1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekpszichológia

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 371 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-05-2278-0
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér fotókat, illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nagy sikerű gyermeklélektani munka hatodik kiadásban jelenik meg magyar nyelven. Az általános tájékoztató rész után életkorok szerint tárgyalja a gyermek személyiségének kialakulását és életkori sajátosságait. Összefoglalja a gyermekpszichológia eddigi eredményeit, s függelékében ismerteti a patopszichológiai kérdéseket. Mivel a könyv hasznos gyakorlati útmutatásokat is ad, élénk érdeklődést keltett a pedagógusok körében is.

Tartalom

Rövid bevezetés a személyiségtanba
A pszichológia tárgya és munkamódszere17
A pszichológia tárgya17
A pszichikum szubjektív jellege17
A pszichikum mint visszatükröződés, mint az ideális18
A pszichikum mint az agy teljesítménye19
A tudat és a cselekvés egysége20
A pszichológia tárgyának összefoglaló meghatározása20
A pszichológia és a többi tudományok21
A pszichológia munkamódszere (metódusa)21
A pszichológia alapmódszerei22
A pszichológiai vizsgálat menete25
A személyiséglélektan alapjai28
Az emberi cselekvés analízise28
A cselekvést lehetővé tevő pszichofizikai funkciók29
A cselekvés során jelentkező személyi tulajdonságok32
A cselekvés morfológiai és fiziológiai alapjai34
Az endokrin rendszer35
A vegetatív idegrendszer36
A központi idegrendszer és az érzékszervek36
Hogyan működik az agy?39
Veleszületett és szezett magatartásmódok40
A magatartás vezérlésének emberi formája41
A filogenetikus fejlődés41
Az állati magatartás fejlődése42
Az ember keletkezése44
Bevezetés a pszichikai fejlődés elméletébe
Az általános fejlődéselmélet alapkérdései49
A dialektikus fejlődéselmélet alapkérdései49
A fejlődés mint mozgás49
A fejlődés mint az "új" keletkezése50
A fejlődés törvényei50
Néhány végkövetkeztetés55
A pszichofizikai ontogenezis alapfolyamatáról58
Az aktivitás fogalma és lényege58
A fejlődés feltételei61
A pszichofizikai fejlődés determináltsága61
Az adottságok63
Az öröklött tényezők és a környezet hatása a fejlődésre63
Mit értünk öröklött adottságon?64
Az adottságok formálhatósága67
A környezet68
A társadalom emberformáló hatása68
A nevelés jelentősége74
A gyermeki fejlődés formája és sajátossága79
Érés és tanulás79
A fejlődés mint differenciálás és centralizálás84
A szerves szférában végbemenő differenciálás és centralizálás fogalmához84
Differenciálás és centralizálás a pszichikumban85
Megjegyzések az alkat, a szerkezet fogalmához86
A differenciálódás és centralizálódás mint dialektikus folyamatok87
Gondolkodás és cselekvés90
A fejlődés szakaszai92
Gyermekpszichológia
A csecsemőkor99
A szülés előtti fejlődés99
Embrionálás és fatális állapot99
A főtusz szenzibitása100
Motorikusság és szenzibilitás az újszülöttnél101
Az újszülött idegrendszere101
Az újszülött motorikája102
Az újszülött szenzibilitása103
Magatartás és teljesítmény az első életévben105
Rendszerezett mozgások keletkezése106
Az érzékszervek célra irányuló használata112
A kisgyermekkor114
A kisgyermek fázistartása114
Szociális magatartásmódok114
A kisgyermek gondolkodási teljesítménye115
A cselekvés118
A beszéd fejlődése122
Az előszakaszok122
Az első szavak elsajátítása123
A szókincs kibővülése125
A nyelvtani ragozás elsajátítása127
A játék fejlődése129
A játékcselekvés ismertető jegyei129
Funkciósjátékok132
Fikciósjátékok135
Konstrukciósjátékok135
Az óvodáskor137
A gyermek viselkedése az iskoláskor előtti időben137
A szociális magatartás137
A gondolkodás138
A cselekvés145
A rajzkészség fejlődése146
A firkálás foka147
