kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Fórum Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Újvidék |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 198 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
A gyermeklélektan tárgya | 3 |
Történelmi bevezetés | 7 |
Darwin és az evolucionisták | |
A XX. század | |
A gyermeklélektan hatása a gyermek iránti viszony megváltoztatására | |
A korszerű gyermeklélektan főbb irányai | |
A kutatómunka szakosítása | |
A mérés | |
Az iskoláskor előtti gyermek | |
A "problematikus gyermekek" | |
Az átöröklés és a környezet | |
A gyermeklélektan módszerei | 15 |
Az anekdota-módszer | |
Az életrajzi módszer | |
Az önéletrajzi módszer | |
A pszichometriai módszer | |
Az esetek története mint módszer | |
Az ankét és a kérdőíves módszer | |
Az ellenőrzött megfigyelés módszere | |
A rangsorolás módszere | |
A projektív módszer és a tematikus appercepció | |
A kísérlet a gyermeklélektanban | |
A statisztika és a statisztikai technika alapfogalmai | 27 |
A mérés a lélektanban | |
Mi a mérés? | |
A normális disztribúció | |
A rangsorolás | |
A terjedelem | |
Az intervallum | |
Az intervallum nagysága | |
A gyakoriság | |
A centrális tendencia mértékei | |
A középérték és a mediána előnyei és hátrányai | |
Kvartilisek, decilisek és percentilisek | |
A változékonyság mértékei | |
Az átlagos eltérés | |
A korreláció | |
A gyermek testi fejlődése | 59 |
Testi és lelki fejlődés | |
Az érés | |
A tanulás | |
Az érés és a tanulás kölcsönös kapcsolata | |
A lelki fejlődés jellegzetességei | |
A lelki fejlődés periodizációja | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek fejlődése születése előtt | 66 |
A születés előtti fejlődés periodizációja | |
A mozgás és az érzékenység fejlődése | |
A születés előtti fejlődést befolyásoló tényezők | |
Összefoglalás | |
Az újszülött | 72 |
Az újszülött | |
A fiziológiai tulajdonságok | |
Az érzékszervek első reakciói és érzékenysége | |
Az érzékszervek általános állapota | |
Az első tanulás | |
Összefoglalás | |
A lelki fejlődés normái a korai gyermekkorban | 76 |
A norma fogalma | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A motorikus tevékenység fejlődése | 82 |
Az újszülött aktivitása és ennek legfőbb ösztönzője | |
A motorikus aktivitás fejlődésére ható fő tényezők | |
A motorikus aktivitás fejlődésének általános elvei | |
A kézzel való fogás fejlődése | |
A törzs motorikus fejlődése | |
A láb motorikus fejlődése | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek érzelmeinek fejlődése | 90 |
A gyermek érzelmei | |
Az érés jelentősége az emóciók keletkezésében | |
A tanulás hatása az érzelmek fejlődésére | |
A gyermek érzelmeinek sajátosságai | |
A félelem fajai korok szerint | |
A félelem a korral változik | |
A félelem megszüntetése | |
A harag | |
A durcáskodás | |
A féltékenység | |
A gyermeki szeretet | |
A többi kellemes érzelem | |
Az érzelmekre ható tényezők | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek társas viselkedésének és társadalmi tudatának fejlődése | 103 |
A társas viselkedés kezdetei | |
A társadalmi fejlődés normái | |
A korai gyermekkor | |
A társas viselkedés a késői gyermekkorban | |
A társas viselkedés jellegzetességei a csoportéletben | |
Társak választása | |
A negatív fázis | |
A gyermek társadalmi értékei | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek jellemének formálására ható tényezők. A gyermekkor mentális egészségtana | 117 |
Kétféle nevelési elv | |
A mentális egészségtan feladata | |
Magatartás, érdeklődés és motívumok | 124 |
A magatartás | |
Az érdeklődés | |
A viselkedés motivációja | |
Kérdések és vitatételek | |
Szemlélet, tanulás, emlékezet, képzelet és gondolkodás | 129 |
A szemlélet és a tanulás kezdete a gyermeknél | |
Egyes alapvető fogalmak fejlődése | |
A fogalmak kialakulását elősegítő tényezők | |
Az emlékezet | |
A képzelet | |
A képzelet negatív megnyilvánulásai | |
A gondolkodás | |
A gyermekek gondolkodása közötti különbség | |
Piaget munkái | |
A mentális fogyatékosságok | |
A mentális hibák jellegzetességei | |
A fogyatékosság megállapítása | |
A mentális fogyatékosság fajtái | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek beszédkészségének fejlődése | 149 |
A beszéd elsajátítása előtti időszak | |
Az első szó | |
A szókincs gazdagodása | |
A beszéd fejlődésének tetőpontjai | |
A beszéd szerepe a gyermek életében | |
A beszéd fejlődése | |
A mondat fejlődésének időszakai | |
A beszéd rendellenességei | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermek játéka | 158 |
A játék és a munka | |
Mi a játék? | |
A játék jelentősége | |
A játék jellegzetességei | |
A játék fajtái egyes korokban | |
A játékszerek | |
A játék és a környezet | |
Összefoglalás | |
Kérdések és vitatételek | |
A gyermekrajzok | 169 |
A gyermek rajzai mint a kifejezés szimbólumai | |
A kifejezés | |
A gyermekrajz időszerű problémái | |
A gyermek rajzolása fejlődésének szakadzai | |
A fiúk és lányok rajzai közötti különbség | |
Összefoglalás | |
Függelék | 178 |
A Bühler-Hetzer-féle fejlődési teszt |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.