1.059.645

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermeklélektan (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 296 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-280-973-4
Megjegyzés: Mérei Ferenc, az egyik szerző által dedikált példány. Színes és fekete-fehér gyermekrajzokkal, fekete-fehér fotókkal illusztrált könyv.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekeinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőtt szemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az... Tovább

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekeinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőtt szemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit." Vissza

Tartalom

A kezdet9
A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik9
A viselkedés személyes színezete12
Az anya-gyermek kapcsolat14
A megkapaszkodás14
Gyerek anya nélkül17
Állatlélektani kísérletek tanulságai17
Kísérletek műanyával17
A műanyán nevelt majom mint társ és anya20
Gyerek anya nélkül23
A szeretetkapcsolat hiánya23
A rejtett érzelmi elhanyagoltság26
Ingerszegény élet szeretetkapcsolattal29
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás32
A félelem kondicionálható32
A "nyolchónaposok szorongása"33
A kondiconált félelem34
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő35
A tapasztalás nélkül látott világ37
Konstanciák37
A tárgy független lesz szemlélőjétől42
A tárgyak állandóságának kialakulása42
A beszéd kialakulása45
A hangadástól, az értelmes közlésig45
A gagyogás46
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből47
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás51
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek53
Páros elszigetelődés ikreknél53
Helyzetmegértés cselekvési sémával57
Az interiorizálás57
Az éntudat kialakulása60
Az én és a másik60
A cselekvés akadályba ütközik63
Az én-élmény és a frusztráció63
A belső szabályozórendszer kialakulása69
Az azonosítás69
Élménymaradványok73
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon73
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet77
A szimulakrum77
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek80
A szinkretizmus80
A szinkretikus séma86
Élménysűrítés és fantázia87
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket90
A szemléletes gondolkodás90
Szituatív gondolkodás92
Indulati konfliktusok94
Bűntudat és szégyen94
A vágyak kerülő útjai101
Az elhárítás101
Mit tud az óvodás a világról?112
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság112
A játék öröme117
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése117
Funkciógyakorlás119
Utánzás, cselekvéstudat121
A játéktartalom mint feszültségredukció123
A játékot a valóság táplálja126
A szerepjáték126
Az együttléttől az együttműködésig130
A több szólamú játék132
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény134
Aktometria135
A kísérleti helyzet137
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait138
A csoporttöbblet140
Hagyományképződés óvodáscsoportokban141
Az utalás141
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa145
A pár és a csoport145
Kettős kötődés147
A pár felbomlik148
Kompromisszumos beilleszkedés148
Ismeretek híján elméletképzés151
Az ultrajelenségek magyarázata151
Támpontok156
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban156
Az élménygondolkodás szerepe156
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással159
Érzékenység a rejtett közlésekre159
Páros szerkezetek161
A gondolkodási molekulák érvényessége161
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény167
Az iskolaérettség167
Az iskolaérettség vizsgálata170
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása176
Az átpártolás176
A gyermekrajz180
Az ideovizuális ábrázolás180
A gyermekrajzok esztétikuma184
A számfogalom kialakulása188
Kategóriák188
Sorbarendezés és osztályozás198
A metafizikai műveletek198
Egy higgadt korszak gondjai203
Heteronómia és autonómia208
Engedelmesség, belátás215
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak216
Egyszerre több szempont érvényes218
A decentrálás218
Az engedelmesség fonákja221
A nevelői légkör221
Az iskolai osztályok társas szerkezete226
A szociogram226
Kettős tudat233
A mese és a gyermeki megfelelései233
A ráismerés öröme233
A vers235
Az illúzió feszültsége236
Minden minden lehet239
Ellentétek preferenciája240
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad241
Veszély - megmenekülés242
Kompenzálás243
A vágyteljesítés dinamikája244
Az "elvarázsolt tudat"245
Rendkívüli, csoda nélkül246
Ideálkeresés, érzelmesség247
Folytatólagos képzeleti játékok249
A tízévesek keretjátékai249
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás254
A formális műveletek254
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát265
Az elaboráció265
A gyermekkor vége274
Tájékoztató irdalom278
Névmutató287
Ábrák jegyzéke289
Mellékletek jegyzéke290
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.