Sémarajzok148
Az iskolaérett gyermek teljesítménye és magatartása149
Az első alakváltozás149
Feladattartás152
A csoportban való nevelhetőség153
Az iskolaérettség és az iskolát megelőző nevelés154
Emócionális tényezők befolyása a gyermeki fejlődésre156
A korai iskoláskor160
Fázistartás a korai iskoláskorban160
A motorkia160
A szellemi magatartás és a cselekvés161
Szellemi fejlődés a korai iskoláskorban165
Az észlelő magatartás165
Emlékezetbeli teljesítmények170
Mennyiség- és számfelfogás172
Fogalomalkotás és gondolkodás176
Fogalomalkotás176
A viszonylatok felismerése178
Gondolkodási műveletek180
A fiatalabb iskolásgyermek és szociális környezete181
A gyermek viszonya a tanítóhoz182
A csoportosulások szerkezete183
Az öntudat geneziséhez185
A középső iskoláskor189
Fázistartás a középső iskoláskorban189
Testi állapot és testtartás189
Lelki-szellemi és szociális tartás190
A szellemi fejlődés a középső iskoláskorban193
Érdeklődés194
Az észlelés196
Emlékezési teljesítmények197
Gondolkodás és fogalomalkotás198
A beszéd fejlődése a középső iskoláskorban199
Szociális fejlődés a középső iskoláskorban203
Csoportalkotás203
Az osztály struktúrája205
A késői iskoláskor209
Fázistartás a késői iskoláskorban209
A második alakváltozás209
Tipikus magatartásmódok211
Érzelmi élet és cselekvés212
A nemi érés hormonális okai214
Szellemi fejlődés a késői iskoláskorban217
Az észlelés a prepubertás korában, különös tekintettel az önmegfigyelésre217
Emlékezet és képzelet a prepurbertásban220
A serdülő érdeklődési köre224
A serdülő gondolkodása228
Fogalomismeret és definiáló teljesítmény228
Fázistipikus gondolkodás stílusok230
Gondolkodási hibák233
A serdülő magatartás saját magával és embertársaival szemben235
Prepubertás és család236
Prepubertás és iskola242
Iskolához való viszony242
Viszonyuk a tanítóhoz242
Életkorra tipikus magatartás az osztály kötelékében245
Serdülők egymás közt248
Tanulás az iskoláskorban251
A tanulás mint a tapasztalatok elsajátítása251
A tanulás fogalma251
A tanulás neurofiziológiai alapjai252
Az ismeretszerzés255
A tanulás időpontja255
A tanulás megszervezése256
A tanuló viszonya a tanuláshoz, és a tanulás eredményességéhez262
A tanulási készség szociális determinánsai267
A készségek elsajátítása269
A gyakorlati görbe általános formája270
Mitől függ a gyakorlás eredményessége274
Az ismétlések száma274
A tevékenység nehézségei275
A teljesítményakarás276
Sikerélmények278
Tanulási és gyakorlási módszerek280
Individuális különbségek280
Kitekintés a későbbi fejlődésre285
A későbbi fejlődés szakaszai285
Az ifjúkor általános jellemzése285
Az ifjúkor önátélése és önformálása286
A fiatalkorú szociális magatartása290
A fiatalkorú és a hivatás292
Függelék
Dr. Hans Böttcher
A gyermek- és ifjúkor patopszichológiája297
Patopszichológiai jelenségek a gyermek- és ifjúkorban298
A kudarc299
Nevelési nehézségek304
Alkalmazkodási nehézségek309
Szimptómák és szimptómaszerű cselekedet314
Okok324
Környezet és téves irányú fejlődés325
Különleges élmények és konfliktusok330
Pszichofizikai konstitúció és téves fejlődés331
A téves fejlődés típusa "mechanizmusai" - pedagógiai szempontok332
Elvadulás333
A megkeményedés334
Szenzibilitás335
A gondterheltség kialakulása335
Kompenzációs fejlődés336
Neurotikus fejlődés337
Irodalom341
Idegen szavak jegyzéke349
Névmutató355
Tárgymutató359
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia

A lapélek enyhén foltosak, egy oldalon aláhúzások láthatók.

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
2.710 Ft
1.350 ,-Ft 50
20 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia Gyermekpszichológia

A védőborító széle szakadozott. A kötés megtört.

Állapot:
2.710 ,-Ft
41 pont kapható
Kosárba