kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Libri Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 404 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | 978-963-310-799-7 |
Megjegyzés: | Tizenhatodik kiadás. Fekete-fehér és színes ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
Tartalom | 5 |
A démonikus ember és a boszorkány | 9 |
A szerzők előszava | 14 |
A kezdet | 19 |
A veleszületett reakció feltételekhez kötődik | 19 |
A viselkedés személyes színészete | 22 |
Az anya-gyerek kapcsolat | 25 |
A megkapaszkodás | 25 |
Gyerek anya nélkül I. | 31 |
Állatlélektani kísérletek tanulságai | |
Kísérletek műanyával | 31 |
A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 36 |
Gyerek anya nélkül II. | 40 |
A szeretetkapcsolat hiánya | |
Hospitalizmus | 41 |
A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 44 |
Ingerszegény élettér szeretetkapcsolattal | 47 |
A félelem kezdetei: bizonytalanság, csalódás | 52 |
A félelem kondicionálható | |
A "nyolc hónaposok szorongása" | 53 |
A kondicionált félelem | 54 |
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 56 |
A tapasztalás nélkül látott világ | 58 |
Konstanciák | 58 |
A tárgyi független lesz szemlélőjétől | 65 |
A tárgyak állandóságának kialakulása | 65 |
A beszéd kialakulása | 69 |
A hangadástól az értelmes közlésig | |
A gagyogás | 70 |
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 72 |
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 77 |
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 79 |
Páros elszigetelődés ikreknél | 79 |
Helyzetmegértés cselekvési sémával | 84 |
Az interiorizálás | 84 |
Az éntudat kialakulása | 88 |
Az én és a másik | 88 |
A cselekvés akadályba ütközik | 92 |
Az énélmény és a frusztráció | 92 |
A belső szabályozórendszer kialakulása | 99 |
Az azonosítás | 99 |
Élménymaradványok | 104 |
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analogon | 104 |
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 108 |
A szimulakrum | 108 |
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 111 |
A szinkretizmus | |
A szinkretikus séma | 118 |
Élménysűrítés és fantázia | 119 |
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzetet | 123 |
A szemléletes gondolkodás | |
Szituatív gondolkodás | 125 |
Indulati konfliktusok | 127 |
Bűntudat és szégyen | 127 |
A vágyak kerülő útjai | 136 |
Az elhárítás | 136 |
Mit tud az óvodás a világról? | 150 |
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 150 |
A játék öröme | 157 |
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | |
Funkciógyakorlás | 159 |
Utánzás, cselekvéstudat | 163 |
A játéktartalom mint feszültségredukció | 165 |
A játékot a valóság táplálja | 170 |
A szerepjáték | 170 |
Az együttléttől az együttműködésig | 175 |
A többszólamú játék | 178 |
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 182 |
Aktometria | 182 |
A kísérleti helyzet | 190 |
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 191 |
A csoporttöbblet | 193 |
Hagyományképződés óvodáskorban | 195 |
Az utalás | 195 |
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 200 |
A pár és a csoport | |
Kettős kötődés | 203 |
A pár felbomlik | 203 |
Kompromisszumos beilleszkedés | 204 |
Ismeretek híján elméletképzés | 207 |
Az ultrajelenségek magyarázata | 207 |
Támpontok | 214 |
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | |
Az élménygondolkodás szerepe | 214 |
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 217 |
Érzékenység a rejtett közlésekre | 218 |
Páros szerkezetek | 220 |
A gondolkodási molekulák érvényessége | 220 |
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 227 |
Az iskolaérettség | |
Az iskolaérettség vizsgálata | 231 |
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 237 |
Az átpártolás | 237 |
A gyermekrajz | 242 |
Az ideovizuális ábrázolás | |
A gyermekrajzok esztétikuma | 254 |
A számfogalom kialakulása | 273 |
Kategóriák | 273 |
Sorba rendezés és osztályozás | 286 |
A konkrét műveletek | 286 |
Egy higgadt korszak gondjai | 293 |
A metafizikai feszültség | 293 |
A szabály tudata és az erkölcsi ítéletek | 299 |
Heteronómia és autonómia | |
Ítéletrendszerek | 304 |
Engedelmesség, belátás | 307 |
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 309 |
Egyszerre több szempont érvényes | 311 |
A decentrálás | 311 |
Az engedelmesség fonákja | 315 |
A nevelői légkör | 315 |
Az iskolai osztályok társas szerkezete | 322 |
A szociogram | 322 |
Kettős tudat | 329 |
A mesei és a gyermeki megfelelései | |
A ráismerés öröme | 329 |
A vers | 331 |
Az illúzió feszültsége | 333 |
Minden minden lehet | 336 |
Ellentétek preferenciája | 338 |
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 339 |
Veszély - megmenekülés | 341 |
Kompenzálás | 341 |
A vágyteljesítés dinamikája | 342 |
Az "elvarázsolt tudat" | 344 |
Rendkívüli, csoda nélkül | 346 |
Ideálkeresés, érzelmesség | 347 |
Folytatólagos képzeleti játékok | 350 |
A tízévesek keretjátékai | 350 |
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 356 |
A formális műveletek | 356 |
Az indulatok feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 371 |
Az elaboráció | 371 |
A gyermekkor vége | 384 |
Tájékoztató irodalom | 390 |
Névmutató | 405 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.