nyomda, Budapest. |
Előszó | 3 |
A fejlődés | 5 |
A gyermektanulmány | 5 |
A fejlődési rendellenességek | 8 |
Ugrás és átbillenés | 9 |
A fejlődés belső ellentmondásai | 11 |
A fejlődés egysége | 13 |
A fejlődés szakaszai | 16 |
A gyermek világképe | 19 |
A világkép | 19 |
A természeti jelenségek eredete | 21 |
A megelevenítő gondolkodás | 24 |
A gyermeki realizmus | 26 |
A cél-okosság elve | 29 |
A hasznossági elv | 31 |
Szándék és törvény | 32 |
A mágikus világkép | 34 |
A naív világkép | 37 |
A klinikai módszer | 39 |
A klinikai módszer a gyakorlatban | 44 |
A gyermeki logika | 47 |
Logika-prelogika | 47 |
A gondolkodás kezdete | 49 |
A szökdécselő következtetés | 53 |
Szkéma - molekula - fogalom | 54 |
A gyermekrajz és a gondolkodás fejlődése | 56 |
A gondolkodás kategóriái | 65 |
A számfogalom kialakulása | 67 |
Az anyagfogalom kialakulása | 70 |
A gyermek és a nyelvtan | 71 |
Szegénység-gazdagság | 74 |
A kategória-rendszer kialakulása | 76 |
A gondolkodás fejlesztése | 78 |
A fogyatékos értelem | 81 |
A beiskolázási érettség | 85 |
Erkölcs és szabály | 91 |
A szabálytudat kialakulása | 91 |
Erkölcs és világkép | 93 |
Az erkölcsi ítélet | 95 |
A normák eredete | 98 |
Példa és példázat | 99 |
Ösztön-jelenségek | 102 |
A viselkedés ösztönös determinációja | 102 |
Vágy és vágyteljesítés | 104 |
A gyermeki szexualitás | 106 |
A megkapaszkodás | 107 |
A szereplés vágya | 110 |
Az agresszió | 111 |
A szublimálás | 113 |
Társ, csoport, társadalom | 116 |
A társas magatartás | 116 |
Az együttes élmény | 119 |
A szociogramm módszer | 121 |
Iskolai osztály társas szerkezete | 126 |
Egy osztály társas létének elemzése | 134 |
A spontán csoportosulások | 139 |
Sztár és vezér | 142 |
Az átpártolás | 145 |
Az ideál | 148 |
Az együttműködéstől az együttérzésig | 152 |
A társadalmi modell | 155 |
A társadalmi rend élménye és a gyermekmozgalmak | 157 |
A gyermek világnézete | 162 |
Az érzelmi állásfoglalás | 162 |
A világnézet kialakulása | 163 |
Érték és értelem | 164 |
Idegen szavak jegyzéke | 166 |
Névmutató | 176 |
Irodalom | 177 |
A szaktanítói tanfolyam gyermektanulmányi anyagának tételei | 186 |
Ábrák jegyzéke | 190 |