kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Libri Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 404 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | 978-963-310-799-7 |
| Megjegyzés: | Tizenhatodik kiadás. Fekete-fehér és színes ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
| Tartalom | 5 |
| A démonikus ember és a boszorkány | 9 |
| A szerzők előszava | 14 |
| A kezdet | 19 |
| A veleszületett reakció feltételekhez kötődik | 19 |
| A viselkedés személyes színészete | 22 |
| Az anya-gyerek kapcsolat | 25 |
| A megkapaszkodás | 25 |
| Gyerek anya nélkül I. | 31 |
| Állatlélektani kísérletek tanulságai | |
| Kísérletek műanyával | 31 |
| A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 36 |
| Gyerek anya nélkül II. | 40 |
| A szeretetkapcsolat hiánya | |
| Hospitalizmus | 41 |
| A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 44 |
| Ingerszegény élettér szeretetkapcsolattal | 47 |
| A félelem kezdetei: bizonytalanság, csalódás | 52 |
| A félelem kondicionálható | |
| A "nyolc hónaposok szorongása" | 53 |
| A kondicionált félelem | 54 |
| A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 56 |
| A tapasztalás nélkül látott világ | 58 |
| Konstanciák | 58 |
| A tárgyi független lesz szemlélőjétől | 65 |
| A tárgyak állandóságának kialakulása | 65 |
| A beszéd kialakulása | 69 |
| A hangadástól az értelmes közlésig | |
| A gagyogás | 70 |
| A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 72 |
| Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 77 |
| A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 79 |
| Páros elszigetelődés ikreknél | 79 |
| Helyzetmegértés cselekvési sémával | 84 |
| Az interiorizálás | 84 |
| Az éntudat kialakulása | 88 |
| Az én és a másik | 88 |
| A cselekvés akadályba ütközik | 92 |
| Az énélmény és a frusztráció | 92 |
| A belső szabályozórendszer kialakulása | 99 |
| Az azonosítás | 99 |
| Élménymaradványok | 104 |
| Az érzékszervi-mozgásos séma és az analogon | 104 |
| A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 108 |
| A szimulakrum | 108 |
| Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 111 |
| A szinkretizmus | |
| A szinkretikus séma | 118 |
| Élménysűrítés és fantázia | 119 |
| Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzetet | 123 |
| A szemléletes gondolkodás | |
| Szituatív gondolkodás | 125 |
| Indulati konfliktusok | 127 |
| Bűntudat és szégyen | 127 |
| A vágyak kerülő útjai | 136 |
| Az elhárítás | 136 |
| Mit tud az óvodás a világról? | 150 |
| Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 150 |
| A játék öröme | 157 |
| Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | |
| Funkciógyakorlás | 159 |
| Utánzás, cselekvéstudat | 163 |
| A játéktartalom mint feszültségredukció | 165 |
| A játékot a valóság táplálja | 170 |
| A szerepjáték | 170 |
| Az együttléttől az együttműködésig | 175 |
| A többszólamú játék | 178 |
| A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 182 |
| Aktometria | 182 |
| A kísérleti helyzet | 190 |
| Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 191 |
| A csoporttöbblet | 193 |
| Hagyományképződés óvodáskorban | 195 |
| Az utalás | 195 |
| Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 200 |
| A pár és a csoport | |
| Kettős kötődés | 203 |
| A pár felbomlik | 203 |
| Kompromisszumos beilleszkedés | 204 |
| Ismeretek híján elméletképzés | 207 |
| Az ultrajelenségek magyarázata | 207 |
| Támpontok | 214 |
| Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | |
| Az élménygondolkodás szerepe | 214 |
| Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 217 |
| Érzékenység a rejtett közlésekre | 218 |
| Páros szerkezetek | 220 |
| A gondolkodási molekulák érvényessége | 220 |
| Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 227 |
| Az iskolaérettség | |
| Az iskolaérettség vizsgálata | 231 |
| Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 237 |
| Az átpártolás | 237 |
| A gyermekrajz | 242 |
| Az ideovizuális ábrázolás | |
| A gyermekrajzok esztétikuma | 254 |
| A számfogalom kialakulása | 273 |
| Kategóriák | 273 |
| Sorba rendezés és osztályozás | 286 |
| A konkrét műveletek | 286 |
| Egy higgadt korszak gondjai | 293 |
| A metafizikai feszültség | 293 |
| A szabály tudata és az erkölcsi ítéletek | 299 |
| Heteronómia és autonómia | |
| Ítéletrendszerek | 304 |
| Engedelmesség, belátás | 307 |
| Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 309 |
| Egyszerre több szempont érvényes | 311 |
| A decentrálás | 311 |
| Az engedelmesség fonákja | 315 |
| A nevelői légkör | 315 |
| Az iskolai osztályok társas szerkezete | 322 |
| A szociogram | 322 |
| Kettős tudat | 329 |
| A mesei és a gyermeki megfelelései | |
| A ráismerés öröme | 329 |
| A vers | 331 |
| Az illúzió feszültsége | 333 |
| Minden minden lehet | 336 |
| Ellentétek preferenciája | 338 |
| Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 339 |
| Veszély - megmenekülés | 341 |
| Kompenzálás | 341 |
| A vágyteljesítés dinamikája | 342 |
| Az "elvarázsolt tudat" | 344 |
| Rendkívüli, csoda nélkül | 346 |
| Ideálkeresés, érzelmesség | 347 |
| Folytatólagos képzeleti játékok | 350 |
| A tízévesek keretjátékai | 350 |
| Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 356 |
| A formális műveletek | 356 |
| Az indulatok feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 371 |
| Az elaboráció | 371 |
| A gyermekkor vége | 384 |
| Tájékoztató irodalom | 390 |
| Névmutató | 405 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.