kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 303 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, színes ábrákkal illusztrálva. |
A kezdet | 9 |
A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik | 9 |
A viselkedés személyes színezete | 12 |
Az anya-gyermek kapcsolat | 14 |
A megkapaszkodás | |
Gyerek anya nélkül | 17 |
Állatlélektani kísérletek tanulságai | |
Kísérletek műanyával | 17 |
A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 19 |
Gyerek anya nélkül | 23 |
A szeretetkapcsolat hiánya | |
A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 26 |
Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal | 29 |
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás | 32 |
A félelem kondicionálható | |
A "nyolchónaposok szorongása" | 33 |
A kondiconált félelem | 34 |
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 36 |
A tapasztalás nélkül látott világ | 38 |
Konstanciák | |
A tárgy független lesz szemlélőjétől | 43 |
A tárgyak állandóságának kialakulása | |
A beszéd kialakulása | 46 |
A hangadástól, az értelmes közlésig | |
A gagyogást | 47 |
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 48 |
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 52 |
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 55 |
Páros elszigetelődés ikreknél | |
Helyzetmegértés cselekvési sémával | 59 |
Az interiorizálás | |
Az éntudat kialakulása | 62 |
Az én és a másik | |
A cselekvés akadályba ütközik | 65 |
Az én-élmény és a frusztráció | |
A belső szabályozórendszer kialakulása | 71 |
Az azonosítás | |
Élménymaradványok | 75 |
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon | |
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 79 |
A szimulakrum | |
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 82 |
A szinkretizmus | |
A szinkretikus séma | 88 |
Élménysűrítés és fantázia | 89 |
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket | 93 |
A szemléletes gondolkodás | |
Szituatív gondolkodás | 95 |
Indulati konfliktusok | 97 |
Bűntudat és szégyen | |
A vágyak kerülő útjai | 104 |
Az elhárítás | |
Mit tud az óvodás a világról? | 115 |
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 1 |
A játék öröme | 121 |
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | |
Funkciógyakorlás | 123 |
Utánzás, cselekvéstudat | 125 |
A játéktartalom mint feszültségredukció | 127 |
A játékot a valóság táplálja | 130 |
A szerepjáték | |
Az együttléttől az együttműködésig | 134 |
A több szólamú játék | 136 |
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 138 |
Aktometria | 139 |
A kísérleti helyzet | 141 |
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 142 |
A csoporttöbblet | 144 |
Hagyományképződés óvodáscsoportokban | 145 |
Az utalás | |
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 149 |
A pár és a csoport | |
Kettős kötődés | 151 |
A pár felbomlik | 152 |
Kompromisszumos beilleszkedés | 152 |
Ismeretek híján elméletképzés | 155 |
Az ultrajelenségek magyarázata | |
Támpontok | 160 |
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | |
Az élménygondolkodás szerepe | 160 |
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 163 |
Érzékenység a rejtett közlésekre | 163 |
Páros szerkezetek | 165 |
A gondolkodási molekulák érvényessége | |
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 171 |
Az iskolaérettség | |
Az iskolaérettség vizsgálata | 174 |
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 180 |
Az átpártolás | |
A gyermekrajz | 184 |
Az ideovizuális ábrázolás | 184 |
A gyermekrajzok esztétikuma | 188 |
A számfogalom kialakulása | 192 |
Kategóriák | |
Sorbarendezés és osztályozás | 202 |
A metafizikai műveletek | |
Egy higgadt korszak gondjai | 207 |
Heteronómia és autonómia | 216 |
Engedelmesség, belátás | 219 |
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 220 |
Egyszerre több szempont érvényes | 222 |
A decentrálás | |
Az engedelmesség fonákja | 225 |
A nevelői légkör | |
Az iskolai osztályok társas szerkezete | 230 |
A szociogram | |
Kettős tudat | 237 |
A mese és a gyermeki megfelelései | |
A ráismerés öröme | 237 |
A vers | 239 |
Az illúzió feszültsége | 240 |
Minden minden lehet | 243 |
Ellentétek preferenciája | 244 |
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 245 |
Veszély - megmenekülés | 247 |
Kompenzálás | 247 |
A vágyteljesítés dinamikája | 248 |
Az "elvarázsolt tudat" | 250 |
Rendkívüli, csoda nélkül | 251 |
Ideálkeresés, érzelmesség | 251 |
Folytatólagos képzeleti játékok | 254 |
A tízévesek keretjátékai | |
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 259 |
A formális műveletek | |
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 271 |
Az elaboráció | |
A gyermekkor vége | 280 |
Tájékoztató irdalom | 284 |
Névmututató | 294 |
Ábrák jegyzéke | 296 |
Mellékletek jegyzéke | 297 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.